5 نکته ساده برای پس انداز بیشتر

  • اشتراک‌گذاری
  • 100
  • 0
5 نکته ساده برای پس انداز بیشتر

خیلی وقتها تا به خود می‌آییم یک چاله دیگر سر راه‌مان سبز می‌شود و قسمت عمده‌ای از درآمد ماهیانه ما را می‌‌بلعد. اصلا نمی‌شود به پس انداز کردن حتی فکر کرد. یک روز باید لاستیک‌های خودرو را عوض کنیم. روز بعد نوبت به خرج تحصیل فرزندمان می‌رسد و روزهای دیگر نوبت به مخارج دیگر. تمام این جملات برای هر کدام از ما آشنا است. اما باید بدانیم که اگر منتظر رسیدن یک روز خوب برای شروع پس انداز هستیم، آن روز هیچ وقت نمی‌رسد. از همین حالا باید پس انداز را شروع کرد. نکات بسیار ساده‌ای در این زمینه وجود دارد که با یاد گرفتن آن‌ها می‌توان به راحتی شروع به پس انداز کرد.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال


خداحافظی با بدهی


یکی از بزرگ‌ترین سیاه چاله‌هایی که پول ماهیانه را – درست در زمان پس انداز – به درون خود می‌کشد بدهی است. برای این که در مسیر پس انداز کردن‌تان هیچ خللی وارد نشود باید هر چه زودتر از حجم تمام بدهی‌های خود خلاص شوید. به عبارتی؛ مرگ یک بار و شیون یک بار! از بزرگ‌ترین بدهی‌ها تا کوچک‌ترین آن‌ها را دسته بندی کنید و تک تک آن‌ها را پرداخت کنید. بعد از رهایی از آن‌ها به وضوح خواهید دید که در مسیر هموار پس انداز قرار گرفته‌اید.


کاهش بودجه مواد غذایی


نه به این معنا که از خورد و خوراک اصلی خود بزنیم و به قول معروف از یک طرف دیگر بام بیافتیم. باید تمام مواد غذایی لازم که مصرف آن‌ها برای بدن ضروری است را در دستور خریدهای خود قرار دهیم. اما اگر خوب دقت کنیم از میان خریدهای خود به فهرستی از خوراکی‌های مضری می‌رسیم که نه تنها به هیچ وجه برای سلامت ما کارآمد نیستند بلکه هزینه ‎آن‌ها گاهی بیش‌تر از مواد غذایی ضروری است. کافی است که یک ماه از این هزینه‌ها دوری کنیم تا متوجه حجم پول باقی مانده در پایان ماه شویم.


لغو اشتراک و عضویت خودکار


یکی از معضلاتی که در فضای مجازی دامن گیر ما شده است و مانند خوره به جان درآمد ما افتاده است ثبت نام‌ها و اشتراک گرفتن‌های مختلف از اینترنت گرفته تا برخی خدمات دیگر است که به طور خودکار – سر هر ماه – مقداری از حساب ما کسر می‌کنند. جالب است که بعد از مدتی اصلا فراموش می‌کنیم که در کجا اقدام به ثبت نام کرده‌ایم و با این که استفاده‌ای از خدمات آن‌ها نمی‌کنیم در حال پرداخت اشتراک ماهیانه هستیم. هر چه زودتر باید این دست‌های نامرئی را بیابیم و دست آن‌ها را از جیب‌مان قطع کنیم.


خرید عادی


کم‌ترین کاری که می‌توانیم برای نجات پول و پس انداز کردن انجام دهیم این است که از خرید محصولات برند فاصله بگیریم. مانند بسیاری از مردم خرید کنیم و بدانیم که ضربه‌ای به ما وارد نمی‌شود. برند پوشی را کنار بگذاریم و به مناسب پوشیدن گرایش پیدا کنیم. کالاهای اساسی را در فهرست خرید خود قرار دهیم. با خودمان و جیب‌مان تعارف نداشته باشیم. به اندازه‌ای خرید کنیم که نیاز داریم نه به اندازه خواسته‌های‌مان.


پس انداز خودکار


می‌توان به صورت خودکار اقدام به پس انداز کرد. قبل از این که چشم‌مان به کل حقوق و درآمد ماهیانه‌مان بخورد باید درصدی از پول خود را کنار بگذاریم. می‌توانیم ده درصد از حقوق خود را به سپرده صندوق درآمد ثابت اختصاص دهیم و این کار را به طور ماهیانه انجام دهیم. با این کار هم سود روزشمار نصیب‌مان می‌شود و هم درصد بازدهی پس انداز ما مانند یک سرمایه گذاری هوشمند بالاتر از حساب‌های بانکی خواهد بود.