4 عادت مانع کسب ثروت و موفقیت

  • اشتراک‌گذاری
  • 75
  • 0
4 عادت مانع کسب ثروت و موفقیت

جمله معروفی است که می‌گوید؛ بزرگ‌ترین دشمن ما خود ما هستیم! عاداتی داریم که می‌توانند تمام آرزوهای‌مان را به نابودی بکشانند. عاداتی که اگر از آن‌ها کناره نگیریم می‌تواند بیش از هر رقیبی جلوی پیشرفت ما را می‌‌گیرد. رقبای ما تنها سعی می‌کنند از ما جلو بزنند اما عادات بد می‌خواهند ما را به طور کلی از پا دربیاورند. تا میلیونر شدن، میلیاردر شدن و یا هر بهتر شدنی فاصله چندانی نداریم. فاصله‌ها و موانع را عادات ما می‌سازند و راه را برای رسیدن به هدف طولانی می‌کنند. شاید این سوال پیش بیاید که این عادات چه مواردی را در بر می‌گیرد.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

بی‌نظمی در خوابیدن

اگر عادت خوابیدن تا ظهر را دارید و برای جبران ساعات صبحگاهی که در خواب گذرانده‌اید و از دست داده‌اید بیش از 12 ساعت در روز کار می‌کنید پس تا حد قابل توجه‌ای دچار فقدان در برنامه ریزی هستید. گفتنی است که این عادت در میان بسیاری از انسان‌ها مشترک است. همه دوست دارند وقتی صبح چشمان‌شان را باز می‌کنند دوباره به یک چرت به اصطلاح مرغوب فرو بروند. اما همه ما می‌دانیم که افراد موفق معمولا سحرخیز هستند و صبحگاه زودتر از دیگر اعضای خانواده بیدار می‌شوند افراد موفقی هستند. این دسته افراد از اخبار زودتر مطلع می‌شوند و زودتر به ایمیل‌های خود پاسخ می‌دهند و شروع به کار می‌کنند.

بی توجه بودن به سلامتی

هنگامی که عادات ناسالم داریم خسته هستیم. در این حالت بهره‌وری کم‌تری داریم و استرس احتمال بروز بیماری در ما را بالا می‌برد. سوال این است که با عادات بد چطور می‌توانیم روی سلامتی خود متمرکز شویم؟ عادات بد مانند سیگار کشیدن، غذاهای ناسالم خوردن و ورزش نکردن می‌توانند بزرگ‌ترین دشمنان سلامتی و دلیل نرسیدن ما به آرزوهای‌مان مانند میلیونر شدن باشند.

مطالعه نکردن

از زبان کسانی که کار ساده‌ای دارند و اتفاقا وقت خالی بسیاری در برنامه روزانه‌شان می‌توان پیدا کرد می‌شنویم که وقت برای مطالعه کردن ندارند. در حالی که افرادی مانند ایلان ماسک و جف بزوس که از پر مشغله‌ترین افراد هستند و کسب و کارشان وجه‌ای جهانی دارد در هر روز، ساعاتی را به مطالعه می‌پردازند و در هر سال ده‌ها کتاب مطالعه می‌کنند. مهم زمان نیست. مهم این است که اولویت‌های هر کدام از ما چیست.؛ مطالعه یا ساعات بیش‌تر برای گذراندن مدت زمان‌های هر چند کوتاه اما بی نتیجه؟ به عنوان کسی که می‌خواهد رویاهایش را زنده کند و به میلیونر شدن چند قدم مهم نزدیک شود باید افق دید خود را گسترش دهیم و خوب فکر کنیم. برای خوب فکر کردن نیاز به مطالعه و ایجاد خط فکری داریم.

چشم پوشی از بودجه

دولت‌ها، سازمان‌ها و حتی کوچک‌ترین شرکت‌ها نیز برای رسیدن به اهداف خود بودجه بندی می‌کنند. یکی از عادات بد ما که مانع رسیدن به اهداف‌مان مانند میلیونر شدن می‌شود این است که بدون بودجه بندی، سال و ماه خود را شروع کنیم. بدون برنامه جلو رفتن و فکر نکردن به موانع مالی احتمالی می‌تواند تمام آرزوها و اهداف ما را تحت الشعاع قرار دهد. متاسفانه بسیاری از مشکلات مالی زمانی پدیدار می‌شوند که بیش از بودجه واقعی‌مان دست به خرج و مخارج می‌زنیم.