مقایسه بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته نخست خرداد 1400

  • اشتراک‌گذاری
  • 700
  • 0
مقایسه بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته نخست خرداد 1400

این هفته بازارهای سرمایه‌گذاری با رشد قیمت دلار در بازار آزاد روبرو بودند. این موضوع بر عملکرد بازارهای دیگر نیز تاثیر گذاشت. قیمت دلار در یک هفته گذشته بیش از یک درصد رشد کرده بود و در روزهای اخیر نیز بیش از پیش شتاب گرفته است. به همین ترتیب، بازار طلا نیز در این بازه زمانی با رشد همراه بوده است. از سوی دیگر، صندوق‌های درآمد ثابت به رشد آهسته و پیوسته و کم‌ریسک ادامه می‌دهند. تنها بورس است که در هفته پیش با افت همراه بود اما از روز کاری پایانی هفته نشانه‌هایی از بهبود از خود نشان داد. در ادامه به مقایسه بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته نخست خرداد 1400 می‌پردازیم.

عملکرد صندوق‌های سهام در اولین هفته از سومین ماه سال

صندوق‌های سهام در یک هفته اخیر تا حدود زیادی از شاخص کل تبعیت کرده‌اند. به همین دلیل هم با توجه به عملکرد منفی بورس در هفته گذشته، عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام نیز عمدتا منفی بود. با این حال، صندوق آوای سهام کیان در یک ماه منتهی به 8 خرداد 1400، توانسته است چهارمین صندوق سهام برتر در 76 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام باشد. صندوق آوای سهام کیان در یک سال اخیر حدود 22 درصد عایدی داشته است.

بیشتر بخوانید: کدام سرمایه‌گذاری بهتر است:صندوق‌های سهام یا حضور مستقیم در بورس؟

صندوق‌های طلا: صندوق سکه طلا کیان در صدر

یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در کشور ایجاد شده است، صندوق طلا است. نگاهی به این صندوق‌ها نشان می‌دهد صندوق سکه طلا کیان توانسته است با حدود 5 درصد بازدهی، بهترین صندوق طلا در هفته اول خرداد 1400 شود. صندوق سکه طلا کیان در یک ماه منتهی به 8 خرداد نیز با 10 درصد بازدهی در صدر صندوق‌های طلا قرار داشته است.

مقایسه صندوق‌های درآمد ثابت/ بهترین صندوق درآمد ثابت در هفته اخیر

صندوق‌های درآمد ثابت یکی از بهترین انواع سرمایه‌گذاری برای ریسک‌گریزها به شمار می‌روند. این صندوق‌ها عموما سود معقول و ریسک اندکی دارند. سود آنها از سود بانکی بیشتر است، به همین دلیل هم می‌توانند مورد اقبال سرمایه‌گذاران به خصوص افراد ریسک‌گریز قرار گیرند. صندوق‌های درآمد ثابت معمولا هنگامی که دلار در بازار آزاد با افت قیمت روبرو شود، با استقبال بیشتری روبرو می‌شوند و هنگام افزایش قیمت دلار با استقبال کمتری روبرو هستند. البته، اگر فردی ریسک‌گریز باشد و بخواهد سود معقولی کسب کند، این صندوق‌ها بهترین گزینه به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: تفاوت صندوق درآمد ثابت و سپرده بانکی چیست؟

مقایسه صندوق‌های درآمد ثابت در یک ماه اخیر نشان می‌دهد صندوق درآمد ثابت کیان توانسته است در میان بهترین صندوق‌های یک ماه اخیر قرار بگیرد. این صندوق با بازدهی ماهانه 1.75 درصدی جزو بهترین صندوق‌های درآمد ثابت بوده است. صندوق درآمد ثابت کیان در یک سال منتهی به 8 خرداد نیز 28 درصد سود داده است. این صندوق در هفته اول خرداد 1400 بازدهی 0.4 درصدی کسب کرده است. در واقع مقایسه بهترین صندوق‌های درآمد ثابت در مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران نشان می‌دهد این صندوق همیشه در میان بهترین صندوق‌های درآمد ثابت کشور قرار داشته است. 10 صندوق برتر درآمد ثابت در یک ماه منتهی به 8 خرداد 1400 حدود 1.7 تا 2.84 درصد بازدهی داشته‌اند.