3 رمز و راز موفقیت جف بزوس ثروتمندترین مرد جهان

  • اشتراک‌گذاری
  • 336
  • 0
3 رمز و راز موفقیت جف بزوس ثروتمندترین مرد جهان

ثروتمندترین فرد دنیا جف بزوس است که تا مدتی پیش مدیر عامل آمازون بود. آمازون شرکتی بسیار بزرگ در زمینه تجارت الکترونیک است و به صورت آنلاین محصولات زیادی را برای فروش در اختیار کاربران می‌گذارد. جف بزوس پس از انتخاب دو نام برای این شرکت این نام را زمانی‌که فرهنگ لغت را در دست گرفته بود و ورق می‌زد انتخاب کرد. امروزه این شرکت عملکرد بسیار موفقی دارد و روزانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا از سایت این شرکت دیدن می‌کنند و محصولی را به سبد خرید خود اضافه می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد جف بزوس در کارش بسیار موفق عمل کرده است. در ادامه به رازهای موفقیت جف بزوس می‌پردازیم.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

برای موفقیت چشم‌ انداز داشته باشید

داشتن چشم انداز از رازهای موفقیت جف بزوس است اما جف بزوس می‌گوید برای این کار نیازی نیست هر لحظه روی چشم اندازهای خود تمرکز کنید. او می‌گوید داشتن چشم انداز لازمه موفقیت است اما بیش‌تر وقت شما باید صرف چیزهایی شود که امسال یا سال بعد و یا نهایتا دو سال دیگر اتفاق می‌افتند. آمازون هر ۳ ماه اطلاعات مالی خود را منتشر می‌کند. جف بزوس می‌گوید: " ما در آمازون هر ۳ ماه اطلاعات مالی را منتشر می‌کنیم اما من به دو سه ماه قبل و یا اتفاقاتی که از ۲ یا ۳ سال قبل افتاده فکر می‌کنم و بر روی آن‌ها متمرکز می‌شوم.". جف بزوس تلاش می‌کند به تجارت خود در تمام ابعاد نگاه کند و این نوع نگرش خاص او در مدیریت و تجارت است.

ثروتمندترین افراد جهان چه کسانی هستند و چقدر ثروت دارند؟

عادت کنید به "نه" شنیدن

از میان رازهای موفقیت جف بزوس می‌توان به این اشاره کرد که او فردی قاطع و مصمم است و با شنیدن "نه" دست از کار نمی‌کشد. هر چقدر هم موفق باشید باز افرادی هستند که کار شما را نقد کنند‌. بزوس می‌گوید: " نقد شدن و نه شنیدن بخشی از راه رسیدن به موفقیت است پس باید به آن عادت کنید. " سال‌ها قبل جف بزوس جوان، معاون شرکت مدیریت سرمایه گذاری دی ای شاو D.E. Shaw بود. روزی جف با رئیس خود ایده کتاب فروشی آنلاین را مطرح می‌کند. بزوس می‌گوید: "او به دقت به حرف‌های من گوش داد و سر آخر گفت که این ایده، ایده خوبی است اما برای کسی خوب است که به انجام کار خوبی مشغول نیست." اما بزوس در نهایت قاطعانه تصمیم پر ریسک خود را عملی کرد و شرکت آمازون را راه انداخت. شنیدن ندای درون و راسخ بودن در تصمیمی که می‌گیریم می‌تواند ناممکن‌ها را جامه واقعیت بپوشاند.

وقت گذاشتن روی ناکارآمدی ها

به ظاهر عجیب می‌آید اما این یک واقعیت است که هر آنقدر که برای کارآمدی‌ها و ساخت ایده‌های خلاق وقت می‌گذاریم باید برای موقعیت‌هایی که دچار ناکارآمدی می‌شویم نیز وقت بگذاریم و با دریافت مهارت‌های جدید و بهبود شرایط، نقص‌ها را جبران کنیم. گاهی هم پیش می‌آید که اصلا نیازی به جذب مهارت جدیدی نداریم. ذات یک سری از مشکلات این است که باید بیش از آن چه انتظار داریم برای‌شان وقت بگذاریم. بعضی مواقع مشکل از ساختار کلی مجموعه آب می‌خورد و باید با کمی زمان گذاشتن و تلاش مستمر مشکل را شناسایی و رفع و رجوع کنیم.