بهترین سایت­ های آموزش بورس کدامند؟

تحریریه سرمایه‌ پلاس
    • اشتراک‌گذاری
    • 1420
    • 0
    بهترین سایت­ های آموزش بورس کدامند؟

    روش­‌های مختلفی برای آموزش نحوه سرمایه­‌گذاری در بورس وجود دارد. با یک جستجوی ساده در اینترنت می­‌توان وبسایت­‌هایی که در رابطه با آموزش بورس فعالیت دارند را پیدا کرد. تمامی این سایت­‌ها یک سری اصول آموزشی ثابت دارند که راه‌های ورود به بازار بورس و متدهای سرمایه­‌گذاری در این بازار پرسود را در اختیار کاربر قرار می­‌دهند. حال سوال اینجاست که بهترین سایت­ های آموزش بورس کدامند و باید چه خصوصیاتی داشته باشند؟

    همیشه آموختن یک دانش تازه، درب­ جدیدی را به روی دنیایی کشف نشده باز خواهد کرد. فرد در ابتدا با حجم انبوهی از ناشناخته­‌ها مواجه می­‌شود و به­ همین دلیل ممکن است کمی بترسد، احساس گیجی کند و یا از قدم گذاشتن در این مسیر تازه پشیمان شود. این کاملا طبیعی است و با کمی صبوری و تلاش می­بیند که ماجرا آنقدر هم سخت و پیچیده نیست. بازار بورس هم برای کسانی که تا به ­حال خود را در زمینه مالی محک نزده­‌اند، دنیای تازه­‌ای است که با گذراندن دوره­‌های آموزش بورس می­‌توان به موفقیت در این بازار مالی دست یافت. در این مقاله قصد داریم تا بهترین سایت­ های آموزش بورس را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

    آموزش ساده و رایگان بورس

    به جرات می‌توان گفت که بسیاری از سرمایه گذاران بازار اوراق بهادار در مورد نحوه سرمایه گذاری در این بازار اطلاعات کافی ندارند. این افراد برای آموزش نحوه معامله و تحلیل بازار بورس اصلا نیازی به پرداخت هزینه ندارند زیرا سایت‌های متعددی وجود دارند که بصورت رایگان آموزش‌های خود را در اختیار متقاضیان این بخش از بازار قرار می دهند.

    آموزش بورس ایران به صورت آنلاین

    سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مختلف بدون داشتن دانش و تخصص کافی کاری اشتباه است؛ زیرا می­تواند ضررهای جبران­ ناپذیری را به فرد وارد کند. برای موفقیت در بازار بورس ابتدا باید آموزش­‌های لازم را دریافت نموده و با مفاهیم اولیه آشنا شوید. گاهی استفاده از ساده­‌ترین نکات، نتایج چشمگیری را همراه خواهد داشت. در مرحله بعد باید با اصطلاحات رایج و مهم بورس و تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی آشنا شوید.

    توانایی تحلیل اطلاعات موجود از شرکت­‌ها و علم روانشناسی بازار از الزامات موفقیت در بازار بورس است. بنابراین قبل از معامله مستقیم در بازار بهتر است با تکنیک­‌های معاملاتی آشنا شوید و در مورد شرکت­‌ها و شرایط اقتصادی بازار و تاثیر این شرایط اقتصادی در عملکرد شرکت تحقیق کنید. از این طریق بهترین انتخاب را برای سرمایه­‌گذاری خواهید داشت. بسیاری از سرمایه گذاران تصور می کنند برای آموزش بورس باید بصورت حضوری مراجعه کنند و زمان زیادی را صرف آن کنند. اما باید گفت که تمامی آموزش های بازار بورس در سایت‌های مختلف، بصورت آنلاین و مجازی است. در نتیجه سرمایه گذاران لازم نیست زمان زیادی را برای این کار صرف کنند.

