تحلیل هفتگی قیمت بیت کوین و اتریوم تا 11 مرداد ماه

امیر شاملویی
    • اشتراک‌گذاری
    • 150
    • 0
    تحلیل هفتگی قیمت بیت کوین و اتریوم تا 11 مرداد ماه

    بازار ارزهای دیجیتال بالاخره و پس از مدت‌ها شاهد رشد قابل توجهی بود و در 24 ساعت گذشته بیت کوین شاهد رشد 2 رقمی بود. در هنگام نوشتن این گزارش، بیت کوین وارد کانال 38 هزار دلاری شده و 11.5 درصد در مقایسه با 24 ساعت اخیر رشد کرده است. اتریوم هم حدود 8 درصد رشد کرده و در کانال 2300 دلاری قرار گرفته است. با این حساب، یکی از پرسش‌هایی که برای افراد سرمایه‌گذار در ارزهای دیجیتال پیش می‌آید آن است که قیمت ارزهای مهم مانند بیت کوین و اتریوم در 7 روز آینده چه تغییراتی خواهد کرد. در ادامه به تحلیل سایت معتبر fxempire از وضعیت قیمت بیت کوین و اتریوم در 7 روز آینده خواهیم پرداخت.

    سطوح حمایت و مقاومت چیست و چطور به ما کمک می‌کند؟

    قیمت یک دارایی در بازارهای مالی معمولا دچار نوسان است و کمتر پیش می‌آید برای مدتی یک سره صعودی یا نزولی باشد. به همین دلیل هم شناخت نقاط ورود و خروج بازار برای فعالان اهمیت زیادی دارد. اگر بتوانید سطح افت و صعود یک دارایی را به درستی تشخیص دهید، سود مناسبی از این بازار به دست می‌آورید. در واقع، در این حالت می‌توانید در کف قیمتی بخرید و در سقف قیمتی بفروشید. البته این سطوح بسته به تحلیل‌ها و تجارب تحلیلگران متفاوت است و هیچوقت به طور کامل قطعی نیست. در این چارچوب می‌توان از تحلیل‌های سطوح مقاومت و حمایت استفاده کرد.

    وقتی قیمت یک دارایی پس از صعود به سطحی برسد که در آنجا متوقف شده و روند کاهشی را شروع کند، می‌گوییم به یک «مقاومت» رسیده است. از سوی دیگر، وقتی قیمت یک دارایی پس از افت به سطحی برسد که روند نزولی قیمت در آنجا متوقف شده و روند صعودی را شروع کند، می‌گوییم به یک «حمایت» رسیده است. شناخت نقاط حمایت و مقاومت می‌تواند به ما در ورود یا خروج از بازار کمک نماید. نکته آخر این که اگر یک مقاومت یا حمایت بر اثر فشار فروش یا خرید شکسته شود، مقاومت یا حمایت دوم را می‌توان برای ورود و خروج از بازار در نظر گرفت. در ادامه نقاط حمایت و مقاومت اول و دوم که از سوی fxempire منتشر شده است را ذکر می‌کنیم.

    بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست و چقدر برق مصرف می‌کند؟

    تحلیل قیمت بیت کوین در 7 روز آینده

    همان طور که در ابتدا گفتیم، بیت کوین 7 روز اخیر را صعودی پشت سر گذاشت. اگر بیت کوین بخواهد به کانال 40 هزار دلاری صعود کند، باید بتواند از سد مقاومت 37 هزار و 468 دلاری بگذرد. در صورتی که حمایت بیشتری در خرید بیت کوین صورت بگیرد و این سطح مقاومت شکسته شود، بهای این ارز دیجیتال می‌تواند تا سطح مقاومت دوم یعنی 39 هزار و 522 دلاری نیز افزایش پیدا کند. به نظر می‌رسد دو مقاومت بر سر راه بیت کوین وجود دارد تا به کانال 40 هزار دلاری وارد شود. امروز بیت کوین مقاومت اول را شکست و تا سطح مقاومت دوم هم رسید اما تا حدودی کاهش یافت و به کانال 38 هزار دلاری بازگشت.

    سناریوی نزولی بیت کوین

    هرچند به نظر می‌رسد این هفته بیت کوین صعود کرده باشد، اما اگر به هر دلیلی بیت کوین با افت روبرو شود، می‌تواند تا 31 هزار و 337 دلاری افت کند. در اینجا حمایت اولیه بیت کوین فعال خواهد شد. اما اگر به هر دلیلی قیمت بیت کوین بیشتر از آن هم کاهش پیدا کند، تا سطح حمایتی دوم یعنی 27 هزار و 260 دلار نیز احتمال سقوط دارد.

    تحلیل قیمت اتریوم در 7 روز آینده

    اتریوم نیز همانند بیت کوین در 24 ساعت گذشته رشد خوبی داشته است. سطح مقاومت اول اتریوم در 7 روز آتی حدود 2400 دلار است. اتریوم با شکستن این مقاومت می‌تواند تا سطح مقاومت دوم یعنی 2518 دلاری نیز رشد کند. از سوی دیگر، اتریوم در صورت افت قیمت، سطح حمایتی اول خود را در محدوده 1875 دلار و سطح حمایتی دوم را در سطح 1558 دلار خواهد دید. امروز قیمت اتریوم تا مقاومت اول و 2390 دلار بالا رفت ولی سپس اندکی پایین‌تر رفت. در مورد اتریوم، به نظر می‎‌رسد سطوح حمایتی را فعلا ترک کرده ولی نتوانسته است سطوح مقاومت را هم بشکند. به این ترتیب، فعلا وضعیت اتریوم در سطوح بین حمایت و مقاومت اول قرار دارد.