۵ سرمایه گذار بزرگ بیت کوین را بشناسید

  • اشتراک‌گذاری
  • 203
  • 0
۵ سرمایه گذار بزرگ بیت کوین را بشناسید

با پیشرفت تکنولوژی همه چیز حتی سرمایه گذاری شکل دیگری پیدا کرده و رنگ و بوی تازه‌ای دارد. تقریبا همه ما کمابیش با بیت کوین آشنایی داریم. بیت کوین پول دیجیتال رمزنگاری شده است که به تازگی با اقبال بی‌سابقه مردم روبرو شده است. این ارز دیجیتال، تا ژوئن ۲۰۲۰ در بازار حدود ۱۷۳ میلیارد دلار سرمایه داشت و تا بحال به عنوان موفق ترین ارز رمز گذاری شده به حساب می‌آید. امروزه سرمایه ‌گذاری در بیت کوین در بسیاری از نقاط جهان انجام می‌‌شود. در ادامه به بررسی سرمایه‌گذاری در بیت کوین و ۵ نفر یا شرکتی که در صدر سرمایه گذاری در آن بوده‌اند، می‌پردازیم.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

سرمایه گذاری در آینده یک ارز

یکی از طلایه داران سرمایه‌گذاری در بیت کوین «بری سیلبرت» بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت «گروه ارزهای دیجیتال» است. این شرکت قصد دارد با ایجاد و پشتیبانی از شرکت‌های بر مبنای بلاکچین و بیت کوین به توسعه سیستم مالی جهانی سرعت ببخشد. این شرکت در بیش از ۱۲۵ شرکت بر مبنای بلاکچین و بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. این شرکت هم‌چنین مالک «جنسیس» است که یک شرکت سهامی است و تامین کننده نقدینگی خریداران و فروشندگان بیت کوین است.

اولین شرکت سرمایه‌گذار در بیت کوین

«دن مرهد» بنیان‌گذار، مدیر عامل و مدیر ارشد سرمایه گذاری شرمت «پنترا کپیتال» است. این شرکت اولین شرکتی است که سرمایه‌گذاری در بیت کوین را شروع کرده و یکی از بزرگ‌ترین دارندگان ارز رمز گذاری شده است. این شرکت هم چنین اولین صندوق ارز رمز گذاری شده را در آمریکا را پایه گذاری کرد. به علاوه، شرکت فوق در شرکت‌های بسیاری نظیر European exchange Bitstamp یوروپین اکسچنج بیت استامپ، Brave برِیو؛ یک مرورگر وب، Shapelift شِیپ لیفت؛ یک صرافی غیر متمرکز، و Polychain Capital پُلی چِین کاپیتال، سرمایه گذاری کرده است. صندوق بیت کوین این شرکت در دسامبر ۲۰۱۷ که اوج رونق ارزهای رمز گذاری شده بود، برای سرمایه گذارانش ۲۴۰۰۰% بازده داشته است.

دوقلوهای میلیاردر!

«کامرون» و «تایلر وینکلووس» در بسیاری از کسب و کارهای مرتبط با بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اند. آن‌ها از اولین کسانی هستند که با سرمایه‌گذاری در بیت کوین به درآمد میلیاردی رسیده‌اند. این دوقلوها در سال ۲۰۱۵ شرکت «جِمینی» را راه‌اندازی کردند. این شرکت امکان خرید، فروش و یا ذخیره ارزهای دیجیتال را به سرمایه گذاران می‌دهد. در دسامبر ۲۰۱۷ شرکت فوق، معاملات آتی بیت کوین را راه‌اندازی کرد. در ژوئیه ۲۰۱۸ کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست جمینی مبنی بر ایجاد صندوق قابل معامله بیت کوین را رد کرد.

از سرمایه گذاری در بیت‌کوین تا خرید جت شخصی!

«مایکل نووگراتز» بنیانگذار و مدیر عامل هلدینگ گلکسی دیجیتال و هم‌چنین تحلیل گر قیمت بیت کوین است. در سپتامبر ۲۰۱۷ نووگراتز اعلام کرد که حدود ۲۰% از ارزش خالص دارایی‌اش را پول دیجیتال و بیت کوین تشکیل می‌دهد و از درآمد حاصل از بیت کوین یک جت شخصی برای خود خریده است!

بیشتر بخوانید: نگرانی‌های زیست‌محیطی با قیمت بیت کوین چه می‌کند؟

سرمایه گذاری میلیاردی در بیت کوین!

«هلدینگ دیجیتال اَسِت» Digital asset با مدیریت عامل یووال روز از شرکت‌های فناوری مالی و زبان‌های برنامه نویسی در زمینه مالی و از دیگر سرمایه گذاران در زمینه بیت کوین است که در این زمینه تا ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. این شرکت پنجمین سرمایه‌گذار بیت کوین تا اطلاعات منتشر شده در نیمه نخست امسال محسوب می‌شود.