3 کتاب پیشنهادی ایلان ماسک برای عموم

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 370
    • 0
    3 کتاب پیشنهادی ایلان ماسک برای عموم

    کسی نیست که ایلان ماسک را نشناسد. بنیان گذار شرکت تسلا که اخیرا به عنوان ثروتمندترین سرمایه دار جهان شناخته شد. ناگفته نماند که با این حجم از ثروت و نوآوری، او همچنان به دنبال ایده‌های ناب است و رویای امپراطوری خط حمل و نقل به مریخ را در سر می‌پروراند. این میزان از انگیزه و خاص بودن این شخص، ما را بر آن داشت که با جستجو در میان مصاحبه‌ها و گفتگوهایی که با ایلان ماسک شده است، به دنبال مسیری بگردیم تا بفهمیم او چگونه فکر می‌کند و چه خوراکی است که به مغز خود می‌خوراند. این طور برآمد که او به کتاب‌هایی اشاره می‌کند و آن‌ها را می‌ستاید. به همین خاطر تلاش کردیم تا 3 مورد از کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک را برای شما دسته بندی و معرفی کنیم.

    بنجامین فرانکلین؛ زندگی آمریکایی نوشته والتر آیزاکسون

    ایلان ماسک یکی از الگوهای برجسته در زندگی ما است. پس بهتر است بدانید که بنجامین فرانکلین هم قهرمان زندگی ایلان ماسک بوده است. حال می‌دانیم که چرا یکی از کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک (Benjamin Franklin; An American Life) است. اما او چرا بنجامین فرانکلین را به عنوان قهرمان زندگی‌اش انتخاب کرده است؟ قبل از این که از فرانکلین به عنوان پایه گذار ایالات متحده آمریکا یاد کنیم باید بدانیم که او یکی از کارآفرینان بلندپرواز آمریکایی بوده است که از جایگاه یک مغازه‌دار ساده به جایی رسید که با بزرگان جهان به صرف نهار اشرافی سر یک میز می‌نشست. گفتنی است که بنجامین فرانکلین با اثباث وجود الکتریسیته در بادبادک مشهور شد و بعدها با ایده بادبادک، میله رعد و برق را اختراع کرد. ایلان ماسک در مورد فرانکلین می‌گوید: « او از هیچ همه چیز ساخت. او را یک کارآفرین می‌دانند. اما من می‌گویم فرانکلین یک بچه بازیگوش فراری باهوش بود!».

    ساختارها؛ چرا اجسام فرو نمی ریزند؟ نوشته جی گوردون

    شاید برای ما این سوال پیش آید که چطور ایلان ماسک توانست ایده SpaceX را در ذهن خود بپروراند. گفتنی است که ایلان با خواندن کتاب «ساختارها؛ چرا اجسام فرو نمی‌ریزند؟» (Structures: Why things Don’t Fall Down) به این ایده دست پیدا کرد. ایلان ماسک در یکی از مصاحبه‌هایی که با ایستگاه‌های رادیویی داشته است در مورد معرفی این کتاب این طور گفته است؛ «اگر می‌خواهید بدانید که چگونه آسمان خراش‌ها بدون این که سقوط کنند ساخته می‌شوند و یا چرا پل‌های معلق با حجم وسیعی از فشار لحظه‌ای همچنان پا برجا هستند؟ باید این کتاب را بخوانید!». کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک همگی جرقه ایده‌ای را در ذهن می‌زنند و این کتاب، ایده SpaceX را در ذهن او ایجاد کرد. علم موشکی و سازه‌های پایدار باعث شد تا ماسک پیگیر این ایده شود. از آن جایی که هیچ کس شهامت همراهی با او را نداشت و یا این ایده را غیرمنطقی تصور می‌کرد، ایلان خودش دست به کار شد و این پروژه را جلو برد.

    راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها نوشته داگلاس آدامز

    از کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک، می‌توان به کتاب «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها» که به انگلیسی به نام (The Hitchhiker’s: Guide to the Galaxy) نوشته می‌شود، اشاره کرد. این کتاب از کتاب‌های مورد علاقه ایلان ماسک در دوران نوجوانی بوده است. زمانی که ایلان ماسک در آفریقای جنوبی زندگی می‌کرد شروع به خواندن این کتاب کرد. کتابی سراسر لذت از داستان‌های کمدی که همراه با واقعیت‌های علمی در حال رساندن این پیام است که کره زمین در حال تخریب است. «آرتور دنت» شخصیت اصلی این کتاب است که به همراه دوست بیگانه‌اش «فورد پرفکت» از زمین جدا می‌شود و در مسیر کهکشان موضوعات بسیاری را در مورد جهان می‌آموزد.

    کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک - کوهنوردان، راهنمای کهکشان

    بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های سرمایه گذاری برای مبتدی ها در 2021

    حرف آخر

    برای این که بتوانیم به جایگاه بزرگان در عرصه سرمایه گذاری و کسب و کار دست پیدا کنیم باید قبل از هر چیزی، مسیری که رفته‌اند را پیدا کنیم. کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک یکی از راهنماهای مناسب برای طرفداران این نابغه هستند که می‌توانند نوع ساخت و پرداخت ایده‌ها را به ما بیاموزند.