    ضرورت آموزش بورس چیست؟

    سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مختلف بدون داشتن دانش و تخصص کافی کاری اشتباه است؛ زیرا می­تواند ضررهای جبران­ ناپذیری را به فرد وارد کند. برای موفقیت در بازار بورس ابتدا باید آموزش­‌های لازم را دریافت نموده و با مفاهیم اولیه آشنا شوید. گاهی استفاده از ساده­‌ترین نکات، نتایج چشمگیری را همراه خواهد داشت. در مرحله بعد باید با اصطلاحات رایج و مهم بورس و تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی آشنا شوید. توانایی تحلیل اطلاعات موجود از شرکت­‌ها و علم روانشناسی بازار از الزامات موفقیت در بازار بورس است. بنابراین قبل از معامله مستقیم در بازار بهتر است با تکنیک­‌های معاملاتی آشنا شوید و در مورد شرکت­‌ها و شرایط اقتصادی بازار و تاثیر این شرایط اقتصادی در عملکرد شرکت تحقیق کنید. از این طریق بهترین انتخاب را برای سرمایه­‌گذاری خواهید داشت.

    آموزش از صفر تا صد بورس با کمک وب سایت‌ها

    سایت‌های آموزش بورسی که در ادامه به آن ها شاره می کنیم، صفر تا صد بازار بورس را پوشش می دهند. حتی علاقمندان می توانند تنها به یک سایت بسنده نکنند و هر بخش خاصی را از دو منبع متفاوت یاد بگیرند.

    معرفی بهترین سایت­ های آموزش بورس در ایران

    روش­‌های مختلفی برای آموزش نحوه سرمایه­‌گذاری در بورس وجود دارد. با یک جستجوی ساده در اینترنت می­‌توان وب­سایت­‌هایی که در رابطه با آموزش بورس فعالیت دارند را پیدا کرد. تمامی این سایت­‌ها یک سری اصول آموزشی ثابت دارند که راه‌های ورود به بازار بورس و متدهای سرمایه­‌گذاری در این بازار پرسود را در اختیار کاربر قرار می­‌دهند. حال سوال اینجاست که بهترین سایت­ های آموزش بورس کدامند و باید چه خصوصیاتی داشته باشند؟ در ادامه به معرفی چند نمونه از این سایت­‌ها می­‌پردازیم.

    1. سایت ره­آورد 365

    سایت ره­آورد 365 از بهترین سایت­ های آموزش و تحلیل تکنیکال بورس در ایران است که امکان دسترسی به اطلاعات و خدمات مختلف برای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس را برای کاربر فراهم کرده است. اکثر افرادی که در این سایت فعالیت دارند، جزو تحلیل­گران معتبر و شناخته شده در بازار سرمایه و مدیران شرکت­‌ها هستند. برخی از ویژگی­‌های این سایت عبارت است از:

    · امکان تقسیم­‌بندی نمای بازار

    · دارای تقسیم­‌بندی معاملات برخط آتی

    · دارای تقسیم­‌بندی برخط سهام

    · دارای تب آتی، مشاوره و تحلیل، آموزش بورس و...

    · آموزش آسان هر یک از مفاهیم بازارهای مالی برای سرمایه­‌گذاری

    · دارای شفافیت عملکرد معامله­‌گران و عوامل مدرس ره­آورد 365

    سایت ره­آورد 365 در واقع یکی از معتبرترین مراجع آموزش بورس در کشور است که با هدف آموزش بورس از مبتدی تا حرفه­‌ای راه­‌اندازی شد. شما می­‌توانید با گذراندن دوره­‌های مختلفی مثل دوره تحلیل تکنیکال، دوره تحلیل بنیادی، دوره پرایس اکشن، دوره اقتصاد کلان، دانش لازم برای یادگیری بورس و هرآنچه در این زمینه ملزم است را از طریق این سایت قدرتمند کسب کنید. تمامی این آموزش­‌ها با اخذ مدارک معتبر و تاییدیه سازمان بورس و اوراق بهادار به مرحله اجرا می­‌رسد.

    2. سایت بورسینس

    سایت بورسینس، یکی از سایت­ های پربازدید در این زمینه است. این سایت به تمام کسانی که شغل و درآمد ثابتی دارند، روش­‌هایی را ارائه می­‌دهد که بتوانند درآمد دیگری را برای خود ایجاد کرده و امنیت مالی خود را افزایش دهند. در تمام آموزش­‌های این سایت به حوزه سرمایه­‌گذاری در بازار بورس و دیگر بازارهای مالی، دیجیتال مارکتینگ، نظارت بر سایت، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و استراتژی­‌های درآمدزایی از اینترنت اختصاص دارد. تمامی آموزش­‌های این سایت از طریق مقالات، ویدئوها و نسخه­‌های پی­‌دی­‌اف در اختیار کاربر قرار می­‌گیرد. سایت بورسینس از سال 1395 به­ طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و به شکل 2 زبانه یعنی فارسی و انگلیسی در حال فعالیت است. تمامی مطالبی که در این سایت برای کاربر بارگذاری شده، به شرح زیر می­‌باشد:

