ثروتمندان بزرگ مانند «ایلان ماسک» ساعتی چقدر پول درمی‌آورند؟

امیر شاملویی
    • اشتراک‌گذاری
    • 6979
    • 0
    ثروتمندان بزرگ مانند «ایلان ماسک» ساعتی چقدر پول درمی‌آورند؟

    بیشتر افراد وقتی حرف از ثروت می‌افتد، یاد ستارگان فوتبال می‌افتند و ارقام و دستمزدهای آن را به یاد می‌آورند. اما بررسی شاخص میلیاردرهای بلومبرگ آمار و ارقام جالبی را نشان می‌دهند. ده نفر اول فهرست بیشترین رشد ثروت، رقمی بین روزی نیم میلیارد دلار تا 183 میلیون دلار به اندوخته شان می‌افزایند. نکته جالب یکه تازی چینی‌ها در این فهرست است که نشان دهنده رشد اقتصادی چین و افزایش ثروت در این کشور نیز می‌تواند باشد. 7 نفر از 10 نفری که بیشترین میزان افزایش ثروت را از ابتدای سال 2021 شاهد بوده‌اند، چینی هستند و تنها دو نفر آمریکایی هستند. در ادامه به افزایش ثروت ساعتی و روزانه بزرگترین ثروتمندان جهان می‌پردازیم.

    مدیرعامل جنجالی تسلا در رتبه نخست

    ثروت ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، از ابتدای سال تاکنون 28.8 میلیارد دلار افزایش یافته است. یعنی روزی بیش از نیم میلیارد دلار و ساعتی 23 میلیون دلار! او با این میزان کسب ثروت توانسته است در رتبه نخست افزایش ثروت قرار گیرد و ثروت وی در مجموع به 199 میلیارد دلار رسیده است. ایلان ماسک ثروتش را از طریق فعالیت در فناوری کسب کرده است.

    چینی‌ها سکان ثروت را به دست می‌گیرند؟

    در این فهرست شمار چینی‌ها بسیار قابل توجه است و رتبه دوم تا پنجم، هفتم و دهم به آنان اختصاص دارد. نفر دوم، «سو هوآ» است. مردی چینی که در حوزه فناوری فعالیت می‌کند و 71مین فرد ثروتمند دنیا است. ثروت او از ابتدای سال 2021 تاکنون 16.9 میلیارد دلار افزایش یافته است، یعنی روزانه 325 میلیون دلار و ساعتی 13.5 میلیون دلار. سو هوآ در مجموع 24 میلیارد دلار ثروت دارد.

    نفر سوم ژانگ شانشان چینی است که در رتبه هفتم ثروتمندان جهان قرار دارد. مجموع ثروت وی به 94.6 میلیارد دلار می‌رسد و از ابتدای سال تاکنون درآمدش بیش از 16.4 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. روزانه 315 میلیون دلار به ثروت وی اضافه شده و ساعتی 13.1 میلیون دلار به اندوخته مالی وی افزوده می‌شود.

    نفر چهارم این فهرست «ما هوآتنگ» چینی است که او هم در زمینه فناوری فعالیت می‌کند. کل ثروت وی 72.8 میلیارد دلار است و در رتبه 14 ثروتمندان افراد دنیا قرار گرفته است. از ابتدای سال 2021 تا همین الان، میزان ثروت وی 16.4 میلیارد افزایش یافته و او هم مانند شانشان ساعتی 13.1 میلیون دلار درآمد دارد. پنجمین فرد «کین یینگلین» چینی است که در حوزه غذا ونوشیدنی فعالیت می‌کند. یینگلین 37.3 میلیارد دلار ثروت دارد و نفر 36 فهرست پولدارترین افراد دنیا است. ثروت وی از ابتدای سال 2021 حدود 14.6 میلیارد دلار افزایش یافته است، یعنی روزی 281 میلیون دلار و ساعتی 11.7 میلیون دلار.

    سهامدار گوگل در رتبه ششم

    نفر بعدی این فهرست «لری پیج» است که ششمین ثروتمند دنیا است و 96.4 میلیارد دلار ثروت دارد. کل پول وی از ابتدای سال 2021 حدود 13.9 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است، یعنی روزانه 267 میلیون دلار و ساعتی 11.1 میلیون دلار. هفتمین نفر در این فهرست، «چنگ ایژیائو» است در رتبه 109 ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد و در زمینه فناوری فعالیت می‌کند. ثروت وی روزانه 258 میلیون دلار و ساعتی 10.7 میلیون دلار افزایش یافته است.

    سه رتبه آخر فهرست

    سه رتبه پایانی نیز به ترتیب در اختیار سرگئی برین، گوتام آدانی و وانگ ژینگ قرار دارد که به ترتیب آمریکایی، هندی و چینی است. ثروت این افراد بین 9.5 تا 13.4 میلیارد دلار از ابتدای سال میلادی افزایش یافته است. سرگئی برین هم ساعتی 10.7 میلیون دلار پول درمی‌آورد. اما آدانی روزانه 198 میلیون دلار و ساعتی 8 میلیون دلار به ثروتش می‌افزاید و در نهایت نیز ژینگ روزانه 183 میلیون دلار و ساعتی 7.6 میلیون دلار ثروت به دست می‌آورد.

    دو نکته مهم

    یک نکته مهم که از این فهرست برمی‌آید، این است که در زمینه افزایش ثروت، چینی‌ها گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده‌اند. حضور 7 چینی در فهرست 10 نفره بیشترین افزایش ثروت از ابتدای سال 2021 شاهدی بر این موضوع و حتی احتمالا رشد اقتصادی بهتر آنها نسبت به سایر کشورها است. نکته دوم این است که 7 نفر از این فهرست 10 نفره در زمینه فناوری فعالیت می‌کنند که گواهی بر اهمیت فناوری در رشد ثروت برای جهان امروز است.