از شنبه ۱۵ آذر ماه چه اتفاقی می افتد؟/ تهران نارنجی می‌شود؟

  • اشتراک‌گذاری
  • 188
  • 0
از شنبه ۱۵ آذر ماه چه اتفاقی می افتد؟/ تهران نارنجی می‌شود؟

داس مرگ همچنان می‌تازد. تعداد کشته شدگان کرونا در روز صد نفر کم‌تر از دو هفته پیش شده است اما شمار مبتلایان هنوز ده هزار نفری باقی مانده است. راه حل قطعی چیست؟ تا چه زمانی وضعیت کنونی ادامه دارد؟ از شنبه ۱۵ آذر ماه با پایان گرفتن محدودیت‌های جدی چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر وضعیت تهران نارنجی شود چه ارگان‌ها و سازمان‌هایی به سر کار بر می‌گردند؟ سوالاتی که هزار اما و اگر در پی دارد و هنوز هیچ قطعیتی را به همراه ندارد. با این همه، سعی داریم از احوال هفته آینده تهران تمام قرمز باخبر شویم.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

تهران پس از شنبه ۱۵ آذر

با اعمال محدودیت‌های شدیدی که به خاطر شیوع بیماری کوید ۱۹ اجرا شده تهران به شهرهای با وضعیت نارنجی رسیده است و بعد از دو هفته سخت برای بسیاری از مشاغل و تعطیلی‌های پی در پی، از شنبه ۱۵ آذر محدودیت‌هایی که شامل حال تهران می‌شود پیرو محدودیت‌های ترتیب داده شده برای وضعیت نارنجی خواهد بود. ستاد مقابله با کرونا در مورد اعمال محدودیت‌های مناطقی که همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند اعلام کرده است که یک هفته دیگر همان محدودیت‌های شدید ادامه خواهد داشت و سطح هشدار ۳ در صورت شرایط اضطراری در نظر گرفته خواهد شد. ناگفته نماند که استان تهران وارد وضعیت نارنجی شده است و شهر تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد. با همه این احوال، به خاطر خروج منطقه‌ای این استان از وضعیت قرمز، محدودیت منع تردد از ۹ شب تا ۴ صبح در تهران لغو خواهد شد و تهرانی‌ها به راحتی و بدون دغدغه جریمه می‌توانند تردد کنند و مشاغل گروه دوم نیز دوباره به سر کار بر خواهند گشت.

وضعیت کارکنان از شنبه ۱۵ آذر

اداراتی که وظیفه ارائه خدمات ضروری را بر عهده دارند از همان آغاز محدودیت‌های دو هفته‌ای با تمام توان‌شان آماده خدمت گزاری به جامعه بوده‌اند و همچنان در صف اول ایستاده‌اند؛ اورژانس، تیم آتش نشانی، قسمت‌هایی که در ادارات رسیدگی به سوانح را بر عهده دارند جز این دسته از مشاغل هستند. اما کاهش حضور کارمندان در وضعیت نارنجی از دو سوم به یک سوم خواهد بود. گرچه باید در ادامه این مسیر همراهی لازم در میان تک تک افراد جامعه ادامه پیدا کند و پرتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود. اما مشاغل گروه ۳ و ۴ باید تابع ممنوعیت‌ها باشد و فعالیت‌شان تا پایان این اوضاع آشفته با محدودیت همراه باشد.

گروه ۴ چه شغل هایی را در بر می‌گیرد؟

مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و صنایع وابسته به این دست مشاغل جز گروه ۴ به حساب می‌آِیند. دیگر صنایع زیر ساختی که در این صف قرار می‌گیرند شامل مراکز زیرساختی و حیاتی، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و پالایشگاه‌ها و همچنین حمل و نقل عمومی کالا و مسافران برون شهری می‌شود که از شنبه ۱۵ آذر با قوانین جدید رو به رو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ تابلوی گرانقیمت نقاشی جهان / حراج تهران واقعا رکورد شکست؟

گروه ۲ شامل چه مشاغلی می‌شوند؟

بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سربسته، مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگی که به فروش مواد غذایی مشغول هستند، باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های بدن‌سازی جز این گروه قرار می‌گیرند. باید به خاطر داشت که مشاغلی در گروه ۲ قرار می‌گیرند که فعالیت‌شان موجب تجمع مشتریان می‌شود. با این حساب، فروشگاه‌های پوشاک و خیاطی‌ها و آتلیه و عکاسی و آژانس‌های مشاور املاک نیز از محدودیت‌های اعمال شده در گروه دوم برخوردار خواهند بود.