3 حقیقت آموزنده برای یک سرمایه گذاری موفق

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 161
    • 0
    3 حقیقت آموزنده برای یک سرمایه گذاری موفق

    بی شک ورود به دنیای سرمایه گذاری بدون دانستن اصول سرمایه گذاری موفق برای کسی که تا به حال تجربه‌ای در این زمینه نداشته بسیار ترسناک و البته گیج کننده است. ترس از ناشناختگی به اشکال مختلف پدیدار می‌شود. به عنوان مثال حضور در مکانی تاریک به این دلیل ترسناک می‌شود که انسان نمی‌تواند هیچ چیز را ببیند و در این حالت ذهن شروع به ساختن توهماتی می‌کند که اغلب از همان ترس برگرفته شده است. اما تصور کنیم که اگر در هر قدم بتوانیم روشنایی را به وجود بیاوریم، آن وقت دیگر چیزی ترسناک نخواهد بود و ما همه چیز را به وضوح خواهیم دید. دانستن اصول به حکم همین نور است و با دانستن آن می‌توان با خیال راحت و با موفقیت اقدام به سرمایه گذاری کرد.

    اصول سرمایه گذاری موفق

    تمرین کردن، اولویت اصول سرمایه گذاری موفق

    روزی از وارن بافت می‌پرسند که چگونه باید اصول سرمایه گذاری موفق را بیاموزیم. او در جواب می‌گوید که بهتر است به سراغ گزارش‌های سالانه برویم و در مورد بازارهای سرمایه مطالعه داشته باشیم. به طور قطع انجام این کار برای بسیاری از ما امکان پذیر نیست و عده‌ای این حرف وارن بافت را این طور برداشت کردند که او می‌خواهد آن‌ها را از سر خود باز کند. اما این‌طور نبوده است. منظور وارن بافت این بوده که باید تمرین کرد و تمرین کرد تا به مقصد رسید و اصول سرمایه گذاری موفق را آموخت. بسیاری از سرمایه گذاران موفق و بزرگ بر این واقعیت اتفاق نظر دارند که هیچ راه میانبری وجود ندارد و هر شخص برای موفقیت در سرمایه گذاری باید ممارست و تمرین را پیشه کند.

    کاری انجام نده! جمله طلایی در سرمایه گذاری موفق

    در اصول سرمایه گذاری موفق، گاهی کاری انجام ندادن از هزاران فعالیت در سرمایه گذاری مفیدتر است. متاسفانه بسیاری از سرمایه گذاران مبتدی تصور می‌کنند که سرمایه گذاران بزرگ هر روز در حال فعالیت و تغییر جهت در مسیر سرمایه گذاری خود هستند. واقعیت بر خلاف این باور است. در واقع، سرمایه گذاران بزرگ در بسیاری از مواقع صبر را به انجام هر عملی در مسیر سرمایه گذاری خود ترجیح می‌دهند. انجام کم‌ترین معاملات گاهی یک استراتژی از طرف سرمایه گذاران بزرگ است.

    مهارت را با شانس اشتباه نگیریم

    متاسفانه بسیاری از افراد با دیدن سرمایه گذاران بزرگ و پرتفوی آن‌ها فکر می‌کنند شانس و اقبال بوده است که به یاری آن‎ها آمده‌اند و حالا در نقطه‌ای دور از دسترس قرار گرفته‌اند. این چنین نیست. اگر می‌توانستیم از پرتفوی سرمایه گذارانی که حالا موفق هستند فیلم تهیه کنیم، به وضوح می‎دیدیم که در سالیان گذشته – به ویژه در سال‌های اولیه فعالیت‌شان – دچار شکست‌های بسیاری شده‌اند. ریسک پذیری و این که با توجه به شخصیت سرمایه گذاری که داریم کدام زمینه را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنیم به طور مستقیم با مهارت ما و نه شانس در ارتباط است. اصول سرمایه گذاری موفق بر مهارت فرد سرمایه گذار بسیار تاکید دارد.