پرسودترین بازار سرمایه گذاری هفته سوم فروردین 1403

حسام الدین قادری
    • اشتراک‌گذاری
    • 188
    • 0
    پرسودترین بازار سرمایه گذاری هفته سوم فروردین 1403

    در این هفته دلار و سکه امامی رشد قیمتی بالایی ثبت کردند. شاخص کل نیز که در پایان هفته قبل روی عدد 2 میلیون و 261 هزار واحد قرار داشت، در این هفته با کاهش همراه بود و به 2 میلیون و 250 هزار واحد رسید.

    در هفته‌ای که گذشت، بازارهای سرمایه گذاری بازدهی متفاوتی داشتند. قیمت دلار در بازار آزاد افزایش یافت و وارد کانال 63 هزار تومانی شد. هم راستا با افزایش قیمت دلار، قیمت سکه نیز افزایش 11.74 درصدی را ثبت کرد و به 43 میلیون و 507 هزار تومان رسید. از سوی دیگر، بازار سهام در این هفته کاهش داشت و شاخص کل در بازه زمانی یک هفته‌ای کاهش 0.46 درصدی را تجربه کرد. در ادامه به بررسی بازدهی بازارهای سرمایه گذاری در هفته جاری می‌پردازیم و پرسودترین بازار هفته سوم فروردین ماه را نیز معرفی می‌کنیم.

    دلار در کانال 63 هزار تومانی

    قیمت دلار در بازار آزاد در این هفته با رشد روبرو بود. بهای هر دلار که در چهارشنبه هفته قبل به 61 هزار و 200 تومان رسیده بود، در این هفته دو کانال صعود کرد و به 63 هزار 350 تومان رسید. تغییرات قیمت دلار روی بازارهای دارایی دیگر مانند طلا تاثیر گذاشت. در ادامه به این تحولات اشاره خواهیم کرد. افزایش قیمت دلار در هفته سوم فروردین ماه 1403 برابر با 3.51 درصد بود.

    کاهش شاخص کل و شاخص هم وزن بورس در هفته سوم فروردین ماه

    بورس در این هفته شاهد افت بود. شاخص کل بازار سهام که در پایان هفته قبل به دو میلیون و 261 هزار واحد رسیده بود، در انتهای این هفته به دو میلیون و 250 هزار واحد کاهش یافت. به این ترتیب، شاخص کل در هفته جاری کاهش 0.46 درصدی را تجربه کرد. از سوی دیگر، شاخص هم وزن در هفته سوم فروردین 1403 با افت روبرو بود. شاخص هم وزن که در پایان هفته قبل به حدود 770 هزار واحد می‌رسید، در این هفته با کاهش 1.39 درصدی همراه شد و به 759 هزار واحد عقب‌نشینی کرد.

    مقایسه بازدهی شاخص کل و شاخص هم وزن در هفته سوم فروردین ماه گویای این است که قیمت سهام شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز بورسی کاهش کمتری نسبت به سهام شرکت‌های کوچک بورسی داشته‌اند.

    رکورد زنی قیمت سکه در کانال 43 میلیون تومانی

    در این هفته قیمت طلا و سکه نیز با نوسان همراه بود. بهای هر گرم طلای 18 عیار از سه میلیون و 260 هزار تومان در چهارشنبه هفته گذشته به 3 میلیون و 486 هزار تومان در چهارشنبه هفته سوم فروردین ماه افزایش یافت. به این ترتیب، هر گرم طلای 18 عیار در این هفته 6.92 درصد افزایش قیمت داشته است.

    در این هفته هم‌راستا با افزایش قیمت طلا، قیمت سکه نیز افزایش یافت. بهای سکه در این هفته از 38 میلیون و 936 هزار تومان به 43 میلیون و 507 هزار تومان تا ساعت 16 روز چهارشنبه هفته سوم فروردین ماه رسیده است. به این ترتیب در هفته سوم فروردین ماه، هر قطعه سکه امامی 11.74 درصد افزایش قیمت داشته است.

    بازدهی هفتگی صندوق درآمد ثابت کیان

    در این هفته صندوق درآمد ثابت کیان به رشد مداوم خود ادامه داد. این صندوق در هفته سوم فروردین ماه بازدهی 0.52 درصدی داشت.

    پرسودترین بازار سرمایه گذاری هفته سوم فروردین 1403

    در نمودار زیر بازدهی بازارهای مختلف در هفته سوم فروردین ماه 1403 نشان داده شده است. این بازارها شامل بورس، صندوق درآمد ثابت کیان، سکه امامی و دلار هستند.

    بازدهی بازارهای مختلف در هفته سوم فروردین ماه 1403
    بازدهی بازارهای مختلف در هفته سوم فروردین ماه 1403

    جمع‌بندی: پرسودترین بازار هفته سوم فروردین 1403

    در این مطلب به بررسی تحولات بازارهای مختلف سرمایه گذاری پرداختیم و بازدهی هر یک را نیز محاسبه کردیم. همان طور که از مقایسه بازدهی بازارهای بالا مشاهده می‌شود، پرسودترین بازار مورد بررسی ما در هفته سوم فروردین ماه، سکه امامی بوده است. با وجود نتایج فوق، بهتر است هنگام سرمایه گذاری به متنوع‌سازی دارایی در گزینه‌های مختلف توجه داشت.