ثروتمندترین زنان جهان در سال 2023

  • اشتراک‌گذاری
  • 7722
  • 0
ثروتمندترین زنان جهان در سال 2023

مجموع ثروت 10 زن ثروتمند دنیا به بیش از 454 میلیارد دلار می‌رسد.

این روزها زنان نیز در دنیای سرمایه گذاری نیز نقش پررنگی دارند و توانسته‌اند شرکت‌های بزرگی را مدیریت کنند. رد پای زنان در دامنه متنوعی از فعالیت‌های اقتصادی به چشم می‌خورد، از شرکت‌های فروشنده کالاهای مصرفی گرفته تا خرده فروشی و شرکت‌های صنعتی. علاوه بر این، زنان موفق از کشورهای مختلفی مانند فرانسه و آمریکا هستند. در ادامه قصد داریم شما را با فهرست 10 نفره ثروتمندترین زنان جهان در سال 2023 آشنا کنیم.

فرانسوا بتانکور مِیِرز از فرانسه

فرانسوا بتانکور مِیِرز با ثروت 90.3 میلیارد دلار در صدر فهرست ثروتمندترین زنان جهان در 2023 قرار گرفته است. فرانسوا نوه بنیانگذار برند L’Oreal است. مادر فرانسوا در سال 2017 درگذشت و این امپراتوری فروش کالاهای مربوط به زیبایی به فرانسوا واگذار شد. با خود خواهیم گفت که این ثروت موروثی است اما فرانسوا با تلاش‌های خود توانسته 33 درصد از سهام شرکت Thetys SAS را هم از آن خود کند. بتانکور در سال‌های اخیر برای حمایت از تحقیقات علمی و هنری، ریاست بنیاد Bettencourt Schueller را در دست گرفت و بودجه قابل توجهی نیز به آن اختصاص داد. بتانکور که اهل کشور فرانسه است، از ابتدای سال تاکنون 18.8 میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرده است و بیشتر در حوزه کالاهای مصرفی فعال است. او سیزدهمین فرد ثروتمند دنیاست.

آلیس والتون از ایالات متحده

آلیس والتون با ثروت 67.5 میلیارد دلار به عنوان دومین نفر در فهرست ثروتمندترین زنان جهان در سال 2023 قرار گرفته است. آلیس دختر سام والتون است. سام والتون بنیانگذار شرکت Walmart است که به طور فعال در زمینه مدیریت امور خیریه و هنر و کلکسیون شخصی فعالیت می‌کند. مجموعه هنری شخصی او به تنهایی میلیون‌ها دلار ارزش دارد. گفتنی است موزه ((کریستال بریجز)) به عنوان اولین موزه بزرگ ایالات متحده آمریکا به دست سام والتون در سال 1974 میلادی تاسیس شده است. آلیس والتون از ابتدای سال 2023 حدود 5.9 میلیارد دلار به ثروتش افزوده است و هفدهمین فرد ثروتمند دنیا تا تاریخ 12 جولای امسال (21 تیر ماه 1402) محسوب می‌شود.

جولیا فلشر کخ

سومین زن ثروتمند دنیا در سال 2023 جولیا فلشر کخ است. جولیا کخ پس از درگذشت همسرش در آگوست 2019 تقریبا 42 درصد از سهام صنایع کخ را به ارث برد. جولیا در سال 1980 به نیویورک نقل مکان کرد و به عنوان دستیار طراح مد آدولفو به استخدام درآمد و در همان دوران با همسرش آشنا شد و اکنون بعد از فوت همسر همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در فهرست بزرگترین میلیاردرهای زن جهان قرار دارد. او بیستمین فرد ثروتمند دنیاست و ثروتش به 62.1 میلیون دلار می‌رسد.

ژاکلین بجر مارس و میریام ادلسون

ژاکلین چهارمین زن ثروتمند دنیاست و ثروتش به 57.7 میلیارد دلار می‌رسد. او بیست و سومین فرد ثروتمند دنیا و اهل آمریکاست. زمینه فعالیت بجر مارس غذا و نوشیدنی است. وی از ابتدای سال 2023 تاکنون حدود 3 میلیارد دلار به ثروتش اضافه کرده است. پنجمین زن ثروتمند دنیا هم میریام ادلسون آمریکایی است که 37.3 میلیارد دلار ثروت دارد و از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون که در میانه هفتمین ماه آن هستیم، 5.88 میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است. زمینه فعالیت ادلسون تفریحات و سرگرمی است.

5 زن ثروتمند آخر فهرست

در بالا به 5 تن از ثروتمندترین زنان دنیا اشاره کردیم. 5 زن دیگری که در نیمه دوم فهرست 10 نفره ثروتمندترین زنان جهان قرار می‌گیرند، عبارتند از: ابیگیل جانسون، مکنزی اسکات، سوزان کلاتن، آیریس فونتبونا و النی مارشال. ابیگیل جانسون با ثروت 33.96 میلیارد دلاری چهلمین فرد ثروتمند دنیا و ششمین زن ثروتمند جهان است. او آمریکایی است و حوزه فعالیتش امور مالی و سرمایه گذاری است. مک کنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس، بنیانگذار آمازون نیز با ثروت 29.4 میلیارد دلاری در سال 2023 هفتمین زن ثروتمند دنیا و چهل و هشتمین فرد پولدار جهان است. داستان میلیاردر شدن مک کنزی اسکات از زمانی شروع شد که جف بزوس 25 درصد از سهام آمازون را طبق توافقنامه طلاق به او داد. مک کنزی اسکات نیز به عنوان یکی از نیکوکاران بزرگ ایالات متحده در سال‌های گذشته 5.8 میلیارد دلار به 500 سازمان غیرانتفاعی بهداشت و حقوق نژادی اهدا کرده بود. هشتمین زن ثروتمند هم سوزان کلاتن است که 27.9 میلیارد دلار ثروت دارد و در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا در رتبه 52 قرار دارد. او آلمانی است و در حوزه صنعت فعالیت دارد.

نهمین زن ثروتمند دنیا آیریس فونتبونا از شیلی با ثروت 25.5 میلیارد دلاری است که در زمینه کالاهای معدنی فعالیت دارد. آیریس شصتمین فرد ثروتمند جهان است. نفر آخر فهرست ما هم به النی مارشال می‌رسد. او 23 میلیارد دلار ثروت دارد و در رتبه 69 ثروتمندترین افراد دنیا جای دارد. زمینه فعالیت النی که اهل آمریکاست، صنعت است.

جمع‌بندی

در این فهرست به 10 زن ثروتمند دنیا در سال 2023 اشاره کردیم. این زنان در زمینه‌های متنوعی از بخش تفریح و سرگرمی گرفته تا فناوری، امور مالی، غذا و نوشیدنی، کالاهای معدنی و صنعت فعال هستند. اغلب زنان این فهرست آمریکایی هستند اما زنانی از اروپا در کشورهای آلمان و فرانسه و آمریکای جنوبی یعنی شیلی هم در این فهرست حضور دارند. مجموع ثروت 10 زن ثروتمند دنیا به بیش از 454 میلیارد دلار می‌رسد.