5 توصیه ارزشمند سرمایه گذاری از وارن بافت

  • اشتراک‌گذاری
  • 282
  • 0
5 توصیه ارزشمند سرمایه گذاری از وارن بافت

بسیاری از افرادی که اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، نیاز دارند تا مشاوره‌هایی در این خصوص دریافت کنند. اگر این مشاوره‌ها از افراد برتر و نهادهای برتر این حوزه باشد که بهتر نیز هست. وارن بافت یکی از مهمترین سرمایه‎‌گذاران جهان است که اسم و رسم آشنایی دارد. توصیه‌های وی جهان بی انتهایی را در مقابل مخاطبان باز می‌کند؛ چرا که برآمده از سعی و خطاهای او در مسیر سرمایه گذاری بوده است. او با تله‌های سرمایه گذاری به خوبی آشنا است و می‌داند که کدام بیراهه‌ها می‌تواند اهداف مالی اشخاص را به خطر بیاندازد. در ادامه به توضیح برخی از توصیه‌های ارزشمند وارن بافت در سرمایه‌گذاری خواهیم پرداخت. این توصیه‌ها می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

سرمایه گذاری روی زمینه های شناخته شده

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توان از یک اشتباه بزرگ جلوگیری کرد این است که از درگیر شدن در سرمایه گذاری‌های بیش از حد پیچیده دوری کنیم. در زمینه‌ای سرمایه گذاری کنیم که می‌شناسیم. متاسفانه بسیاری از اشخاص بدون مطالعه و کسب اطلاعات و نداشتن تجربه کافی وارد زمینه‌های سرمایه گذاری ناشناخته می‌شوند و با سردرگمی‌های پی در پی دچار شکست می‌شوند. وارن بافت می‌گوید هرگز در کاری که به درک درستی از آن نرسیده‌اید سرمایه گذاری نکنید.

فاصله گرفتن از اخبار

این واقعیت را در ذهن داشته باشیم که پیگیری اخبار مالی هیچ کمکی به بیش‌تر شدن سرمایه ما نمی‌کند بلکه ممکن است به سلامتی‌مان آسیب برساند. بسیاری از اخبار مالی تنها برای پر سر و صدا کردن فضا و جذب مخاطب است. طبق آمار تنها 20 درصد از کل اخبار منتشر شده در هر روز صحت دارد. دقت داشته باشیم که بیش‌تر مصاحبه‌ها و گفتگوهایی که از رسانه‌ها به گوش می‌رسند برای ایجاد جوی خاص طراحی شده‌اند.

سرمایه گذاری نه سخت است و نه آسان

این یک باور غلط است که فکر کنیم فقط افراد پیشرفته می‌توانند در بازارهای سرمایه گذاری، به ویژه بازار سهام، موفق شوند. برای شروع سرمایه گذاری نیازی به داشتن ضریب هوشی 160 نداریم. وارن بافت معتقد است که برای جواب گرفتن از بازار سرمایه کافی است از خطاهای رفتاری در سرمایه گذاری دوری کنیم. از پیگیری اخبار و راهنمایی‌های افراد غیر حرفه‌ای دوری کنیم و مشاورهای سرمایه گذاری واقعی را برای حرکت در مسیر سرمایه گذاری انتخاب کنیم.

شناخت ارزش و قیمت

بازارهای سرمایه گذاری، به ویژه بازار سهام، مملو از افرادی است که قیمت همه چیز را می‌دانند اما از ارزش سهم‌ها هیچ آگاهی ندارند. متاسفانه در بسیاری از مواقع، ما در محاصره تحمیل قیمت‌ها قرار می‌گیریم. در زمان رکود و تورم، قیمت‌ها از ارزش واقعی هر سهم فاصله نامعقولی می‌گیرند. کافی است تا با مطالعه و مشورت با اهل فن متوجه این فاصله‌های غیرمنطقی شد.

مدت زمان برای بهترین نتیجه

سرمایه گذاری در بورس با شتاب زدگی هیچ رابطه‌ای ندارد. متاسفانه بسیاری از افرادی غیر حرفه‌ای در زمان ورود به بازار بورس و خرید سهام انتظار دارند تا در چند ماه شاهد بازده‌های هنگفتی باشند. اما تمام نمودارهای رسمی نشان می‌دهند که بازار بورس در بلند مدت بازدهی مورد نظر را به سهام داران ارائه می‌دهند. باید به خاطر داشت که سرمایه گذاری در بازارهای متنوع نیازمند صبر و مدت زمان است. عجله کردن جز این که ضرر و دلسردی به همراه داشته باشد هیچ فایده دیگری ندارد.