پنج خانواده ثروتمند جهان چه کسانی هستند؟

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 3937
    • 0
    پنج خانواده ثروتمند جهان چه کسانی هستند؟

    در حال حاضر ثروتمندترین خانواده‌ جهان که صاحب والمارت است، ثروتی بیش از جف بزوس و ایلان ماسک که دو میلیاردر بزرگ جهان به حساب می‌آیند، داشته و حدود 100 میلیارد دلار با خانواده‌ رتبه دوم یعنی خانواده مارس، اختلاف دارند.

    برترین‌ها همیشه برای عده بسیاری جذاب بوده‌اند. دست کم دانستن این که چه کسی و یا چه خانواده و گروهی در کدام زمینه برتر هستند خالی از لطف نیست و شاید بتوان از خط حرکت آن‌ها راهی برای صعود پیدا کرد. دامنه فعالیت این خانواده‌ها بسیار متنوع است و از نفت تا فروش آبنبات را در برمی‌گیرد، موضوعی که شاید به معنی آن باشد که اگر هر کسب‌وکاری را به خوبی انجام دهید، می‌توانید به موفقیتی بزرگ دست پیدا کنید. در حال حاضر ثروتمندترین خانواده‌ جهان که صاحب والمارت است، ثروتی بیش از جف بزوس و ایلان ماسک که دو میلیاردر بزرگ جهان به حساب می‌آیند، داشته و حدود 100 میلیارد دلار با خانواده‌ رتبه دوم یعنی خانواده مارس، اختلاف دارند. در ادامه به معرفی ثروتمندترین خانواده های جهان با استفاد از آمار و ارقام منتشر شده از سوی بلومبرگ می‌پردازیم.

    خانواده ولتون، فروشگاهی به وسعت جهان

    در میان بسیاری از کسانی که در کسب و کار به فکر پیشرفت هستند، بیش‌تر تمایل به عمده فروشی پیدا می‌کنند. اما جالب است بدانید که والمارت به عنوان بزرگ‌ترین خرده فروش جهان به 559 میلیارد دلار ثروت دست پیدا کرده‌ است. گفتنی است که رسیدن به این میزان از ثروت از طریق فروش در بیش از 10 هزار و 500 فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر جهان به دست آمده است. این هنر فروش که از خانواده ولتون برآمده در کنار سهم عمده از خرده فروشی والمارت موجب شده تا این خانواده از ثروتمندترین خانوارهای جهان لقب بگیرند.

    خانواده مارس، ثروت از فروش آب نبات

    فرانک مارس 19 ساله در سال 1902 با فروش آب نبات کار خود را شروع کرد. درست شنیدید؛ اولین قدمی که او برداشت نه از شرکت‌های بزرگ بود و نه برندی که از قبل جای پای خود را محکم کرده باشد. اما یک ذهن پر از ایده می‌تواند کاری کند کارستان. فرانک مارس به همراه خوش فکری‌ها و همراهی اعضای خانواده خود توانست برندهای نام آشنایی مانند (Milky way)، (M & M) و (Snickers) را به وجود بیاورد و طعم‌‎های جدیدی را به خانواده شکلات در جهان اضافه کند. اضافه کردن ترکیب‌ها و طعم‌های جدید باعث شد که مارس بتواند 39.2 میلیارد دلار درآمد را به خزانه خانوادگی خود اضافه کند. اگر چه باید گفت محصولات مراقبت از حیوانات خانگی که مارس دست به تولیدشان زد نیز توانست درصد عمده‌ای از این ثروت را تشکیل دهد.

    ثروتمندترین خانواده های جهان

    کخ، برادران و نفت

    برادران فردریک که چارلز و دیوید و ویلیام باشند همگی وارث شرکت نفت پدرشان فِرِد بودند که از همان آغاز جزو شرکت‌های نفتی موفق به شمار می‌آمد. شاید ذهن سنتی بگوید که خب این ثروت برآمده از فضل پدر بوده است و این برادران از میراث پدر لذت می‎‌برند. اما نکته گفتنی در مورد این خانواده که از ثروتمندترین خانواده های جهان هستند این است که مشاجره‌ای میان این برادران در اوایل دهه 80 میلادی باعث شد تا فردریک و ویلیام در حالی که چارلز و دیوید همچنان در حال مدیریت شرکت نفت پدر بودند از جمع تجاری خانواده جدا شوند و خود دست به کار شوند. همین موضوع باعث ثروت روزافزون و البته پر رنگ‌‎تر شدن نام پدر در عرصه تجارت نفت شد.

    هرمس، نسل ششم از صاحبان برند

    نسل ششم دوما که صاحب یک شرکت مد لوکس فرانسوی هستند بیش‌تر به خاطر کیف‌های دستی Birkin معروف هستند. هر کدام از کیف‌های دستی که این خانواده تولید می‌کنند قیمتی معادل صدها هزار دلار دارند. این قیمت‌ها نه فقط به خاطر نوع دوخت و پارچه و چرم استفاده شده بلکه به خاطر شخصیت پردازی‌های هنری در خلق هر کدام از کیف‌ها هست. نظارت و خلاقیتی که قدیم‌تر تحت نظر پیر الکسیس دوما و بعدتر به مدیر هنری این خانواده یعنی اکسل دوما سپرده شد در کارهایشان اعمال می‌شود. می‎توان حدس زد که خلاقیت یکپارچه این خانواده باعث شده تا آن‌ها در میان ثروتمندترین خانواده های جهان قرار بگیرند.

    آل سعود و زمین نفت خیز

    البته که نام آل سعود نه به واسطه تلاش و کوشش و خلاقیت بلکه به خاطر حضور در سرزمینی پر از سفره‌های نفتی گسترده نیز می‌تواند در فهرست ثروتمندترین خانواده های جهان جا بگیرد. ذخایر بی بدیل نفت این کشور تامین مالی 15 هزار عضو این خاندان را انجام داده و مبالغ هنگفتی را تشکیل می‌دهد. محمد بن سلمان ولیعهد، پسر هفتمین پادشاه عربستان یعنی ملک سلمان دارایی‌های تحت نظارت خود را رقمی بیش از یک میلیارد دلار اعلام کرده است.