کدام خودروهای لوکس ارزان ترین هزینه نگهداری را دارند؟

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 1444
    • 0
    کدام خودروهای لوکس ارزان ترین هزینه نگهداری را دارند؟

    تویوتا کمری را می‌توان در فهرست خودروهای ساخت شرکت تویوتا و جزو محبوب‌ترین خودروهای لوکس کم هزینه در ایران به حساب آورد. از مصرف بنزین 8.2 در هر صد کیلومتر گرفته تا قدرت 158 اسب بخاری آن که نیروی زیادی به این خودرو هدیه کرده است.

    گاهی شاهد شکایت هستیم و گاهی هم رضایت بیش از اندازه‌ای می‌شنویم. پیش آمده است که شخصی از نزدیکان‌مان بگوید؛ «خودرویی که دارم لوکس نیست اما خرج یک خودرو گران‌قیمت را دارد!» یا برخی می‌گویند؛ «با این که دست دوم خریدم اما چون برندش به چشم میاد دیگه رفتیم جز لوکس سوارای خودرو!». گرچه هزینه خودرو و قطعات نسبت به گذشته‌ای نه چندان دور، حالا سر به فلک می‌کشد اما هنوز می‌توان فهرستی از خودروهای لوکس کم هزینه را تهیه کرد و به قولی با ماشین خوش مرکب، خودرو خود را در صف خودروهای لوکس جا داد.

    بیشتر بخوانید: خودروهای لوکس ارزش خرج کردن پول اضافه را دارند؟

    خودروهای لوکس کم هزینه

    هزینه نگه داری خودروهای لوکس

    تمثیل‌های قدیمی برای نگه‌داری از مَرکَب‌ها حتی در زمانی که خودرویی در کار نبوده هم وجود داشته است. اشاره به این‌که مَرکَب فلان شخص به خاطر خدم و حشم بیش‌تر هزینه بیش‌تری هم برایش دارد. امروز هم قصه همان است اما به جای خدمه و انسان و اتاقک‌های چوبی یا طلایی برای جا به جایی افراد، وسیله نقلیه‌ای به نام خودرو وجود دارد که وضعیت آن با بدنه و آپشن‌ها و قدرت فنی آن مشخص می‌شود. هر چقدر هم که خودروی‌مان امکانات بیش‌تری داشته باشد و جزو ماشین‌های لوکس به حساب بیاید به همان میزان هزینه نگهداری بیش‌تری هم دارد. خودروهای لوکس کم هزینه معمولا از دسته خودروهایی هستند که اگر از آن‌ها به خوبی نگه‌داری کنیم استهلاک‌شان کم می‌شود و به این ترتیب هزینه مراقبت و بقای آن‌ها نیز کم تر می‌شود. اما خوردوهای لوکس کم هزینه ای که بتوانیم در اختیار داشته باشیم کدام خودروها هستند؟

    بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین خودروهای خارجی که می‌توان خرید

    تویوتا، خودروهای لوکس کم هزینه

    به گفته خود کارشناسان خودرو، ردیف خودروهای تویوتا در مدل‌‌های مختلفی که دارد را می‌توان از خودروهای لوکس کم هزینه به حساب آورد. البته گفتنی است که مدل‌های تویوتا به هیچ وجه برحسب ریال ارزان نیست. قرارگیری این برند محبوب در کم هزینه‌ها، بیش‌تر به این خاطر است که کیفیت و مقاومت بالای‌شان باعث می‌‎شود که هزینه نگه‌داری از آن‌ها تا حد زیادی کم شود. بسیاری از معامله‌گران بازار خودرو با توجه به تغییرات در جلوبندی ماشین متوجه کارکرد آن می‌شوند. اما جالب است بدانیم که خودروهای تویوتا به خاطر دوام بالا هیچ وقت دچار افت در قسمت جلوبندی نمی‌شوند. چهره جنگنده و سینه سپر تویوتا هم که همیشه باعث لوکس به نظر آمدن این خودرو در تمام مدل‌هایش می‌شود.

    بیشتر بخوانید: چگونه خودرو لوکس بخریم و چگونه از آن پول درآوریم؟

    تویوتا کمری، سامورایی کم خرج

    فرهنگ یک کشور را می‌شود در محصولات آن کشور به وضوح دید. برخی از خودروهای لوکس کم هزینه در ایران خودروهای ژاپنی هستند که جایگاه خوبی در این زمینه دارند. در ایران کم‌تر کسی را می‌توان یافت که نام تویوتا کمری را نشنیده و حس سواری گرفتن از آن را نچشیده باشد. تویوتا کمری را می‌توان در فهرست خودروهای ساخت شرکت تویوتا و جزو محبوب‌ترین خودروهای لوکس کم هزینه در ایران به حساب آورد. از مصرف بنزین 8.2 در هر صد کیلومتر گرفته تا قدرت 158 اسب بخاری آن که نیروی زیادی به این خودرو هدیه کرده است.

    خودروهای لوکس کم هزینه

    هوندا سیویک، هموطن تویوتا

    گفتنی است که هوندا هم دوشادوش هموطن خود یعنی تویوتا در فهرست خودروهای لوکس کم هزینه قرار گرفته است. بی شک یکی از دلایل کم هزینه بودن این خودروها – حتی در زمانی که قطعه‌ای در قسمت فنی آن‌ها به مشکل برمی‌خورد – این است که واردات قطعات از این دو شرکت خودروسازی راحت‌تر انجام می‌شود. اما از این موضوع گذشته باید گفت که خودروهای هوندا به ویژه هوندا سیویک که از ظاهر آراسته و خیره کننده‌‎ای هم برخوردار است نیز به خاطر استهلاک بسیار کم و قدرت بالایی که دارند از نظر هزینه بسیار به صرفه هستند. بسیاری از معامله گران خودرو برای سرمایه گذاری در زمینه خودرو بیش‌تر تمایل به خرید خودروهای دو شرکت هوندا و تویوتا را دارند. استحکام بالا، کم هزینه بودن و طول عمر زیاد در محصولات آن‌ها باعث شده تا نقد شوندگی در معاملات خودروهای این دو برند، کار خرید و فروش و سودآوری را هم برای معامله‌گرها راحت کند.