ربات‌ها در خط مقدم شکست کرونا

  • اشتراک‌گذاری
  • 23
  • 0
ربات‌ها در خط مقدم شکست کرونا

حدود یک سالی است که ویروس کرونا جهان را با چالش‌های جدی روبرو کرده است. یکی از بزرگترین لطمات این ویروس به بخش آموزشی و مدارس و دانشگاه‌ها بوده است. تعطیلی گسترده این نهادهای آموزشی هزینه‌های زیادی برای آموزش افراد و سرمایه انسانی آنها دارد. به همین دلیل نیز به تازگی ابداعات جدیدی در این حوزه صورت گرفته است: استفاده از ربات‌ها! به نظر می‌رسد این کار جدیدترین اقدام در خصوص مبارزه با کرونا به خصوص در بخش آموزش باشد.

ربات‌ها در صف مبارزه با کرونا

به نظر می‌رسد در برخی از مدارس ربات‌ها به کمک حفظ ایمنی آمده‌اند. آنها کلاس‌های درس را ضدعفونی می‌کنند و به دلخواه خود به اطراف کلاس حرکت می‌نمایند. به نظر می‌رسد استفاده از اشعه فرابنفش از سوی این ربات‌ها می‌تواند بر ماده ژنتیکی درون ویروس‌ها اثر بگذارد و موجب غیرفعال شدن آنها شود.

ربات‌ها چطور کرونا را از بین می‌برند؟

آنها از یک حسگر سنجش از راه دور برای یافتن راهشان استفاده می‌کنند. این فناوری همان تکنولوژی به کار رفته در بسیاری از خودروهای نقلیه خودران است. البته نسخه دیگری از این ربات‌ها نیز وجود دارد که دارای چرخ هستند و با دست به این سو و آن سو برده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کمبود اکسیژن بیمارستان‌های جهان بر اثر شیوع کرونا

ربات‌ها چه چیز جالبی دارند؟

ربات «ادیبات» در حال حاضر در دو مدرسه در ایالت «دلاور» در ایالات متحده به کار گرفته شده‌اند. معمولا مدارس باید حداقل 24 ساعت پس از تایید یک مورد کووید-19 تعلیق شوند. پس از تعلیق، تمیزکنندگان وارد اتاق‌ها و کلاس‌هایی می‌شوند که از سوی افراد بیمار شده مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما این ربات‌ها می‌توانند تقریبا فوری وارد عمل شوند که این موضوع خودش می‌تواند کمک بزرگی به باز نگه داشتن مدارس کند.

در سال 2020، تقریبا تمامی مدارس ایالتی آمریکا به دلیل همه گیری کرونا بسته شدند. مطالعات نشان می‌دهند که این بسته شدن مدارس موجب افزایش نابرابری‌های آموزشی موجود می‌شود. این موضوع به نوبه خود می‌تواند موجب آسیب‌های بلندمدت به اقتصاد آمریکا و اقتصادهای دیگر شود.

در روزهای اخیر استفاده از روش های مختلف برای مبارزه با کرونا شدت گرفته است. استفاده از ربات‌ها نیز یکی از راه های موجود است. این راهکار می‌تواند کارآیی برخورد با کووید-19 را افزایش داده و تلفات انسانی را کاهش دهد.