3 عادت عجیب افراد موفق

  • اشتراک‌گذاری
  • 112
  • 0
3 عادت عجیب افراد موفق

یک واقعیت مسلم در مورد افراد موفق در حوزه‌های هنری، ورزشی، سیاسی و تجاری وجود دارد و آن واقعیت این است که همه آن‌ها خارج از چارچوب و فراتر از روزمرگی عمل می‌کنند. شاید به همین دلیل است که نباید رفتار عجیب افراد موفق ما را شگفت زده کند و یا فکر کنیم که آن‌ها دچار مشکلات روانی هستند. گرچه بعضی از رفتارهای این دست انسان‌ها چون تا به حال شنیده نشده‌اند می‌توانند تا حد قابل توجه‌ای موجب تعجب ما شوند، اما گاهی این کار آنها برای چارچوب شکنی و هدف بزرگتری یعنی فکر کردن به چیزهایی غیر از امور روزمره است. در ادامه به برخی از عجیب‌ترین رفتارها در افراد موفق نگاهی خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

بانوی آهنین، سحرخیزی و کامروایی

مارگارت تاچر که به بانوی آهنین معروف است هر روز صبح خیلی زود از خواب بیدار می‌شد. این زن به مدت 11 سال وزیر انگلستان بود. شاید از نظر بسیاری از ما این که صبح زود از رختخواب دل بکنیم کار آن چنان عجیب و غریبی نباشد. اما باید در نظر داشت که منظور مارگارت تاچر از صبح زود ساعت 4 صبح است! گفته می‌شود که او در طول هفته فقط 4 ساعت می‌خوابید. تاچر معتقد بود که جستجوگری پرنده‌ها در صبحگاهی که هنوز خورشید به طور کامل طلوع نکرده باعث چابکی آن‌ها شده است.

ست گودین و عادتی برای چارچوب شکنی

ست گودین از تجار موفق آمریکایی و از نظریه پردازان برجسته بازاریابی است. این شخص بیش‌تر از این که به خاطر موفقیت‌های کاری و تجاری‌اش مشهور باشد به خاطر جوراب‌های رنگارنگی که می‌پوشد شهرت دارد. نه تنها طیف رنگ‌های مختلفی که استفاده می‌کند مورد توجه است بلکه هر کدام از جوراب‌های او دارای طرح‌های مختلف است. دلیل اصلی که ست گودین در این جایگاه دست به چنین کاری می‌زند این است که به همه بفهماند برای متفاوت عمل کردن و کسب موفقیت باید خارج از چارچوب عمل کرد. تنوع پذیری در مسیر درست باعث می‌شود تا جسارت تجربه مسیرهای جدید را به جان بخریم.

لئو ویدریچ، عادت عجیبی برای فرار از روزمرگی

لئو ویدریچ، کارآفرین موفق و جوان و بنیان‌گذار شرکت موفق Buffer است. لئو ترجیح می‌دهد همیشه لباس‌های یکسانی بپوشد تا بتواند ذهن خود را معطوف به تصمیمات بزرگ‌تر کند. او معتقد است که روزمرگی می‌تواند نگاه ما را از فراتر فکر کردن دور کند. در یک چارچوب ماندن و مانند بیش‌تر افراد جامعه رفتار کردن باعث می‌شود همان مسیری را برویم که بقیه می‌روند. با همان خطاها و موفقیت‌ها.

خوابیدن در کپسول

به نظر شروع یک داستان علمی-تخیلی است اما تصویری که در ذهن خود ساخته‌اید کاملا واقعی است. مایکل فلپس، شناگر و دارنده مدال طلای المپیک در کپسول ویژه‌ای که خود طراحی کرده است می‌خوابد. هدف مایکل از این کار این است که با تنظیم هوای موردنیاز، حضور در مسیر 2700 متری شنا را برای خود بازسازی کرده است. او معتقد است که در زمان خواب نیز باید از بدن کار کشید تا گلبول‌های قرمز بیش‌تری تولید کند و به این ترتیب اکسیژن بیش‌تری به عضلات برسد.