چطور از فضای مجازی پول دربیاوریم؟

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 225
    • 0
    چطور از فضای مجازی پول دربیاوریم؟

    امروزه کسب‌وکارهای آنلاین پیشتاز هستند و فضای مجازی توانسته است بر فضای کسب‌وکارهای سنتی غلبه کند. بی شک باید به این حقیقت اعتراف کرد که بسیاری از مردم عاشق کار کردن در خانه هستند و بستر اینترنت را بهترین راهکار برای کسب درآمدهای مناسب از فضای خانه می‌دانند. از طرفی دیگر، کار آنلاین محدودیت‌های زمانی و مکانی مشابه محل کار و یا دفاتر کاری را ندارد و حتی پوشش لباس مطابق قوانین شرکت هم شامل حال‌مان نمی‌شود. کارهای آنلاین برای افرادی که روحیه مستقل و درونگرا دارند، مانند بهشت می‌ماند. هر کسی دوست دارد رئیس و مرئوس خود باشد. در بسیاری از مشاغل آنلاین می‌توانیم این آرزو را برای خودمان برآورده کنیم. حال که مزایای چشمگیر کار آنلاین را فهمیدیم این سوال پیش می‌آید که چطور می‌توانیم از فضای مجازی پول در بیاوریم؟

    سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

    فریلنس یا کار مستقل

    یکی از کلماتی که در این روزها بیش از پیش به گوش‌مان می‌خورد کلمه انگلیسی (Freelancing) است. افرادی با نام «فریلنسر» در فضای مجازی مشغول به کار هستند. این دست افراد بدون قبول هیچ گونه محدودیتی از طرف کارفرما اقدام به قبول پروژه‌های موجود در فضای مجازی می‌کنند و در موعد مقرر، کار را به فرد سفارش دهنده تحویل می‌دهند.

    نوشتن

    تا همین دو یا سه دهه پیش، نویسندگان و آن‌هایی که توانایی نوشتن یک متن را داشتند در اوج بی پولی و فقر کار می‌کردند. تا جایی که نمی‌توانستند نان شب خود را دربیاورند. اما از روزی که فضای مجازی و موتورهای جستجوگر بر مبنای مکتوبات، یک سایت را ارزشمند تلقی کردند، نوشتن یک متن یا به اصطلاح، بلاگ در مورد یک محصول و یا خدمات دارای ارزش شد و رفته رفته کار نویسندگی رونق فوق العاده‌ای گرفت. از مجلات زرد اینترنتی تا سایت‌های خبر و تجاری و علمی همگی به حضور نویسنده‌های فریلنسر احتیاج پیدا کرده‌اند. گفتنی است که کار ترجمه و ویرایش نیز به همین رسته شغلی کارهای آنلاین پیوسته‌اند.

    با 4 اپلیکیشن کاربردی برای کمک به افراد و جامعه آشنا شوید

    کد نویسی

    این روزها برنامه نویسان فرصت سر خاراندن ندارند. هر کس که دوره‌ای دیده باشد و یا در دانشگاه به یادگیری اصول برنامه نویسی پرداخته باشد می‌تواند با خیال راحت پشت میز کارش بنشیند و برای وبسایت‌های مختلف برنامه نویسی کند و برای برنامه‌های موردنظر صاحبان سایت کدنویسی می‌کند. کار آنلاین فضای بی حد و حصری را برای برنامه نویسان فراهم کرده است که می‌توانند بدون حضور در محل کار چندین پروژه همزمان انجام دهند.

    تدریس خصوصی

    در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا تقریبا تمام کلاس‌های درس تعطیل شده است. اما جای نگرانی نیست. فضای مجازی و کار آنلاین شامل حال حوزه آموزش هم می‌شود. بسیاری از کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین در حال اجرا هستند و بسیاری از مدرسین سعی کرده‌اند تا در صفحات مختلف مجازی مانند اینستاگرام به ساخت بیوگرافی آنلاین خود برای جذب مخاطبان حوزه آموزش بپردازند.

    3 ابزار مفید برای قدم گذاشتن کسب و کارمان به دنیای مجازی

    خرده فروشی آنلاین

    خرده فروشی آنلاین بیش‌تر شبیه به مغازه‌هایی است که در هر کوچه و خیابان به فروش محصولات خود مشغول هستند. با این تفاوت که کوچه و خیابان‌های فروشگاه‌های آنلاین همان پیوندهای اینترنتی است که از طریق جستجوهای اینترنتی به آن‌ها می‌رسیم. آمازون و شاپیفای از این دست فروشگاه‌های آنلاین هستند که با استفاده از بستر اینترنت به فروش اجناس متنوع می‌پردازند. با وجود جهان دیجیتال، افراد ترجیح می‌دهند تا در وقت خود صرفه جویی کنند و جای خروج از خانه و یا محل کار برای خرید اجناس و محصولات موردنیاز خود از فضای سایت‌های فروش محصول استفاده کنند. به همین خاطر، کار آنلاین فروش به یکی از پرطرفدارترین حوزه‌های کسب و کار آنلاین تبدیل شده است.