3 درس موفقیت از مارک کوبان

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 470
    • 0
    3 درس موفقیت از مارک کوبان

    مارک کوبان، یک کارآفرین و سرمایه دار اهل ایالات متحده است که صاحب شرکت HDNet و چندین شرکت دیگر است. جدا از این که ثروت حال حاضر او به 4/4 میلیارد دلار می‌رسد اما بارزترین ویژگی‌اش نبوغ او در میان سرمایه داران نسل جدید جهان است. تجربیات او بیش از هر چیز دیگری باعث رشد افرادی می‌شود که می‌خواهند پیشرفت روزافزون در کسب و کار و تجارت را به همراه داشته باشند. بهتر است ما نیز مانند دیگر کسانی که او را می‌شناسند از 3 درس موفقیتش استفاده کنیم و در زندگی و کار خود پیرو این 3 درس باشیم.

    سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

    درس 1، برای یادگیری هزینه کنید

    خیلی از افراد در ماه‌های اخیر وارد بازارهای سرمایه مانند بورس شدند و شکست خوردند. یکی از دلایل این شکست‌ها عدم هزینه مادی و زمانی برای یادگرفتن بازار و چم‌وخم‌های آن است. مارک کوبان از همان آغاز از خانواده و یا ارثیه‌ای بهره‌مند نبوده است؛ بلکه او از همان شروع سال‌های کودکی کار کرده است. او در دوران تحصیلات ابتدایی به عنوان یک پیشخدمت در رستوران‌های محلی مشغول به کار بوده تا بتواند خرج تحصیل خود را تامین کند. گفتنی است که بعد از اتمام تحصیلات نیز دست از یادگیری برنداشته است. مارک کوبان با ورود به مدرسه تجارت، تحصیلات خود را ادامه داد و برای این که بتواند مخارج تحصیل خود را تامین کند باز مشغول به کارهای یدی شد. بزرگ‌ترین دیدگاه مارک کوبان در این زمینه این است که چه از کاری بدمان بیاید و چه خوش‌مان بیاید به خاطر تامین مخارج یادگیری باید آن را در ذهن خود بپذیریم و تن به انجام دادن آن بدهیم.

    درس 2، تجسم موفقیت

    مارک کوبان در شرایطی موفقیت‌های خود را تجسم می‌کرده است که ما حتی نمی‌توانیم فکرش را کنیم. او در حالی به موفقیت‌های آینده خود فکر می‌کرده که در یک اتاق بسیار کوچک و با شش هم اتاقی دیگر روزگار جوانی خود را سپری می‌کرده است. او در حالی که شب‌ها روی زمین اتاق و بدون داشتن رختخواب می‌خوابیده از پنجره به خانه‌های بزرگ نگاه می‌کرده و خود در آن‌ها می‌دیده است. از نظر مارک کوبان تجسم موفقیت باعث ایجاد انگیزه می‌شود و ما را درست به همان نقطه‌ای می‌رساند که خواهان آن هستیم. کوبان بعد از چندین بار اخراج شدن بالاخره در 32 سالگی توانست شرکت فروش نرم افزار خود را افتتاح کند و بعد از چند سال فعالیت امتیاز شرکت خود را به قیمت 6 میلیون دلار به فروش رساند.

    درس 3، متفاوت عمل کنید

    مارک کوبان یک درس مشترک با دیگر بزرگان کارآفرینی دارد و آن هم این است که باید متفاوت عمل کنیم. مارک کوبان به عنوان یک سرمایه گذار فرشته همیشه به دنبال شرکت‌هایی است که حس متمایز بودن با بازار خودشان دارند و متفاوت عمل می‌کنند. او به دنبال ایده‌های نو و متفاوت است و معتقد است که اگر به انجام کارهای تکراری روی آورده‌ایم تنها به یک بازی انجام شده تن داده‌ایم. اگر می‌خواهیم یک کارآفرین موفق باشیم پس باید مانند مارک کوبان متفاوت عمل کنیم و ایده‌های متفاوت را دنبال کنیم.