4 درس گرانبها از 5 سرمایه گذار مهم دنیا

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 219
    • 0
    4 درس گرانبها از 5 سرمایه گذار مهم دنیا

    سرمایه گذاری نیز راه و رسمی دارد. بسیاری از افراد به دلیل این که در شناخت خود و مقدار ریسکی که با حاضرند بپذیرند دچار خطا می‎شوند، در این راه انتخاب‌های غلطی می‌کنند و با ضرر و زیان هم روبرو می‌شوند. در این مسیر آموزش و یادگیری اهمیت زیادی دارد، به خصوص اگر افرادی که این توصیه‌ها را مطرح می‌کنند، از کارآفرینان و افراد موفق برتر باشند. در ادامه با چند درس خوب در مورد سرمایه گذاری که از سوی موفق‌ترین افراد مطرح شده است، آشنا خواهید شد.

    بلندمدت فکر کنید

    وارن بافت یکی از معروفترین سرمایه داران که شرکت بزرگ «برکشایر هتوی» را مدیریت می‌کند، جمله معروفی در این خصوص دارد. او می‌گوید: «کسی که امروز در سایه خوابیده، به این دلیل است که مدت‌ها پیش درختی کاشته است.» منظور وارن بافت از این جمله این است که اگر به دنبال آسایش هستید، باید از پیش برای آن تلاش کنید و برنامه بلند مدتی برای سرمایه گذاری خود داشته باشید.

    بزرگ ترین شرکت های جهان کدامند؟

    اشتباه کنید، اما درس بگیرید

    شاید این دو جمله بالا متناقض باشند، اما نکته مهمی در آن وجود دارد. اینگوار کامپارد، موسس شرکت معتبر آیکیا که از معروفترین طراحان لوازم خانگی است، می‌گوید: «تنها کسانی که خوابند هیچ اشتباهی مرتکب نمی‌شوند». این نوع تفکر معمولا بین افراد و سرمایه گذاران موفق وجود دارد. خطاهای شما معمولا موفقیت شما را هم خواهند ساخت، به شرطی که از آنها درس بگیرید. بیل گیتس، یکی از ثروتمندترین افراد دنیا هم در این خصوص معتقد است: «موفقیت معلم بدی است. افراد هوشمند را به فکر کردن در مورد چیزهایی که نمی‎توانند بی‌خیال آن بشوند، ترغیب می‌کند.» به همین دلیل هم زندگی افراد موفق پر از شکست است. اما باید از آنها آموخت و رشد کرد.

    برترین ثروتمندان جهان در پایان ژانویه 2021

    به اعمال آدمها توجه کنید نه به گفته‌هایشان

    اندرو کارنگی، بنیان گذار شرکت فولاد کارنگی و یکی از بزرگترین کارآفرینان تاریخ، می‌گوید: «وقتی بزرگتر شدم، توجه کمتری به حرف‌های آدمها می‌کردم. فقط می‌دیدم چه می‌کنند». اغلب آدمها دوست دارند حرف بزنند. آنها مایلند به بقیه توصیه و نصیحت ارائه کنند، اما پولشان را چه می‌کنند؟ سرمایه گذاری موفق و به طور کلی موفقیت، با عمل به دست می‌آید نه با حرف زدن. به همین دلیل هم سعی کنید بیشتر اقدامات آدمها را ببینید تا حرف‌هایشان.

    با تاثیرگذارترین کارآفرینان تاریخ آشنا شوید

    کاری کنید که بقیه انجامش نمی‌دهند

    سم والتون، موسس فروشگاه‌های معروف والمارت، می‌گوید: «از عقل متعارف بپرهیزید. اگر همه کاری را به یک شیوه انجام دهند، این شانس وجود دارد که با متفاوت عمل کردن به جایگاه خوبی دست پیدا کنید». دنیا پر از سرمایه گذاران شکست خورده است. به همین دلیل هم نباید صرفا دنباله‌رو بقیه بود. درسی که از این موضوع می‌توان گرفت این است که هرگز به دلیل اینکه همه یک سرمایه گذاری را انجام داده‌اند، یا به شما گفته می‌شود انجام ندهید. خودتان تحقیق کنید و انتخاب‌های سرمایه گذاری عقلایی را انتخاب نمایید.

    جمع‌بندی

    در این نوشته به 4 درس مهم در خصوص موفقیت و سرمایه گذاری اشاره کردیم. این درس‌ها می‌توانند در ایجاد دیدگاه درست و مناسب نسبت به سرمایه گذاری موثر باشند و به شما کمک کنند.