چگونه خودرو لوکس بخریم و چگونه از آن پول درآوریم؟

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 973
    • 0
    چگونه خودرو لوکس بخریم و چگونه از آن پول درآوریم؟

    اگر بخواهیم به معایب سرمایه گذاری در خودروهای لوکس بپردازیم باید به گزینه‌هایی مانند محدودیت‌های قانونی، هزینه‌های گزافی مانند مالیات‌ و نقل و انتقال، نحوه نگهداری، استهلاک و برخی موارد دیگر اشاره کنیم. علاوه بر این موارد، در زمان خرید انتخاب‌های سختی پیش‌روی‌مان است. اما در مورد مزایا می‌توان به امکان رشد در این نوع سرمایه‌گذاری به خصوص در صورت رشد دلار اشاره کرد.

    شیشه فروشگاه‌های خودروهای لوکس را در شروع هر روز کاری چنان برق می‌اندازند که از دید مشتری حتی ذره‌ای از کمالات خودروهایی که در خط مقدم فروشگاه قرار گرفته‌اند کم نشود. طوری که میان خود و این دست خودروها حتی ذره‌ای فاصله احساس نکنیم. ممکن است برای یک بار هم که شده گذرمان به این فروشگاه‌های پر زرق و برق افتاده باشد. به سرعت یکی از افرادی که در فروشگاه حضور دارد به سمت‌مان می‌آید و ما را با اطلاعاتی در مورد خودرویی که چشم‌مان را گرفته بمباران می‌کند. مسحور می‌شویم و برق خودرو لوکس موردنظر در نظرمان چندبرابر می‌شود. عباراتی مانند فول آپشن البته از ساختارهایی است که در ستون هیچ کدام از وبسایت‌های رسمی برندهای معتبر خودرو دیده نمی‌شود. اما بهترین شگرد است برای بالاتر بردن قیمت واقعی یک خودرو لوکس و متمایز کردن آن با دیگر خودروهای رقیب همتراز آن. چگونگی خرید خودرو لوکس معمولا به دو حالت تعریف شده انجام می‌شود؛ یا از طریق پیش پرداخت سنگین و چک‌هایی با موعد مقررهای کوتاه مدت یا به طور نقد و یکجا. بی شک برای کسی که به سراغ این خودروها می‌آید رقم‌هایی که اعلام می‌شود چندان اضطراب‌آور نیست. اما عده‌ای نه برای مصرف شخصی بلکه برای سرمایه گذاری در خودرو اقدام به خریداری آن می‌‎نمایند. جالب است بدانیم که جدا از خریدن و احتکار کردن خودروهای لوکس و منتظر بالا رفتن ارز و به دنبال آن، گران شدن خودروهای انبار شده راه‌های دیگری هم برای این‌که چگونه از خودرو لوکس پول درآوریم وجود دارد؟ در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

    بیشتر بخوانید: چرا نباید پول نقد پس‌انداز کنیم؟

    سرمایه گذاری در خودروهای لوکس

    کرایه کالسکه سیندرلا

    یکی از دم دستی‌ترین انواع پول درآوردن از ماشین‌های لوکس این است که آن‌ها را برای کرایه شب رویایی عروسی آماده کنیم. بسیاری از زوجین برای انجام مراسم عروسی خود، به ویژه برای خیابان‌گردی‌های شب عروسی با پرداخت میزان مبالغ بالای کرایه هیچ مشکلی ندارند و با گفتن این جمله که «یه شب عروسیه دیگه!» تمام معادلات اقتصادی و معیشتی ممکن را زیر سوال می‌برند. با این‌که نگه‌داری از خودروهای لوکس می‌تواند هزینه‌بر باشد اما به راحتی و با استفاده از همین گزینه لوکس بودن می‎توان بابت هر ساعت، کرایه‌های سنگین گرفت.

    بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین خودروهای خارجی که می‌توان خرید

    سرمایه گذاری در خودروهای لوکس

    کمی صبر تا پول درآوردن از خودروهای لوکس

    عده‌ای کارشناسان حرفه‌ای سرمایه گذاری در خودرو لوکس معتقدند که برای خرید مدل‌های بروز باید کمی صبر کرد تا هم با آمدن مدل بعدی، قیمت مدل یکی مانده به آخر کم‌تر شود و هم در این فرصت مدل قبلی به خوبی در بازار جایگاه خود را پیدا می‌کند و میزان نقدشوندگی و محبوبیت آن برای معامله می‌تواند بیش‌تر از مدل جدید به کار بیاید. از طرف دیگر قیمت‌گذاری در خودروهای نو تا حدی با چالش‌های قانونی مواجه است. به همین جهت بازار خودروهای لوکس کارکرده با سودآوری بهتر همراه است. البته که خرید خودروهای لوکس هم برای عده زیادی از ما کار راحتی نیست؛ بنابراین می‌توان از بازارهایی که به طور موازی با افزایش قیمت مواجه هستند بهره برد؛ بازارهایی مانند طلا. برای حرفه‌ای‌تر سرمایه‌گذاری کردن در این بازارها بهتر است از صندوق‌ های سرمایه گذاری بهره‌مند شویم.

    بیشتر بخوانید: خودروهای لوکس ارزش خرج کردن پول اضافه را دارند؟

    مزایا و معایب سرمایه گذاری در خودرو لوکس

    جدا از رشد بیش از 100 درصدی قیمت خودرو از سال 99 به بعد، باید به این نکته هم توجه کرد که سرمایه‌گذاری در خودروهای لوکس مزایا و معایب دیگری هم دارد. اگر بخواهیم به معایب سرمایه گذاری در خودروهای لوکس بپردازیم باید به گزینه‌هایی مانند محدودیت‌های قانونی، هزینه‌های گزافی مانند مالیات‌ و نقل و انتقال، نحوه نگهداری، استهلاک و برخی موارد دیگر اشاره کنیم. علاوه بر این موارد، در زمان خرید انتخاب‌های سختی پیش‌روی‌مان است. اما در مورد مزایا می‌توان به امکان رشد در این نوع سرمایه‌گذاری به خصوص در صورت رشد دلار اشاره کرد. همچنین بسیاری از بازارهای سرمایه نیاز به دانش خاصی دارند تا بتوان در آن به موفقیت دست پیدا کرد، اما سرمایه گذاری در خودروهای لوکس به دانش تخصصی نیاز ندارد. البته هنگام خرید باید دقت لازم را داشت تا خودروی صحیح و سالم خریداری شود.