۱۰ شهر لوکس جهان کدامند؟ گران‌ترین خانه‌های دنیا در کدام کشورها هستند؟

امیر شاملویی
    • اشتراک‌گذاری
    • 771
    • 0
    ۱۰ شهر لوکس جهان کدامند؟ گران‌ترین خانه‌های دنیا در کدام کشورها هستند؟

    مصرف کالاهای لوکس و تجملاتی از سوی ثروتمندان، در بسیاری از کشورهای جهان رایج است. این کالاها دامنه وسیعی دارند و از مسکن گرفته تا ساعت، جواهرات، خودرو، پوشاک، خدمات زیبایی و مواردی دیگر از این قبیل را شامل می‌شود. در ادامه به معرفی و بررسی ۱۰ شهر لوکس جهان در زمینه هزینه‌کرد برای کالاها و خدمات تجملاتی می‌پردازیم.

    شهرهای لوکس جهان

    ۱۰ شهر لوکس جهان در خرید مسکن / کجای دنیا خانه گران‌تر است؟

    موسسه جولیوس بر، در گزارشی به بررسی لوکس‌ترین شهرهای جهان پرداخته است. بر اساس این گزارش که میزان مصرف کالاهای تجملی در شهرهای مختلف را اندازه گرفته است، لوکس‌ترین خانه‌ها به ترتیب در شهرهای موناکو، هنگ‌کنگ، لندن، توکیو و نیویورک قرار دارند. علاوه بر این، سنگاپور، شانگهای، سیدنی، تایپه و لس‌آنجلس نیز در رده‌های ششم تا دهم خانه‌های لوکس در جهان قرار دارند. توان مالی برای خرید خانه‌های لوکس در موناکو به بیش از ۸۹ هزار دلار به ازای هر متر مربع می‌رسد و در ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی که رتبه ۲۸ را از نظر قیمت مسکن لوکس در اختیار دارد به ۳۴۰۵ دلار می‌رسد. قابل ذکر است که مسکن لوکس به معنی میانگین قیمت سه منطقه بالای شهر است.

    ۱۰ شهر جهان با لوکس‌ترین خودروها

    در همین گزارش، سنگاپور از نظر میزان هزینه برای خودروهای لوکس در صدر قرار دارد. پس از آن نیز شانگهای، هنگ‌کنگ، استانبول، تایپه، ریودوژانیرو، مانیل، مومبای، بانکوک و جاکارتا قرار دارند. به نظر می‌رسد بیشترین قیمت خودروهای لوکس در آسیا باشد. با این حال، این قیمت گزاف به دلیل مالیاتی است که در این شهرها روی خرید خودروهای گران‌قیمت ستانده می‎شود. در گزارش ثروت موسسه جولیوس بر، قیمت خودروی لوکسی مانند بی‌ام‌و سری ۷ در سنگاپور ۳۷۱ هزار دلار است و در جاکارتا به ۱۵۹ هزار دلار می‌رسد.

    ۱۰ شهر لوکس در خدمات زیبایی

    در بخش دیگری از این گزارش به بررسی ۱۰ شهری که خدمات زیبایی لوکس ارائه می‌کنند، اشاره شده است. در این زمینه، شهرهای اروپایی در صدر قرار دارند. میلان نخستین شهر در این زمینه است و پس از آن نیز پاریس، هنگ‌کنگ، زوریخ و نیویورک قرار دارند. در رتبه‌های ششم تا دهم نیز به ترتیب شهرهای موناکو، توکیو، دوبی، لندن و شانگهای جای گرفته‌اند.

    بیشتر بخوانید: شهروندان کدام کشورها بیشتر موافق واکسن هستند؟

    جمع‌بندی

    با جمع‌بندی تمام موارد، به نظر می‌رسد شهرهای شرق آسیا در برترین رتبه‌های مخارج برای کالاها و خدمات لوکس قرار دارند. در این میان، هنگ‌کنگ در صدر لوکس‌ترین شهرهای جهان و بیشترین مخارج برای کالاهای تجملی در دنیا جای گرفته است. پس از این شهر، شانگهای قرار دارد و توکیو در رتبه سوم واقع شده است. نیویورک نخستین شهر لوکس غیرآسیایی است و در رتبه چهارم قرار گرفته است. سنگاپور، لس‌آنجلس و لندن نیز در رتبه‌های پنجم تا هفتم جای گرفته و تایپه، زوریخ و موناکو در رده‌های هشتم تا دهم قرار دارند. همان طور که مشخص است، علاوه بر ۳ رتبه برتر، در مجموع ۵ شهر از ۱۰ شهر لوکس جهان متعلق به قاره آسیا است. این موضوع به معنی ظهور قشر جدیدی از ثروتمندان و ثروتی است که به واسطه رشد اقتصادی به ویژه در یکی دو دهه اخیر وارد آنها شده است.