4 نکته آموزنده از رابرت کیوساکی برای سرمایه‌گذاری و مدیریت پول

  • اشتراک‌گذاری
  • 447
  • 0
4 نکته آموزنده از رابرت کیوساکی برای سرمایه‌گذاری و مدیریت پول

نام رابرت کیوساکی را با کتاب "پدر پول‌دار و پدر بی پول" می‌شناسیم. کتاب‌های او و راهکارهای مدیریتی که این شخص ارائه می‌دهد به کار بسیاری از افراد در حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری آمده است. مدیریت پول یکی از مسائل اساسی است که افرادی مانند رابرت کیوساکی به آن پرداخته‌اند. در واقع، برای مدیریت شخصی پول نکاتی وجود دارد که کیوساکی آن‌ها را در قالب چند راهکار به ما ارائه داده است. با چند دقیقه وقت گذاشتن می‌توان این نکات را آموخت و در زندگی شخصی به کار گرفت.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

دست از یادگیری برندارید

سرمایه گذاری مانند اسکی سواری است. افراد بر اساس تجربه خود در گروه‌های بزرگ غیرحرفه‌ای‌ها، نیمه حرفه‌ای‌ها و متخصصان جا می‌گیرند. اما درست مانند کسانی که یک بار مسیر اسکی را تا قسمتی رفته‌اند و بنا بر تجربه در حال ادامه مسیر هستند، تمام ما در حال یادگیری و اصلاح حرکات خود در مسیر هستیم. آموختن راه‌های جدید و نحوه استفاده از تجهیزات جدید را باید بیاموزیم و هیچ گاه دست از یادگیری برنداریم.

از اشتباهات درس بگیریم

کیوساکی در مورد امکان اشتباه می‌گوید هر چه بیش‌تر شکست بخوریم، بیش‌تر یاد می‌گیریم. و هر چه بیش‌تر یاد بگیریم به همان میزان درآمد بهتری خواهیم داشت. اما نکته‌ای که در مورد یادگیری مدنظر است این است که ‌هر چه زودتر یاد بگیریم، میزان ماندن در حالت شکست کم‌تر می‌شود و زمان لذت بردن از موفقیت بیش‌تر می‌شود. زمانی که حرف از مدیریت شخصی پول می‌شود و شخص در جایی اقدام به سرمایه گذاری می‌کند در گام اول متحمل ضررهایی می‌شود و عقب می‌نشیند. نکته مهم در همین نقطه وجود دارد؛ باید از اشتباهات خود به عنوان مثال ضرر استفاده کنیم و راه را ادامه دهیم.

توانایی و سنجش

در مدیریت شخصی پول همیشه از خود بپرسید که چگونه می‌توانم از پس تهیه مخارج بربیایم؟ بسیاری از ما از خواسته‌های‌مان صحبت می‌کنیم اما سرآخر با گفتن این جمله شوم که "اما من توانایی پرداخت آن را ندارم!" کار را خراب می‌کنیم. عجیب به نظر می‌رسد اما تنها با گفتن همین چند کلمه کار را برای خود 100 برابر میزان سختی واقعی‌اش سخت‌تر کرده‌ایم. به جای این که وقت خود را برای ارائه دلایل ناتوانی خود در مقابل تهیه خواسته‌های‌تان هدر دهید با خود بگویید چگونه می‌توانم از پس آن برآیم؟ این سوال طلایی باعث می‌شود ذهن شما به تلاطم و طوفان فکری بیافتد و راه حلی را کسب کند.

با عقاب ها هم پرواز شوید

در کنار بوقلمون ها منتظر طوفان باد ننشینید. حالا که به فکر پرسیدن سوالات درست افتاده‌اید سعی کنید با افرادی نشست و برخاست داشته باشید که به فکر حرکت رو به جلو و هوشمندانه و منطقی هستند. با عقاب ها که از هیچ چیز جزئی نمی ترسند هم پرواز شوید. نکته‌ای که در مورد پرندگان جالب است این است که در سیر تکامل آن‌ها آن دسته از پرندگانی توانستند بلندتر پرواز کنند که سودای پرواز و سرعت را در سر داشتند. در غیر این صورت همه بال‌ها از یک ساختار اولیه بهره می‌برند.