    · بیت کوین و تمامی ارزهای دیجیتال

    · متدهای سرمایه­‌گذاری در بورس ایران

    · انجام معامله در تمام بازارهای مالی

    · دیجیتال مارکتینگ، فروش و بازاریابی اینترنتی

    · راه­‌اندازی و مدیریت سایت

    · روش­‌های درآمدزایی از طریق اینترنت

    سایت بورسینس امکانات مختلفی نیز در اختیار کاربر قرار داده که عبارت‌اند از:

    · تقسیم­‌بندی دانلود رایگان که شامل دانلود مفیدتریدر، دانلود آمی بروکر، نسخه‌های PDF می­باشد.

    · تقسیم­‌بندی آموزش بورس

    · تقسیم­‌بندی دوره­‌های آموزشی، ارز دیجیتال، کیف پول­‌ها، صرافی­‌ها، واژه­‌نامه

    · تقسیم­‌بندی ابزارهایی مثل ابزار محاسبه سود حاصل از سرمایه­‌گذاری، دریافت شماره شبا، نمودار قیمت بیت کوین، نقشه بازار کرپیتو

    · تقسیم­‌بندی دسته­‌هایی مثل ارزهای دیجیتال، افراد موفق، اقتصاد بین­‌المللی، حسابداری

    3. سایت سیگنال

    اپلیکیشن و سایت سیگنال توسط شرکت پردازش داده مالی پارت ایجاد شده که در آن متخصصین حوزه مالی و نرم­‌افزار در راستای تقویت راه­کارهای سرمایه­‌گذاری در بازارهای مالی مثل سهام، ارز دیجیتال، اوراق بدهی، صندوق­‌های مالی و سرمایه‌گذاری و... فعالیت می­‌کنند. متخصصین این سایت به­ طور روزانه تمامی بازارهای مالی را مورد تحلیل و آنالیز قرار می­‌دهند تا بستری کامل و قابل اطمینان را برای بررسی داده­‌های مورد نیاز به کاربران ارائه کنند.

    شرکت پردازش اطلاعات مالی و مشاوران سرمایه­‌گذاری پارت در سال 1392 تاسیس و با هدف کمک به توسعه و گسترش بازارهای سرمایه کشور، مجوز پردازش اطلاعات مالی از سازمان بورس و اوراق بهادار را دریافت کرد.

    4. سایت نظارت

    این سایت با هدف آموزش مفاهیم مرتبط با بورس و بررسی و زیر ذره­‌بین قرار دادن فعالیت کارگزاران بورس، شرکت­‌های سبدگردان و صندوق­‌های سرمایه­‌گذاری شروع به فعالیت کرد. سایت نظارت برای آموزش بورس به کاربران خود از طریق ارائه مقاله، وبینارها و برگزاری کلاس­‌های آموزش سرمایه­‌گذاری به­ صورت حضوری و غیرحضوری اقدام کرده است. تیم نظارت در تلاش است تا صندوق­‌های سرمایه­‌گذاری مناسب را به مردم معرفی کند تا بتوانند انتخاب درستی در این زمینه داشته باشند.

    تیم ورک نظارت، با بهره­‌گیری از متخصصان مجرب زیرساختارهای بازار سرمایه مثل حجم مبنا، ارائه سیگنال، پروسه نوسانات قیمت، تحلیل و بررسی روند قیمت‌گذاری سهام­‌ها و... را به عموم مردم ارائه کرده است. این تیم مشتری مداری و سرعت و دقت در ارائه خدمات به مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده که این هدف موجب کارایی بیشتر و کیفیت بالاتری خدمات این سایت شده است.

