5 ویژگی افراد موفق

  • اشتراک‌گذاری
  • 65
  • 0
5 ویژگی افراد موفق

جهان امروز پر از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موفق شده است. اما عده بسیاری از این افراد هم هستند که به موفقیت‌های بیش‌تر و بالاتری دست پیدا می‌کنند. اما چه عواملی باعث می‌شود که کسانی که به قله موفقیت حرفه‌ای خود رسیده‌اند از کسانی که در سرزمین اصلی موفقیت گیر کرده‌اند فاصله بگیرند؟ برای این که به پاسخ این سوال برسیم لازم نیست که به مقایسه این دوسته بپردازیم. تنها کافی است که به دنبال شباهت‌هایی که میان افراد در قله وجود دارند بگردیم تا به ویژگی‌های متمایز کننده آن‌ها دست پیدا کنیم. کسانی که هوشمندانه‌تر کار می‌کنند با 5 ویژگی توانسته‌اند خود را در عملکرد بالا ثابت نگه دارند.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال


ویژگی اول، اولویت بندی، برنامه ریزی و تعیین مرزهای مشخص


یکی از ویژگی‌های بارز کارآفرینان و رهبران موفق در هر عرصه‌ای که مورد تحسین قرار می‎گیرند این است که اهداف‌شان مشخص است و همیشه همه چیز را همسو با ماموریت اصلی خود قرار می‌دهند. هر روز صبح، قبل از شروع هر کاری، در ذهن‌شان اولویت‌های خود را مرور می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود و تمام کارها با بالاترین کیفیت انجام شود. افراد موفق تلاش می‌کنند تا هر کاری را بنا بر بازده سرمایه گذاری خود مشخص کنند. رشد چشمگیر در تولید و نحوه پیشرفت آن‌ها مربوط به واقع‌گرایی و هوشمندی آن‌ها در تشخیص میزان کارایی آن‌ها در هر کار است.


ویژگی دوم، محافظت از منابع نیرو


این ویژگی افراد موفق تنها به مهارت‌های جسمانی آن‌ها مربوط نمی‌شود. آن‌ها بیش از هر چیز دیگر به سلامت جسم خود و تامین نیروی موردنیاز آن می‌پردازند. کارآفرینان موفق می‌دانند که برای رسیدن به اهداف‌شان به نیروی مداوم و با دوام نیاز دارند. آن‎‌ها می‌دانند که هر چه ذخیره نیرو و حفظ سلامتی‌شان بیش‎‌تر باشد، بیش‌تر می‌توانند روی اهداف بلند مدت خود تمرکز کنند. خوردن غذای ناسالم، ایستادن بدون تحرک برای ساعت‎‌های طولانی و مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند سرعت کاذب ببخشد اما نمی‌توانید با چنین رویه‌ای به پیشرفت‌های مداوم دست پیدا کنید. از این دست آسیب‌های معمول اجتناب کنید.


ویژگی سوم، تلاش مداوم برای رشد و پیشرفت


آن دسته از افراد موفق که در قله موفقیت حرفه خود قرار گرفته‌اند به سادگی به نقاط قوت ذاتی خود اعتماد نمی‎‌کنند. آن‌ها مدام در حال یادگیری و توسعه و پرورش مهارت‌های جدید هستند. این افراد متوجه هستند که کسب مهارت در زمینه‌های خاص برای رشد و موفقیت‌شان بسیار مهم است. این که بتوانیم تعیین کنیم که برای پیروزی به چه مهارت‌هایی نیاز داریم می‌تواند ما را متعهد به یادگیری آن مهارت‌ها کند. ضرورت یادگیری هر مهارت بنا بر سرعت و شدتی که نیاز داریم نیز به طور ناخودآگاه در برنامه اولویت‌های ما قرار می‌گیرد.


ویژگی چهارم، گرامیداشت مبارزه


مبارزه در راه رسیدن به هدف را گرامی بداریم. همیشه به دنبال اطمینان حاصل تمام و کمال نباشیم. گاهی باید ترس را با تمام وجود در آغوش بگیریم و مفهوم عدم اطمینان را با جان و دل پذیرا باشیم. در این واقعیت هیچ شکی نیست که حس عدم اطمینان می‌تواند ناخوشایند باشد اما تا زمانی که از نقطه امن خود فاصله نگیریم اتفاق خاصی نمی‌افتد. مکان و موقعیت ناشناخته همان چیزی است که شما برای رسیدن به ارتفاعات باید از آن بگذرید و به آن غلبه کنید. گرچه عقب نشینی و شکست و انتقاد هم بخشی از روند پیش روی ما است. برای رو به رو شدن با چنین وضعیتی نیز باید با انعطاف پذیری هوشمندانه‌ای رفتار کنیم.


ویژگی پنجم، رویکرد جامع موفقیت


افراد موفق برای رسیدن به اهداف‌شان پیرو یک رویکرد جامع هستند. افراد موفق سعی بر مشخص کردن حد و مرز میان کار و زندگی نمی‌کنند؛ بلکه همه چیز را زندگی می‌بینند. این دسته از افراد از طریق کار سخت متعهد می‌شوند که به کامل‌ترین و غنی‌ترین شکل ممکن زندگی کنند. لذت بردن از زندگی و وقت گذراندن با خانواده و دوستان بیش‌تر از هر کار دیگری اولویت دارد. موفقیت واقعی یک موجودیت کلی است که از تمام لحظات زندگی تشکیل شده است؛ بنابراین باید تمام جوانب زندگی را برای پیشرفت و رسیدن به قله‌های موفقیت حرفه خود در نظر گرفت.