4 اصل موفقیت استیو جابز

  • اشتراک‌گذاری
  • 145
  • 0
4 اصل موفقیت استیو جابز

بسیاری از افراد، شرکت‌ها، کارآفرین‌ها و صاحبان کسب و کار به دنبال راهی برای رو آوردن برند خود هستند. در این راستا و برای رسیدن به موفقیت استفاده از تجارب دیگران می‌توامند مفید باشد. البته خیلی بهتر است که بتوانیم این تجارب را از افراد برتر دریافت کنیم. یکی از مهمترین اشخاص موفق استیو جابز بود. با مطالعه اصول موفقیت این کارآفرذین نخبه می‌توانیم مناسب‌ترین راه‌ها را برای شناساندن برند خود به کار ببریم. استیو جابز، مدیر عامل شرکت اپل، گفتگوهایی با کارمندان و کارشناسان و تحلیلگران اپل طی سی سال گذشته داشته است که در میان تمام صحبت‎های او می‌توان 4 اصل را استخراج کرد و مدنظر قرار داد.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

اصل اول، انجام کار مورد علاقه

در یکی از سخنرانی‌های استیو جابز به نکته جالبی اشاره شد. در حالی که بسیاری از حاضرین به حرف‌های استیو گوش می‌دادند، بعضی از افراد بودند که مشغول به کارهای دیگری بودند و قلم‌های‌شان را بی هدف روی کاغذ می‌چرخاندند. استیو جابز با دیدن این صحنه نکته‌ای به خاطرش رسید. او گفت؛ "افراد با اشتیاق می‌توانند جهان را به سمت و سویی بهتر هدایت کنند.". یکی از اصول موفقیت استیو جابز این است که افراد باید در شغل و فعالیتی که دوست دارند فعالیت کنند. اگر برای انجام کاری اشتیاق داشته باشیم بی شک خلاقیت و ایده‌های نو را به کارمان اضافه خواهیم کرد.

اصل دوم، جستجو در هستی

جالب است که قبل از اصول موفقیت استیو جابز می‌توان نمونه راهکارهای این شخص موفق و جهانی را در دین و فرهنگ خودمان نیز ببینیم. همان‌طور که در قرآن کریم آمده است در زمین جستجو کنیم. استیو جابز معتقد است که باید از اتاق خود بیرون بیاییم و پتانسیل‌های جهان را دریابیم. دیدمان را با دیدن نیازهای بالقوه مردم گسترش دهیم و آن چیزی را ارائه دهیم که واقعا به درد مردم می‌خورد. بدون جستجو کردن ممکن است دید مشابه دیگران را در مورد همه چیز داشته باشیم. اما زمانی که خودمان دست به کار می‌شویم و پاشنه کفش‌مان را ور می‌کشیم متوجه مفاهیم بسیاری می‌شویم که در جهان در حال رخ دادن است.

اصل سوم، مغزمان را به کار بیاندازیم

جستجو در میان گفتگوهای استیو جابز، ما را به یک اصل دیگر از اصول موفقیت استیو جابز می‌رساند و آن استفاده از ارتباط صنایع است. استیو می‌گوید؛ "خلاقیت ارتباط چیزهاست!". اتصال مفاهیم به معنای الهام گرفتن از صنایع مختلف است. شاید باورش سخت باشد اما استیو از طریق مراقبه و دیدن آیین‌های مختلف و تفکر توانسته بسیاری از ایده‌ها را دریافت کند. دیدن صنایع دیگر و تفکر در مورد آن‌ها باعث شد که استیو ایده غذاساز و راه‌اندازی رستوران‌های زنجیره‌ای و بهره گیری از فناوری در اداره آن‌ها را در هم ادغام کند.

اصل چهارم، رویا فروشی

یکی دیگر از اصول موفقیت استیو جابز می‌گوید محصولات نفروشیم بلکه رویاها را بفروشیم. استیو جابز معتقد بود که خریداران محصولات اپل مصرف کننده نیستند؛ بلکه آن‌ها افرادی هستند که به دنبال رویاها و آرزوهای‎‌شان می‌روند. این که با پرداختن به ایده‌هایی که داریم به شکوفا شدن نبوغ درونی دیگر افراد کمک می‎کنیم بینش قدرتمندی را به ما برای پیشبرد اهداف‌مان بدهد. الهام گرفتن از مفاهیم و جهت دادن به آن‌ها به سمت هدفی که در ذهن داریم موفقیت را برای ما به همراه خواهد داشت.