    5. سایت فراچارت

    سایت فراچارت یکی از بهترین سایت­‌های رایگان آموزش بورس در ایران است که بدون دریافت هیچ هزینه­‌ای آموزش­‌های مربوط به بازار مالی بورس را در اختیار کاربر قرار می­‌دهد. این سایت در سال 1394 به­ شکل رسمی شروع به خدمات رسانی کرد. فراچارت قصد دارد با ایجاد یک محیط حرفه­‌ای راهی برای کمک به پیشرفت کسانی که درحال حاضر در بازارهای سرمایه­‌گذاری مشغول به کار هستند، فراهم کند. از جمله امکانات این سایت می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    · امکان گروه­‌بندی ابزارهای معاملاتی مثل آرشیو نرم­‌افزار، اندیکاتور، سیستم‌های معاملاتی

    · دارای تابلو اعلانات و تب آخرین موضوعات

    · امکان گروه­‌بندی فرهنگ­ واژگانی مثل بورس تهران، معامله­‌گری، تحلیل تکنیکال

    · امکان گروه‌­بندی ویدئوهای آموزشی

    · امکان گروه‌­بندی کتب چاپ شده، جزوات آموزشی و منابع صوتی

    6. سایت آموزش بورس تالار بورس

    سایت آموزش بورس تالار بورس از دیگر سایت‌های آموزش بازار سرمایه است که می تواند خدماتی همچون:

    • امکان تقسیم بندی کد بورس
    • امکان تقسیم بندی مقاله ها
    • امکان تقسیم بندی آموزش های آنلاین
    • دارای تب آخرین موضوعات و تابلوی اعلانات
    • امکان گروه بندی فرهنگ واژگان شامل فرهنگ واژگان بورس تهران، تحلیل تکنیکال و معامله گری
    • امکان گروه بندی ابزار های معاملاتی شامل آرشیو نرم افزار، آرشیو اندیکاتور، سیستم های معاملاتی
    • امکان گروه بندی کتاب و جزوه که شامل معرفی کتاب های چاپ شده، pdf و جزوات آموزشی، منابع صوتی
    • امکان گروه بندی ویدئوهای آموزشی که شامل تحلیل فنی زبان فارسی و زبان اصلی، بورس ایران و بازار های داخلی، مفاهیم بازار های جهانی
    • امکان گروه بندی نوشتار آموزشی شامل تعریف سایت های پرکاربرد، مفاهیم بازار مالی و روان شناسی بازار

    7. سایت tsetmc

    سایت tsetmcیکی از اصلی ترین سایت‌هایی است که هر سرمایه گذاری باید به آن مراجعه کند. زیرا نحوه دریافت داده‌های سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس شامل حجم معاملات انجام شده، میزان حجم ورود پول حقیقی و حقوقی، صف خرید بودن یا صف فروش بودن یک سهم همچنین تاریخچه قیمت یک سهم در این سایت برای کاربران فراهم شده است.

    8. کانون بورس

    سایت کانون بورس به منظور پایش و بررسی بازار های مختلف مالی تشکیل شده است. متقاضیان بعد گذراندن ددوره‌های آموزشی در این سایت می توانند به پیش بینی قیمت در بازارهای مالی تسلط نسبی پیدا کنند. اما باید توجه داشت که این گونه آموزش‌ها به معنی حرفه‌ای شدن در بازار سرمایه نیست بلکه سسرمایه گذار باید در کنار آموزش تجربه نیز کسب کند.

    برای انتخاب یک سایت خوب به چه نکاتی دقت کنیم ؟

    برای انتخاب یک سایت خوب برای آموزش بورس باید به نکاتی همچون، آموزش تکنیکال، آموزش فاندامنتال و نحوه انجام معاملات توجه کنیم. زیرا پیش بینی قیمت سهام در بازار اوراق بهادار فقط با آموزش تکنیکال یا فاندامنتال انجام نمی شود بلکه باید ترکیبی از این دو مهارت باشد.

    جمع­‌بندی

    بورس، بازاری امن جهت سرمایه‌­گذاری برای حال و آینده است. اما درصورتی که بدون اطلاعات و مهارت کافی معامله­‌ای در این بازار انجام دهید، ممکن است با ضررهای آن نیز مواجه شوید. البته این موضوع تنها مختص بورس نیست و تمام بازارهای مالی را شامل می­‌شود. بدون آموزش نمی­‌توان انتظار سود از این بازارها را داشت. در این راه مراجعه به یک منبع معتبر اطلاعات و آموزش­‌های لازم برای ورود به بازار بورس و اوراق بهادار را در اختیار مشتاقان قرار خواهد داد.