4 راه برای رسیدن به موفقیت مالی

  • اشتراک‌گذاری
  • 251
  • 0
4 راه برای رسیدن به موفقیت مالی

همه ما مایلیم که در زندگی خود فارغ از نگرانی پرداخت قبوض و این که امشب برای شام چه غذایی تهیه کنیم زندگی کنیم. اضطراب تهیه اقلام و مایحتاج زندگی و رفع و رجوع کردن نیاز‌های خانه و خانواده مقدار زیادی از تمرکزمان را از اهداف متعالی دیگر خود در زندگی دور کرده است. محافظت از سرمایه، رسیدن به ثروت و به دنبال آن آزادی مالی از اهداف اصلی انسان‌ها به حساب می‌آید. اما چطور ثروتمند شویم و از نگرانی‌های روزمره فاصله بگیریم؟ در این فرصت به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که به چه ابزاری نیازمندیم.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

تغییر رویکرد در مورد پول

زمانی که شروع به پس انداز می‌کنیم باید دقت داشته باشیم که هر تومان پس انداز را صرفا به چشم یک اسکناس بی جان نبینیم که در گوشه‌ای افتاده است. هر کدام از آن اسکناس‌ها را به چشم یک کارگر ببینیم که می‌تواند در شرکت ما کار کند. درست شنیده‌اید! پول می‌تواند کار کند. زمانی که به دارایی قابل توجه‌ای از طریق سرمایه گذاری و پس انداز رسیدید، آن وقت دیگر نیازی به فروش امتیازهای کاری خود به دیگران و یا حتی از دست دادن کارگران و کارمندان‌تان نیستید. در چنین نقطه‌ای به آزادی مالی دست پیدا کردیم و به جای نگرانی و اضطراب برای حفظ منابع خود می‌توانیم برنامه‌های جدیدی را با استفاده از منابع سرمایه گذاری خود برای کسب ثروت بیش‌تر اجرا کنیم.

قدرت کلمه "کافی"

بسیاری از مردم از شنیدن کلمه "کافی" رنج می‎‌برند. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند و دچار انفعال و بی تحرکی در سرمایه گذاری می‌شوند این است که فکر می‌کنند برای شروع ثروتمند شدن به یک سرمایه کلان نیاز دارند. جمله "من پول کافی برای سرمایه گذاری ندارم" را بارها از دهان این افراد شنیده‌ایم. این افراد گمان می‌کنند که اگر از همان آغاز کار صدها میلیون تومان در دست نداشته باشند اصلا امکان سرمایه گذاری وجود ندارد. در صورتی که در اوج همین گرانی‌ها می‌توان سرمایه گذاری را در صندوق های سرمایه گذاری تنها با 500 هزار تومان شروع کرد.

خرید آزادی مالی با پس انداز اصولی

پول همان قدر که می‌تواند در طول زمان ضعیف شود به همان اندازه می‌توان آن را با راهکارهای درست مانند پس انداز و سرمایه گذاری قدرتمند و بزرگ کرد. گاهی نمی‌شود بیش‌تر از 100 هزار تومان در ماه پس انداز کرد اما می‌توان از حضور همان صد هزار تومان چشم پوشی کرد و آن را برای پس انداز کنار گذاشت. از این میزان قدرت سرمایه گذاری ناامید نباشید. این طور با خود تصور کنید که هر کدام از اسکناس‌هایی که پس انداز می‌کنید شما را یک گام به آزادی مالی نزدیک‌تر می‌کند.

تولید ثروت زمانبر است!

بسیاری از افراد تمایلی به تهیه یک برنامه برای تولید ثروت و آزادی مالی ندارند؛ چراکه نمی‌خواهند برای ثروتمند شدن 10 سال صبر کنند. بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم همین حالا از میزان پولی که داریم لذت ببریم. غافل از این که جایی که امروز هستیم نتیجه تلاش ده سال گذشته ما است. موفقیت در آینده و به دست آوردن آزادی مالی مستلزم تلاش امروز ما است. زندگی ما نشان می‌دهد که چگونه پول و وقت خود را صرف کرده‌ایم. موفقیت و یا عدم موفقیت ما به نوع مصرف زمان و پول ما برمی‌گردد. این که تا چه اندازه با برنامه جلو رفته‌ایم و کجای زندگی‌مان را با بی برنامه‌گی هدر داده‌ایم.