بیش‌ترین میلیونرها در جهان اهل کدام کشورها هستند؟

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 984
    • 0
    بیش‌ترین میلیونرها در جهان اهل کدام کشورها هستند؟

    به مرور زمان تعداد میلیونرها در جهان رو به افزایش بوده است. البته شمار آنها بسته به امکانات و موقعیت‌هایی که در کشورهای مختلف فراهم است متفاوت است. نکته ای که ممکن است برای ما جالب توجه باشد این است که کدام کشورها تعداد میلیونرهای بیش‌تری را به خود اختصاص داده‌ است. در ادامه به بررسی کشورهایی می‌پردازیم که بیش‌ترین میلیونرها را در خود جای داده‌اند. ناگفته نماند که منظور از میلیونر بودن، داشتن بیش از یک میلیون دلار ثروت خالص است.

    میلیونرها در جهان

    بیش‌ترین میلیونرها در آمریکا

    آمریکا بیش‌ترین جمعیت میلیونر در جهان را دارد. از جمعیت ۳۲۸ میلیون نفری آمریکا، ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر ثروت خالص بیش از یک میلیون دلار دارند. این بدان معنی است که از هر ۱۹ آمریکایی، یک نفر میلیونر است. بیش‌تر این افراد در شهر نیویورک اقامت دارند.

    پس از آمریکا، بیشترین میلیونرها در جهان در کشورهای منطقه یورو قرار دارند. این کشورها هشت میلیون و ۷۰ هزار نفر از میلیونرها در جهان را در خود جای داده‌اند.

    چین و ژاپن در رتبه‌های سوم و چهارم

    در میان کشورهای شرق آسیا، چین با جمعیتی حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر، ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر از میلیونرها در جهان را در خود جای می‌دهد. این بدان معناست که از هر ۴۰۲ چینی، یک نفر میلیونر است.

    ژاپن از دیگر کشورهای شرق آسیاست که حدودا ۱۲۶ میلیون جمعیت دارد و ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر از میلیونرها در جهان در این کشور زندگی می‌کنند. در نتیجه تقریبا از هر ۴۵ ژاپنی یک نفر میلیونر است.

    بریتانیا، آلمان و فرانسه در رده‌های بعدی

    از شرق آسیا گذر می‌کنیم و به اروپا و در نهایت بریتانیا می‌رسیم. این کشور با جمعیتی حدود ۶۷ میلیون نفر، دو میلیون و ۴۳۰ هزار نفر از میلیونرها در جهان را دارد. با حسابی سر انگشتی در می‌یابیم که از هر ۲۷ بریتانیایی، یک نفر میلیونر است. هم چنان در اروپا می‌مانیم و سری به آلمان می‌زنیم. این کشور با جمعیت تقریبی ۸۳ میلیون نفر، جایگاه ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر از میلیونرهای جهان است. این آمار بیانگر این است که از هر ۳۸ آلمانی، یک نفر میلیونر است. نوبتی هم که باشد نوبت فرانسه است. این کشور با جمعیتی حدود ۷۰ میلیون نفر، دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از میلیونرهای جهان را در خود جای داده است. با کمی محاسبه متوجه می‌شویم که تقریبا از هر ۳۲ فرانسوی یک نفر میلیونر است.

    ایتالیا، استرالیا، کانادا و اسپانیا در رتبه‌های هشتم تا یازدهم

    ایتالیا نیز با جمعیتی حدود ۶۰ میلیون نفر، یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر میلیونر دارد و تقریبا از هر ۴۴ ایتالیایی یک نفر بالای یک میلیون دلار ثروت دارد. پس از ایتالیا، استرالیا و کانادا به یک اندازه میلیونر دارند و مشترکا در رتبه نهم هستند. کشور کانگوروها با ۲۵ میلیون جمعیت، یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر میلیونر دارد. این بدان معنی است که تقریبا از هر ۱۹ استرالیایی یک نفر میلیونر است. کانادا نیز با ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، جایگاه یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر از میلیونرها در جهان است. این موضوع نشان دهنده این است که تقریبا از هر ۲۹ کانادایی یک نفر میلیونر است. سرزمین ماتادورها نیز با ۴۷ میلیون جمعیت ۸۵۰ هزار میلیونر دارد که نشان می‌دهد تقریبا از هر ۵۵ اسپانیایی یک نفر میلیونر است. اسپانیا در جایگاه یازدهم بیشترین میلیونرهای دنیا قرار دارد.

    بیشتر بخوانید: ۵ عادت میلیونرهای خودساخته / راه و رسم موفق شدن با تغییر عادت‌ها

    رتبه‌های دوازدهم تا شانزدهم

    کره جنوبی تقریبا ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۷۵۰ هزار نفر از میلیونرهای جهان در این کشور زندگی می‌کنند. این بدان معنی است که تقریبا از هر ۶۸ کره‌ای یک نفر میلیونر است. پس از آن، سوئیس با جمعیتی حدود هشت و نیم میلیون نفر جایگاه ۷۳۰ هزار نفر از میلیونرهاست و تقریبا از هر ۱۱ سوئیسی یک نفر میلیونر است. این موضوع نشان می‌دهد که سرانه میلیونرها در سوئیس حتی از آمریکا نیز بالاتر است. در تبه چهاردهم، تایوان با ۲۴ میلیون جمعیت قرار دارد. این کشور حدود ۵۲۰ هزار میلیونر دارد و حدودا از هر ۴۶ تایوانی یک نفر میلیونر است. هلند نیز با جمعیتی حدود ۱۷ میلیون نفر، ۴۸۰ هزار نفر میلیونر دارد و تقریبا از هر ۳۵ هلندی یک نفر میلیونر است. در رتبه شانزهم نیز کشور بلژیک قرار دارد. این کشور با جمعیتی حدود یازده و نیم میلیون نفر، ۴۲۰ هزار نفر از میلیونرهای جهان را در خود جای داده است. تقریبا از هر ۲۷ نفر بلژیکی یک نفر میلیونر است.