5 درس برای رسیدن به اهداف مالی

  • اشتراک‌گذاری
  • 105
  • 0
5 درس برای رسیدن به اهداف مالی

ما انسانها هر روز به رویاهای‌مان اضافه می‎کنیم. انگار فکر کردن به امیدها و آرزوهای‌مان انتهایی ندارد. تمایلات و اهداف با جاه طلبی‌های‌مان ترکیب می‌شوند و بعد از احساس کرختی لذتبخش به خاطر برنداشتن هیچ گام موثری مجبور به کنار گذاشتن آن‌ها می‌شویم. گاهی هم برای حرکت به سمت‌شان آنقدر معطل می‌کنیم که همه چیز از دست می‌رود. می‌توانیم بزرگ‌ترین ایده‌ها را در سر داشته باشیم و سرشار از استعداد و جاه طلبی باشیم. اما تا زمانی که به سوی اهداف‌مان مانند اهداف مالی که در ذهن داریم گام برنداریم، هیچ چیز تغییر نمی‌کند؛ بنابراین به معرفی 5 درس برای رسیدن به اهداف مالی خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

درس اول، بی رحمانه با خود صادق باشیم

صادقانه باید گفت که هر کدام از ما در برخی زمینه‌ها بسیار با استعداد هستیم. عده‌ای از ما به شدت با نوشتن عجین هستیم و می‌توانیم با نوشتن کلمات ارتباط فوق العاده‌ای را با دیگران برقرار کنیم. اما به همان میزان از مکالمه فراری هستیم. با خودمان باید صادق باشیم و اهداف‌مان را به طور منطقی با آن چه که توانایی ما هست هماهنگ کنیم. حتی برای انتخاب محیط رشد خود نیز به همین میزان منطقی رفتار کنید. تمرکز و کارایی در زمانی شکل می‌گیرد که توانایی شما در جای درست قرار گرفته باشد.

درس دوم، متعهد به یک برنامه

قدم به قدم در یک برنامه حرکت کنیم و سعی بر ترکیب آرزوها و اهداف‌مان نکنیم. به دنبال جادو و میانبر نباشیم. پیشرفت زمانی حاصل می‌شود که به طور مستمر به انجام مراحل یک برنامه مشخص شده بپردازیم. در اهداف مالی باید به دنبال یک برنامه جامع برای پس انداز باشیم و به طور مداوم به انجام آن بپردازیم. به عنوان مثال کسانی که می‌خواهند وبسایت خود را برای معرفی برند موردنظرشان فعال نگه دارند باید به طور مداوم و در هر هفته اقدام به انتشار مطلب کنند. اگر کار را متوقف کنیم و جسته و گریخته گام برداریم، هیچ وقت به هدف نخواهیم رسید.

درس سوم، ایجاد اهداف

اهداف مالی نیز مانند هر هدف دیگر در ذهن ما مشخص و دارای یک برنامه کلی است. کاری که باید انجام دهیم این است که اهداف خود برای گام‌هایی که می‌خواهیم برداریم را به قسمت‌های کوچک‎‌تر تقسیم کنیم. اهداف بزرگ مانند لقمه‌ای است که یکجا نمی‌توان آن را میل کرد. همان‌طور که وعده‌های غذایی‌مان را به وعده‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنیم باید اهداف‌مان را نیز به گام‌های کوچک‌تر تقسیم کنیم و به طور مداوم گام برداریم.

درس چهارم، غلبه بر خودشکنی

خود تخریبی و یا خودشکنی یکی از شیوه‌های ناخودآگاه در انسان است که موجب عقب نشینی انسان در پیگیری آرزوها و اهدافی مانند اهداف مالی می‌شود. خودشکنی از طرف ناخودآگاه ما زمانی اتفاق می‌افتد که ذهن تصور می‌کند فشار بیش از حد اضطراب و خستگی ناشی از هدف ممکن است به جسم آسیب بزند. به این خاطر داشتن الگوی مناسب و به طور منطقی حرکت کردن می‌تواند از خودشکنی جلوگیری کند.

درس پنجم، آگاهی نسبت به دلیل

دلایل خود را برای پیگری اهداف‌مان بدانیم. خود را مسئول دانستن دلیلی کاملا واضح نسبت به اهداف‌مان بدانیم. این که چرا این هدف برای من مهم است؟ آیا این هدف می‌تواند زندگی من و دیگران را بهبود ببخشد؟ ارزش این هدف چیست؟ اگر بتوانیم به این سوالات پاسخ‌های منطقی بدهیم می‌توانیم امیدوار باشیم که هیچ گاه از گامی که برداشته‌ایم پشیمان و یا خسته نخواهیم شد.