5 ویژگی که شما را در کار و زندگی بازنده می کند

  • اشتراک‌گذاری
  • 100
  • 0
5 ویژگی که شما را در کار و زندگی بازنده می کند

می‌توان اکثر جمعیت یک شهر را به 4 دسته تقسیم کرد؛ کارآفرین، کارمند، بیکار و بازنده. کارآفرین شخصی است که می‌کوشد ایده‌های نو را به مرز واقعیت برساند و با سخت کوشی از هیچ همه بسازد. کارمند کسی است که در جایی مشغول به کار می‎‌شود و تحت فرمان یک کارفرما است. بیکار کسی است که نه کارمند و تحت فرمان است و نه کارآفرین. اما بازنده کسی است که می‌تواند صورت مرکب و قابل تغییری داشته باشد و در تمام این دسته‌ها قرار بگیرد. برای بازنده شدن 5 ویژگی اصلی وجود دارد که باید از آنها پرهیز کرد. در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال


ویژگی اول، بی ربط کار کنیم


عده‌ای از بازندگان هستند که بی خود و بی جهت خود را طرد شده تصور می‌کنند و گاه و بی گاه دچار تصمیم‌هایی می‌شوند که خط فکری و عملی هیچ کدام از این تصمیم‌ها با هم در یک راستا نیستند. یکپارچگی برای رسیدن به هدف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از طرف دیگر، باری به هر جهت بردن آفت موفقیت است. تکه تکه کردن مسیر رسیدن به هدف تنها با همین ویژگی قابل انجام است.


ویژگی دوم، فقط به خودمان فکر کنیم


بدون سلام و احوال پرسی با نگهبان و همکاران و کارمندان وارد اتاق کارمان می‌شویم و خود را در مرتبه‌ای می‌بینیم که هیچ کس به اندازه ما در فکر کار و تلاش و رسیدن به اهداف نیست؛ بنابراین کسی را مستحق حتی یک لحظه از وقت‌مان هم نمی‌بینیم. اگر با چنین رویکردی ادامه دهیم، بی شک حمایت همکاران‌مان را از دست خواهیم داد. اخلاق و آداب معاشرت و ایجاد ارتباط با محیط وظیفه ما است. این ما هستیم که به محیط نیازمندیم و نه محیط به ما.


ویژگی سوم، شماتت دیگران


تیم شما ایده‌های بسیار زیادی دارند که بعضی از آن‌ها می‌توانند مسیر پیشرفت شما را زیر و رو کنند. اما همه آن‌ها کسل هستند و بی رمق. دلیل این کسالت و انفعال را خوب می‌دانید. اجازه شکوفایی به آن‌ها نداده‌اید و مدام سرزنش کردید. ممکن است بارها با خود گفته باشید که آن‌ها جایی برای رفتن ندارند. خرج زن و بچه‌شان گرو این جاست! در چنین وضعیتی بسیار مراقب باشید که جای محکم زیرپای‌تان در صورت غفلت شما نپوسیده باشد و فرو نریزد. به خود می‌آییم و می‌بینیم که همکاران ما با آرامش هر چه تمام‌تر در حال ترک ما هستند و قرارداد بعدی با آن‌ها در کار نیست.


ویژگی چهارم، "نه!" گفتن همیشه ورد زبان‌تان باشد


نه گفتن برای بسیاری مانند یک فرمول عمل می‌کند. فرمولی که با آن تظاهر می‌کنند که هیچ گاه اشتباه نمی‌کنند و به همین دلیل همیشه در نقطه امن قرار دارند. حتی گاهی دیده شده است که افراد با گفتن این کلمه توانسته‌اند به عنوان یک فن از آن استفاده کنند و هر پیشنهادی از جانب کارمندان خود را رد کنند. اگر نخواهیم هیچ مذاکره و گفتگویی شکل بگیرد باید از همین کلمه در تمام مواقع استفاده کنیم.


ویژگی پنجم، بار دوش دیگران شدن


حتی موجودات تک سلولی هم می‌دانند که خوابیدن و آرام گرفتن در زیر سنگ‌های آب‌های کم عمق یک تالاب بهترین راه برای رهایی از قید و بندها و تلاش‌های زندگی است. تصور این که کس دیگری مخارج زندگی شما را تامین کند یا با استفاده از اموال پدری در حال تحلیل عضله‌های‌تان در ساعت‌های بی‌شمار استراحت مطلق هستید، اشکالی ندارد. اما در چنین مواقعی باید بدانیم که عمر راحتی ما به اندازه تحمل شانه‌های فردی است که ما را حفظ کرده‌ است.