ثروتمندترین زنان جهان چه کسانی هستند؟

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 510
    • 0
    ثروتمندترین زنان جهان چه کسانی هستند؟

    در میان فهرست برترین زنان ثروتمند جهان، نام نخست متعلق به «فرانسواز بتانکور میر» است. وی فرانسوی و نوه بنیانگذار شرکت لورئال است که هم‌اکنون هم از سکانداران اصلی این شرکت است. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ ثروت او 76.4 میلیارد دلار برآورد می‌شود و سیزدهمین فرد ثروتمند دنیا است. ثروت بتانکور میر از ابتدای سال 2021 بیش از 563 میلیون دلار افزایش یافته است. شرکت وی لورئال از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی به شمار می‌آید. ارزش بازاری این شرکت حدود 177 میلیارد دلار بوده و در میان صد شرکت بزرگ جهان قرار گرفته است.

    آلیس والتون در رتبه 19

    نفر شماره دو این فهرست، آلیس والتون است که در رتبه 19 ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. ثروت وی از ابتدای امسال بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافته و به 60.9 میلیارد دلار رسیده است. آلیس والتون آمریکایی فرزند سم والتون، موسس شبکه خرده فروشی والمارت و عضو هیات مدیره موزه آمون کارتر است.

    همسر دیوید کخ در رده سوم

    نفر شماره 3 این فهرست، جولیا فلشر کخ است که بیست و یکمین فرد ثروتمند جهان است. او همسر دیوید کخ، مدیرعامل و یکی از مالکان صنایع کخ است که از نظر درآمدی یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی محسوب می‌شود. دیوید کخ در سال 2019 فوت کرد و جولیا ثروت وی را به ارث برده است. ثروت او به 60.5 میلیارد دلار می‌رسد و در یک ماه و نیم اخیر حدود 3.6 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    مکنزی اسکات، سهامدار شرکت آمازون

    نفر چهارم زنان ثروتمند جهان مکنزی اسکات است که سهامدار شرکت آمازون، بزرگترین خرده فروش آنلاین، محسوب می‌شود. در واقع بیشتر ثروت او از سهم 4 درصدی او از شرکت آمازون ناشی می‌شود. وی بخشی از آن را در پی توافق طلاق از جف بزوس کسب کرده است. مکنزی اسکات ثروتمند شماره 22 دنیا است. ثروت وی 58.4 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

    ژاکلین بجر مارس

    پنجمین فرد، «ژاکلین بجر مارس» است که 40.7 میلیارد دلار ثروت دارد و فرد شماره 30 ثروتمندترین افراد جهان محسوب می‌شود. ثروت او بیشتر مدیون شرکت آبنبات و شکلات‌سازی است. شماره بعدی، جینا راینهارت است که نفر 45 در رتبه بندی ثروتمندترین افراد دنیا است. او که اهل استرالیا است و ثروت وی حدودا 31.6 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. ثروت وی از ابتدای سال نزدیک به 3 میلیارد دلار بیشتر شده است. جینا راینهارت عضو هیات مدیره شرکت «هنکاک پروسپکتینگ» است که در کسب و کارهای مربوط به کشاورزی و معدن کاوی فعالیت می‌کند.

    یانگ هویان، زن چینی

    هفتمین فرد، این فهرست زنی چینی به نام یانگ هویان است. وی با ثروت 30.8 میلیارد دلاری در رتبه 48 ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. زمینه فعالیت وی بیشتر املاک و مستغلات است و مالکیت شرکت «کانتری گاردن» را در اختیار دارد. رتبه‌های هشتم تا دهم نیز به ترتیب متعلق به آیریس فونتبونا، ابیگیل جانسون و سوزان کلاتن است. ثروت آنها به ترتیب 24.8، 22.6 و 22.6 میلیارد دلار است و در رده‌های 65، 83 و 84 ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارند.

    آیریس شیلیایی

    آیریس شیلیایی است و ثروت خود را به ارث برده است. ابیگیل آمریکایی است و در زمینه تامین مالی فعالیت می‌کند و سوزان آلمانی است و از سهامداران شرکت ب.ام.و محسوب می‎شود. پدر سوزان منجی شرکت ب.ام.و از ورشکستگی به حساب می‌آید.