برای یادگیری بورس از کجا شروع کنیم؟

تحریریه سرمایه‌ پلاس
    • اشتراک‌گذاری
    • 761
    • 0
    برای یادگیری بورس از کجا شروع کنیم؟

    رمز موفقیت در بورس، تحلیل درست روندها است که حرفه‌ای‌ها می‌توانند این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. هر فردی می‌تواند با آموزش­دیدن این تحلیل‌ها راه سعادت و ثروت یافتن را در بورس پیدا کند. به طور کلی دو تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال وجود دارد که هر معامله‎‌گر باید در هر دو مورد اطلاعات کافی به دست آورد.

    با توجه به اوضاع اقتصادی نابسامان در کشور، افراد زیادی سعی دارند تا برای حفظ ارزش سرمایه‌ خود بهترین راه را انتخاب کنند. کسانی که دائم از شاخه‌ای به شاخه دیگر می­پرند، یک بار در مسکن، بار دیگر در طلا، ارز دیجیتال و ... نمی‌توانند موفقیت چندانی داشته باشند. با انتخاب یک راه مناسب و پایدار ماندن در آن، در طول زمان می‌توان پنجره‌های امید را گشود. شاید شما نیز از جمله افرادی هستید که می‌خواهید در بورس سرمایه‌گذاری کنید، اما راه و روش آن را نمی‌دانید. در این مطلب می‌خواهیم با آموزش بورس از صفر شما را با این دنیای سرمایه بیشتر آشنا کنیم.

    چرا آموزش بورس ضروری است؟

    با توجه به اینکه این روزها اخذ کد بورسی کار بسیار ساده‌ای شده است، افرادی هستند که به صورت آنلاین احراز هویت خود را انجام می‌دهند و بدون اطلاع از تکنیک‌ها، شروع به معامله می‌کنند. مطمئن باشید کسانی که به این شیوه وارد بازار بورس می‌شوند، مهمان چند روزه بوده و خیلی زود با متحمل­ شدن ضرر این بازار را ترک می‌کنند. آموزش بورس را جلیقه نجاتی در دریای خروشان بازار سرمایه بدانید که بارها و بارها جلوی اشتباهات شما را خواهد گرفت. حال سوال این است که این آموزش را باید از کجا شروع کنید و اصلا مقدمات آموزش کدام موارد هستند؟ در ادامه به نکاتی در این باره اشاره خواهیم کرد.

    آموزش روش‌های تحلیل بازار بورس

    رمز موفقیت در بورس، تحلیل درست روندها است که حرفه‌ای‌ها می‌توانند این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. هر فردی می‌تواند با آموزش ­دیدن این تحلیل‌ها راه سعادت و ثروت یافتن را در بورس پیدا کند. به طور کلی دو تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال وجود دارد که هر معامله‎‌گر باید در هر دو مورد اطلاعات کافی به دست آورد. در ادامه به بررسی این دو تحلیل می‌پردازیم.

    تحلیل تکنیکال

    شاید شما نیز این سوال را دارید که در آموزش بورس، منظور از تحلیل تکنیکال چیست؟ هر سرمایه‌گذار می‌تواند از نمودار داده‌های گذشته یک سهم، روند صعودی یا نزولی آن را پیش بینی کند. جالب است بدانید که این تحلیل نه تنها در بورس بلکه در بازارهایی مثل فارکس، ارز دیجیتال و ... نیز صادق است و با یادگیری آن می‌توانید در بازارهای دیگر نیز سرمایه‌گذاری کنید.

    در این تحلیل شما با حمایت‌ها و مقاومت‌های سهم یک شرکت آشنا می‌شوید. به عنوان مثال با رسیدن قیمت سهم فولاد به یک موقعیت خاص خواهید دانست که احتمال افزایش قیمت وجود دارد و به این ترتیب با مقداری از سرمایه وارد آن سهم خواهید شد.

    در این تحلیل، معامله‌گر با ارزش سهم و قدرت شرکت آن کاری ندارد. به زبان دیگر تفاوتی ندارد که سهام فلان شرکت معتبر است یا شرکتی که افراد کمی آن را می‌شناسند. توصیه می‌کنیم آموزش بورس و تحلیل تکنیکال را نزد اساتید مطرح در مراجع معتبر کشور فرا بگیرید. در ادامه مروری هم بر تحلیل بنیادی خواهیم داشت.

    تحلیل بنیادی

    برای خرید سهام یک شرکت در بورس یکی از اقدامات مهم فرد سرمایه‌گذار تحلیل بنیادی آن شرکت است. هر فرد موظف است تا میزان سهام شرکت، میزان تولید، نحوه فعالیت، اوضاع فعلی، پروژه‌های مد نظر و ... را بررسی کند و پس از اطمینان اقدام به سرمایه‌گذاری نماید.

    به این تحلیل‌ها در اصطلاح تحلیل بنیادی می‌گویند که این روزها اکثر اطلاعات در اینترنت فراهم است و سابقه اکثر شرکت‌ها را می‌توان به راحتی به دست آورد. ارتباط با افرادی که در این زمینه تجربه زیادی دارند می‌تواند سکوی پرتابی برای شما باشد. این افراد باتجربه منبع گرانبهایی هستند که شما با کمک آنها می‌توانید شرکت‌های بزرگ را بشناسید و تمرکزتان را روی آنها بگذارید. قطعا شما نیز موافقید که هر دو تحلیل ارزشمند بوده و بهتر است همه جانبه حرکت کرد. به نظر می‌رسد با توجه به جذابیت تحلیل تکنیکال، بهتر است آموزش بورس را با آن شروع کنید تا در روزهای آتی نیز با دیگر تحلیل‌ها آشنا شوید.

    جمع بندی

    افراد زیادی در صدد راهکاری مناسب برای سرمایه‌گذاری مطمئن هستند و در پس ذهنشان بورس را دارند. لازم است برای ورود به این بازار، آموزش­های بورس را از صفر تا صد پشت سر بگذارید و از تجربیات افراد باتجربه استفاده کنید. در این مطلب شما را با تحلیل‌های مختلف در این بازار آشنا کردیم تا به طور شانسی اقدام به خرید سهام نکنید.

    در مجموعه ره آورد 365 شما می‌توانید آموزش تحلیل تکنیکال را به طور کامل با اساتید مجرب بگذرانید و معاملات پرسودی را تجربه کنید. با مشاورین این سایت در تماس باشید تا راه حل عملی را در آموزش بورس به شما نشان دهند.