تحلیل قیمت ریپل در سال 2022

امیر شاملویی
    • اشتراک‌گذاری
    • 1243
    • 0
    تحلیل قیمت ریپل در سال 2022

    نگاهی به شرایط ریپل نشان می‌دهد دو عامل در آینده قیمت این ارز دیجیتال نقش ایفا می‌کنند. اولین مورد دادخواست‌های حقوقی است که به سود و ضرر آن مطرح شده‌اند. نتیجه این دادخواست‌ها اشاره خوبی برای تحلیل قیمت ریپل در سال 2022 فراهم می‌کنند. دومین عامل مهم هم نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال است.

    سال 2021 برای بازار ارزهای دیجیتال سال پررونقی بود. قیمت بسیاری از رمزارزها در یک سال اخیر افزایش خوبی یافت و این بازار توانست توجه عموم را بیش از پیش به خود جلب کند. به عنوان مثال قیمت بیت کوین در پایان سال 2020 حدود 27 هزار دلار بود اما در پایان سال 2021 بهای بیت کوین به حدود دو برابر یعنی 50 هزار دلار رسیده است. البته برخی دیگر از رمزارزهای مهم نیز رشد خوبی داشتند. اتریوم هم از حدود 700 دلار به بیش از 4000 دلار رسید اما ریپل جزو ارزهای قابل توجه روبه رشد بود. یک سال پیش ریپل تنها حدود 21 سنت معامله می‌شد اما اکنون حدود 92 سنت خرید و فروش می‌شود. در این مطلب بر اساس تحلیل کارشناسان fxempire به تحلیل قیمت ریپل در سال 2022 می‌پردازیم.

    حرکات ریپل در سال 2021

    در ژانویه سال 2021 ریپل نسبت به سقف این رمز ارز که در سال 2018 رخ داده بود، افت شدیدی کرده و به 21 سنت رسیده بود. با این حال تنها چهار ماه بعد، در آوریل سال 2021 ارزش این رمزارز به مقدار بی‌سابقه‌ای رسید و حدود 1.966 دلار معامله شد. یک ماه بعد با افت بازار ارزهای دیجیتال، یعنی از میانه ماه مه، ریپل تا نیم دلار هم سقوط کرد که مقدار قابل توجهی است. دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مقابل این ارز دیجیتال به فروش آن دامن زد. با این حال با نزدیک شدن به پایان سال، امیدها به این ارز دیجیتال بار دیگر زنده شد و آن را تا محدوده یک دلاری بالا برد. ارزش بازار ریپل اکنون حدود 47 میلیارد دلار است.

    تحلیل قیمت ریپل در سال 2022

    پیش‌بینی برخی کارشناسان بر این است که بازارها در سال آینده صعودی خواهند بود. به عنوان مثال دادخواستی از سوی یک ناظر دولتی غیرانتفاعی علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پر شده است که می‌تواند در قیمت ریپل کلیدی باشد. به عقیده این ناظر کمیسیون بالا نسبت به ریپل و XRP غرض ورزی دارد. صدور حکم به نفع این ناظر می‌تواند انگیزه‌ای برای مختومه شدن دعوای مطرح شده علیه ریپل باشد و به نفع XRP تمام می‌شود. چنین اتفاقی می‌تواند حتی ریپل را به 5 دلار نیز برساند. اما از سوی دیگر، صدور حکم علیه ریپل می‌تواند شرایط پیچیده‌تر و منفی برای آن به وجود بیاورد.

    صرف نظر از پیامدهای این دادخواست‌ها، تحولات بازار ارزهای دیجیتال نیز روی قیمت ریپل موثر خواهند بود. خرسی شدن بازار ارز دیجیتال (یا در واقع رکود خرید و فروش آنها) می‌تواند بهای ریپل را به نیم دلار یا حتی کمتر برگرداند. با این حال، گاوی بودن بازار و رشد کل بازار بر قیمت ریپل هم موثر خواهد بود.

    جمع‌بندی

    نگاهی به شرایط ریپل نشان می‌دهد دو عامل در آینده قیمت این ارز دیجیتال نقش ایفا می‌کنند. اولین مورد دادخواست‌های حقوقی است که به سود و ضرر آن مطرح شده‌اند. نتیجه این دادخواست‌ها اشاره خوبی برای تحلیل قیمت ریپل در سال 2022 فراهم می‌کنند. دومین عامل مهم هم نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال است. افت بازار با افت ریپل و رشد آن با رشد این ارز دیجیتال می‌تواند همراه شود.