بهترین کتاب های سرمایه گذاری برای مبتدی ها در 2021

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 1257
    • 0
    بهترین کتاب های سرمایه گذاری برای مبتدی ها در  2021

    زمانی که تصمیم به سرمایه گذاری می‌گیریم با سوالات و ابهامات زیادی رو به رو می‌شویم. همه چیز ترسناک است و نمی‌دانیم که باید با اندوخته خود در مسیر سرمایه گذاری چه کار کنیم. این احساسات کاملا درست و منطقی هستند. هر شخص سرمایه گذار برای شروع سرمایه گذاری نیاز به یک استراتژی منطقی و آینده‌دار دارد. بهترین اقدام برای چیدمان درست یک استراتژی این است که پای حرف متخصصین نشست و از تجربیات آن‌ها استفاده کرد. حال چه بهتر که بسیاری از راهکارهای متخصصین در کتاب‌ها مکتوب شده‌‌اند. در ادامه به معرفی بهترین کتاب های سرمایه گذاری برای مبتدیان خواهیم پرداخت.

    سرمایه گذار هوشمند (The Intelligent Investor)

    با اولین نگاه به کتاب سرمایه گذار هوشمند متوجه می‌شوید که انتشار این کتاب در سال 1949 میلادی است و بی شک به خود می‌گویید که درس‌های این کتاب نمی‌تواند برای امروز کارایی داشته باشد. اما باید گفت که بنجامین گراهام – نویسنده کتاب - با ارائه ایده‌های اساسی توانسته کاری کند که از این کتاب در هر دوره زمانی بهره برداری کنیم. این کتاب از اهمیت سرمایه گذاری صحبت می‌کند و از تصمیم گیری‌های احساسی سرمایه گذار در بازارهای مالی حرف می‌زند و راهکارهایی برای جلوگیری از آن‌ها ارائه می‌دهد. سرمایه گذار هوشمند به عنوان یکی از بهترین کتاب های سرمایه گذاری برای مبتدی ها با تیراژ یک میلیون نسخه در جهان به فروش رسیده است.

    چگونه می توان از طریق سهام درآمد کسب کرد؟ (How to Make Money in Stocks)

    "کتاب چگونه می‌توان از طریق سهام درآمد کسب کرد؟" پرفروش‌ترین کتاب ویلیام جی اونیل است که در میان بهترین کتاب های سرمایه گذاری برای مبتدی ها نیز قرار گرفته است. این کتاب از صفر تا صد خرید و فروش سهام را به مبتدیانی که وارد این عرصه سرمایه گذاری می‌شوند آموزش می‌دهد. نحوه انتخاب سهام و انتخاب بهترین صندوق های سرمایه گذاری با آموزش مفاهیم اصلی این بازارهای مالی در این کتاب گنجانده شده است.

    نحوه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات (Invest In Real State)

    برای علاقمندان به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کتاب "نحوه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات" بهترین گزینه است. ممکن است مبتدی باشیم اما پول کافی برای خرید ملک و زمین داشته باشیم. این کتاب که یکی از بهترین کتاب های سرمایه گذاری برای مبتدی ها به حساب می‌آید به ما می‌آموزد که خرید کدام ملک با چه ویژگی‌هایی می‌تواند بازدهی مناسبی برای ما داشته باشد.

    راهی ساده برای ثروت (The Simple Path to Wealth)

    تا به حال اتفاق افتاده است با خود گفته باشیم که ای کاش پدر و مادرهای‌مان کمی بیش‌تر با همان زبان ساده‌ای که در کودکی با ما صحبت می‌کردند در مورد سرمایه گذاری و رسیدن به ثروت برای ما حرف زده بودند. این رویا را می‌توان با مطالعه "کتاب راهی ساده برای ثروت" به دست آورد. این کتاب با نوشتاری ساده به شکل یک نامه نوشته شده است. جی ال کالینز، نویسنده این کتاب، در جواب سوالات دختر خود و برای این که آینده‌ای روشن در سرمایه گذاری را برای او هموار کند نامه‌ای بلند در فصل‌های مختلف می‌نویسد و فرزند خودش را راهنمایی می‌کند. از ورود به بازار سهام گرفته تا صندوق‌های بازنشستگی همگی در این کتاب مدنظر نویسنده بوده‌اند و در موردشان توضیحات مفیدی داده شده است.

    منبع: The Balance