آشنایی با بهترین کتاب های سواد مالی / چطور سواد مالی خود را ارتقا دهیم؟

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 3700
    • 0
    آشنایی با بهترین کتاب های سواد مالی / چطور سواد مالی خود را ارتقا دهیم؟

    در زندگی با آدم‌های موفقی رو به رو می‌شویم و از آن‌ها در مورد مسیر موفقیت‌شان سوال می‌کنیم. این جمله که “خواندن فلان کتاب باعث تغییر مسیر در زندگی من شد!” را از زبان بسیاری از این افراد موفق شنیده‌ایم. به همین خاطر تلاش کردیم که در ادامه این مطلب به معرفی بهترین کتاب های مالی بپردازیم. برخی از کتاب‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم جدید الانتشار هستند. بنابراین می‌توان راه و روش‌های آن‌ها را شیوه‌های نوین برای سواد مالی به حساب آورد. بعد از خواندن این کتاب‌ها نکات جدیدی در خصوص سواد مالی و سرمایه گذاری خواهید آموخت که به شما در کسب سود و بهره بردن از فرصت‌ها کمک می‌کنند!

    باغبان ثروتمند

    «باغبان ثروتمند» عنوان یکی از بهترین کتاب های مالی این فهرست است. این کتاب در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. نویسنده آن نیز جان سوفوریک، یکی از صاحبان مشاغل سرشناس است که این کتاب را در اصل برای فرزندش نوشت. شکل روایی این کتاب بیش‌تر به حالت مثل نوشته شده است و پر از توصیه‌های لازم برای موفقیت مالی است.

    درآمد کل

    کتاب «درآمد کل» (The Total Money Makeover) نوشته دیو رمزی است که به سبک کتاب های مالی کلاسیک نوشته شده است. اگر در میان بهترین کتاب های مالی به دنبال کتابی هستید که آموزش گام به گام عملی را برای پرداخت بدهی‌ها و ایجاد ثروت آموزش می‌دهد به سراغ این کتاب بروید. “درآمد کل” مجموعه‌ای از چالش‌ها و انتقادات “دیو”، نویسنده این کتاب است که سال‌ها برای مقابله با حجم بدهی‌های خود راهکارهایی را طراحی کرده و پس از مورد انتقاد قرار دادن هر کدام از این راهکارها، به مسیر جدیدی برای رهایی از بدهی‌هایش دست پیدا کرده است. بسیاری از جملات این کتاب را می‌توان در صفحات مجازی مانند فیس بوک و اینستاگرام دید که به دست پیروان “دیو رمزی” منتشر می‌شوند.

    میلیونر خونه بغلی!

    کتاب «میلیونر خونه بغلی» از قدیمی ترین کتاب های مالی به شمار می‌آید. در این کتاب، توماس استنلی و ویلیام دانکو با میلیاردرهای واقعی مصاحبه کرده‌اند و بینش هر کدام از این میلیونرها را به مخاطب نشان داده‌اند. هدف اصلی این دو مصاحبه گر این بوده که به مخاطبان حوزه مالی نشان بدهند چه ویژگی‌هایی را برای رسیدن به اهداف مالی‌شان نیاز دارند. از ویژگی‌های کتاب «میلیونر خونه بغلی» این است که بعد از اولین خواندنش به نظرتان می‌رسد که تمام درس‌های آن پیش پا افتاده و حتی مضحک است اما بعد از فکر کردن روی همین درس‌ها متوجه می‌شویم که فهم اسرار مالی به همان سادگی است که در کتاب توضیح داده شده است.

    سرمایه گذاری سفید پوشان

    کتاب «سرمایه گذاری سفید پوشان» به عنوان یکی از بهترین کتاب های مالی برای راهنمایی پزشکان در زمینه مدیریت مالی شخصی نوشته شده است. با توجه به این که بسیاری از افراد با درآمد بالا مانند پزشکان به مراتب خرج زندگی‌شان بیش‌تر از دیگران است نیازمند دانشی برای مدیریت مالی‌شان هستند و کتاب “سرمایه گذاری سفید پوشان” با ارائه درسنامه‌هایی می‌تواند راهنمای موثری برای این قشر باشد. جالب است بدانیم که پزشکان به دلیل همین خرج و برج‌ها به ندرت تبدیل به میلیاردر می‌شوند و ایجاد سرمایه در این قشر از درصد کمی برخوردار است. جیمز دال با توجه به کمبود راهنمایی‌های موثر برای قشر پر درآمد و البته پرخرج، به نوشتن این کتاب پرداخته است.