پردرآمدترین مشاغل ده سال آینده جهان

حسام الدین قادری
    • اشتراک‌گذاری
    • 2941
    • 0
    پردرآمدترین مشاغل ده سال آینده جهان

    طبق گزارش بیزنس اینسایدر، در صدر جدول پردرآمد‌ترین مشاغل ده سال آینده توسعه دهندگان نرم افزار (دولوپرها) قرار دارند. طبق پیش بینی‌ها تا سال 2031 درآمد هر توسعه دهنده نرم‌افزار می‌تواند به بیش از 370 هزار دلار در سال برسد.

    بسیاری از افراد جامعه به دنبال یافتن شغلی هستند که بتواند درآمد بالایی برای آنان همراه داشته باشد. به همین دلیل هم برای گرفتن چنین مشاغلی دنبال آموختن مهارتهای لازم می‌روند و شروع به تحصیلات دانشگاهی می‌کنند تا بتوانند در آینده به آن شغل مناسب دست پیدا کنند.

    کسب درآمد از تحصیلات فارغ از جنبه‌های دیگر فرهنگی و اجتماعی است که فرد در دانشگاه و محیط آکادمیک می‌آموزد. در این مطلب برای کسانی که می‌خواهند وارد محیط دانشگاهی شوند تا شغل پردرآمدی کسب کنند یا کسانی که می‌خواهند فرزندانشان در آینده یک رشته تحصیلی پردرآمد را انتخاب کنند، پیش‌بینی‌هایی از بیزنس اینسایدر آورده‌ایم.

    این گزارش به درآمد دلاری صاحبان این مشاغل در اقتصادهای پیشرفته اشاره کرده است.

    این گزارش فقط بر مشاغلی تاکید دارد که میانگین درآمد سالانه آن‌ها بالاتر از 45 هزار و 760 دلار در سال است. این گزارش علاوه بر رشد درآمدی ده سال آینده به افزایش فرصت‌های شغلی مشاغلی که به آن‌ها می‌پردازد توجه کرده است.

    1. توسعه دهندگان نرم افزار

    در صدر جدول پردرآمد‌ترین مشاغل در ده سال آینده طبق گزارش بیزنس اینسایدر، توسعه دهندگان نرم افزار هستند. در سال 2021 درآمد سالانه یک توسعه دهنده نرم افزار در سطح جهانی بالغ بر 120 هزار و 730 دلار بوده است اما بیزنس اینسایدر پیش بینی کرده است در سال 2031 درآمد هر توسعه دهنده نرم افزار به بیش از 370 هزار دلار در سال برسد.

    2. مدیر کل و مدیران عامل

    دومین شغلی که بیزنس اینسایدر پیش بینی کرده است که در ده سال آینده بیشترین درآمد را داشته باشد، مدیر کل و مدیر عامل بودن است. متوسط درآمد سالانه یک مدیر کل و مدیر عامل در سال 2021 حدودا 100 هزار دلار بوده است.

    بیزنس اینسایدر پیش بینی کرده است افرادی که این منسب شغلی را دارند در سال 2031 سالانه بصورت متوسط درآمدی بالغ بر 209 هزار و 800 دلار داشته باشند. مدرک لازم برای دریافت همچین شغلی در سطح کارشناسی است.

    3. پرستاری

    رتبه سوم شغل‌های پر درآمد تا سال 2031 پرستاری خواهد بود. در سال 2021 متوسط جهانی درآمد هر پرستار در سال 77 هزار و 600 دلار بوده است. پیش بینی می‌شود تا سال 2031 متوسط درآمد پرستاران خبره به 195 هزار و 400 دلار برسد.

    این پیش بینی نشان دهنده این است که شغل پرستاری تا دهه آینده متوسط درآمد آن بیش از 2 برابر خواهد شد. مدرک لازم برای کسب این شغل در سطح جهانی، کارشناسی است.

    4. تحلیل گران تحقیقات بازار و متخصصین بازاریابی

    تحلیلگری تحقیقات بازار و متخصص بودن در بازاریابی احتمالا در ده سال آینده به یکی از شغل‌های پر طرفدار تبدیل خواهد شد. این شغل‌ها در سال 2021 متوسط درآمد سالانه 63 هزار و 920 دلاری داشته اند اما طبق پیش بینی‌ها تا سال 2031 درآمد سالانه آن‌ها به بیش از 150 هزار دلار می‌رسد.

    به همین دلیل که درآمد آن‌ها تا ده سال آینده در سال بیش از دو برابر می‌شود به احتمال زیاد افراد بسیاری به این شغل‌ها روی بیاورند. مدرک لازم برای کسب چنین شغل‌هایی، مدرک کارشناسی است.

    5. مدیران خدمات پزشکی و سلامت

    این شغل‌ها در سال 2021 بصورت متوسط، سالانه بیش از 101 هزار دلار درآمد داشته‌اند. اما بیزنس اینسایدر پیش بینی کرده در دهه آینده یعنی تا سال 2031 درآمد متوسط آن‌ها به بیش از 132 هزار دلار برسد.

    6. مدیران مالی

    مدیران مالی در سال 2021 بصورت متوسط، سالانه 131 هزار و 710 دلار درآمد داشته‌اند. اما طبق پیش بینی‌ها درآمد این افراد در ده سال آینده به 123 هزار و 100 دلار می‌رسد. طبق پیش بینی‌ها متوسط درآمد سالانه مدیران مالی تا ده سال آینده کاهش می‌یابد اما همچنان در رده پر درآمد‌ها خواهند بود.

    7. بهیاران دارای تخصص خاص

    تخصص خاص داشتن در زمینه بهیاری نیز از جمله شغل‌هایی است که در ده سال آینده پیش بینی می‌شود متوسط درآمد سالانه آن کاهش داشته باشد. در سال 2021 این شغل درآمد سالانه‌ای بالغ بر 120 هزار و 680 دلار داشته است.

    اما پیش بینی می‌شود تا سال 2031 درآمد این شغل بصورت متوسط به 112 هزار و 700 دلار برسد. البته همچنان در آینده نیز این شغل جزو مشاغل پر درآمد محسوب می‌شود.

    8. تحلیل گران مدیریتی

    شغل تحلیل‌گر مدیریتی یکی دیگر از شغل‌هایی است که در ده سال آینده متوسط درآمد آن افزایش می‌یابد. در سال 2021 متوسط درآمد این افراد 93 هزار دلار در سال است و پیش بینی می‌شود در ده سال آینده متوسط درآمد این شغل به 108 هزار و 400 دلار برسد.

    9. مدیران سیستم‌های رایانه‌ای

    مدیر سیستم رایانه‌ای از جمله مشاغلی است که در ده سال آینده جزو مشاغل پر درآمد محسوب می‌شود. اما این شغل در ده سال آینده متوسط درآمدی که دارد کاهش چشمگیری برای آن پیش بینی می‌شود. در سال 2021 متوسط درآمد این شغل در سطح جهانی بیش از 159 هزار دلار است اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهد درآمد این شغل تا سال 2031 به 82 هزار و 400 دلار برسد. اما همچنان جزو مشاغل پر درآمد در آینده خواهد بود.

    10. وکلا

    درآمد وکالت نیز مانند مدیر سیستم های رایانه‌ای در ده سال آینده کاهشی خواهد بود. در سال 2021 یک وکیل درآمد متوسطی بالغ بر 128 هزار دلار در سال داشته است اما پیش بینی می‌شود درآمد آنها تا سال 2031 به 80 هزار دلار برسد.