4 نکته برای موفقیت در سرمایه گذاری بلندمدت

  • اشتراک‌گذاری
  • 41
  • 0
4 نکته برای موفقیت در سرمایه گذاری بلندمدت

گاهی پیش آمده است که نگاهی به وضعیت سرمایه‌گذاری خود بیندازیم و از نتایج آن ناامید و پشیمان شویم. این موضوع نه فقط در مورد بازار سهام صادق است بلکه هر زمینه سرمایه گذاری دیگری نیز ممکن است در کوتاه مدت، آن نتیجه‌ای که دلخواه ما هست، ندهد. قبل از هر چیز برای ورود به بازار سرمایه باید هر آن چه که لازم است را به خوبی بررسی کرد و بعد به انجام سرمایه گذاری فکر کرد. اما موضوع دیگری که از نظر بسیاری از کارشناسان حوزه سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است، این است که شاید بهتر باشد برای بازدهی مناسب، سرمایه گذاری به صورت بلند مدت مد نظر ما قرار گیرد تا شانس موفقیت فرد سرمایه گذار بالا رود. ناگفته نماند که سهام هم – در صورت نگه داشتن – می‌تواند سود کند و یا آنقدر ضرر کند که به نقطه صفر برسد؛ بنابراین در مورد سرمایه گذاری بلند مدت نیز باید نکاتی را مدنظر قرار دهیم.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

خروج بازنده از زمین

واقع بین باشیم. بدون هیچ تعارفی باید گفت که هیچ تضمینی برای یک سرمایه‌گذاری مثلا یک سهم وجود ندارد که پس از کاهش طولانی مدت دوباره به ارزش قبلی خود بازگردد. به خاطر داشته باشیم که سرمایه گذاری بلند مدت به این معنا نیست که در هر صورتی هر سهمی که در پرتفو داریم را نگه داریم. در زمانی که متوجه عملکرد ضعیف یک سهم در میان دیگر سهام‌مان می‌شویم بهتر است قبل از ضرر بیش از حد آن را بفروشیم. اصلاحات در سرمایه گذاری مانند کوتاه کردن شاخه‌های اضافی یک درخت است که موجب بارور تر شدن و رشد بیش‌تر آن می‌شود.

بحران‌های کوتاه مدت

بابت اتفاقات کوتاه مدت در مسیر سرمایه گذاری دچار بحران روحی نشوید. به مسیر بزرگ سرمایه گذاری بلند مدت خود فکر کنید. توجه داشته باشیم که حتی اگر بخواهیم یک مسیر کوتاه را قدم زنان برویم، امکان ندارد که مجبور به تغییر مسیر و پریدن از یک جوی آب نشویم؛ بنابراین اتفاقات کوتاه مدت طبیعی هستند. بی شک معامله‌گرانی را دیده‌اید که از دل همین نوسانات دقیقه به دقیقه استفاده می‌کنند. اما سرمایه گذاران بلند مدت بر اساس دوره‌های زمانی طولانی‌تر موفقیت بیش‌تری پیدا می‌کنند.

پیرو اخبار نباشید

تنها به منابع معتبر اعتماد کنید. هر خبری را به عنوان منبع مدنظر قرار ندهید. به راحتی می‌توان با مراجعه به سایت‌های معتبر سازمان‌های مربوطه از اخبار و اطلاعات واقعی در مورد هر سهم باخبر شوید. متاسفانه بسیاری از افراد فریب اخبار جعلی را خورده‌اند و پول خود را برای خرید سهامی قرار داده‌اند که یا اصلا مناسب نبوده‌اند و یا شرکت‌های مرتبط‌شان ورشکسته شده‌اند. یکی از ستون‌های اصلی سرمایه گذاری بلند مدت تحقیق است. با تحقیق و تحلیل اطلاعات و داده‌ها می‌توان به نتیجه درست رسید و سرمایه گذاری معقول انجام داد.

دقت و تحقیق در سرمایه گذاری بلند مدت

دقت و تحقیق و تحلیل داده‌ها و اطلاعات واقعی و جلوگیری از شتاب زدگی در انتخاب از ویژگی‌های اصلی سرمایه گذاری بلند مدت است. خرید و فروش خرد سهام در هر روز و سرمایه گذاری کوتاه مدت شاید تا اندازه‌ای سودآور باشد اما مفهوم سرمایه گذاری بلند مدت اشاره به دیدگاهی آینده نگر دارد.