رمز و راز ثروتمندترین مردان جهان از بزوس تا گیتس

  • اشتراک‌گذاری
  • 258
  • 0
رمز و راز ثروتمندترین مردان جهان از بزوس تا گیتس

تازه‌ترین گزارش شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می‌دهد ثروت جف بزوس به 202 میلیارد دلار رسیده است و با این حساب در صدر ثروتمندترین افراد جهان جای می‌گیرد. پس از بزوس نیز ایلان ماسک، برنارد آرنو و بیل گیتس قرار دارند. در ادامه نگاهی به این فهرست خواهیم انداخت و رمز و راز ثروتمند شدن در دنیای جدید را بررسی می‌کنیم.

عبور ثروت بزوس از 200 میلیارد دلار

در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان در آخرین گزارش موجود، نام جف بزوس به چشم می‌خورد. جف بزوس از ابتدای سال 2021 تاکنون توانسته است 11.5 میلیارد دلار به دارایی خود اضافه کند. بزوس اکنون با نزدیک‌ترین رقیب خود، یعنی ایلان ماسک، 20 میلیارد دلار فاصله دارد. در واقع، ایلان ماسک معروف و پرحاشیه از ابتدای سال 2021 تاکنون 12.5 میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است و با 182 میلیارد دلار ثروت، رتبه دوم ثروتمندترین افراد جهان را در اختیار دارد. رتبه سوم مدتی است که دیگر به بیل گیتس، کارآفرین معروف و سرشناس و بنیانگذار شرکت عظیم مایکروسافت تعلق ندارد. برنار آرنوی فرانسوی اکنون در این جایگاه قرار گرفته و با 151 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد فرانسه است. آرنو در 4 ماه ابتدایی سال 2021 حدود 36.7 میلیارد دلار به ثروتش اضافه کرده است.

غول رایانه‌ای، شبکه اجتماعی و موتور جستجو

رتبه چهارم تا هفتم ثروتمندترین افراد دنیا به افرادی در حوزه رایانه و شبکه اجتماعی تعلق دارد. بیل گیتس با 145 میلیارد دلار رتبه چهارم را در اختیار دارد، مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک با 121 میلیارد دلار پنجم است و دو موسس گوگل، یعنی لری پیج و سرگئی برین به ترتیب با 108 و 104 میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ثروت گیتس در 4 ماه نخست 2021 حدود 13.4 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده و بقیه نیز به ترتیب با 17.6، 25.4 و 24.5 میلیارد دلار رشد ثروت مواجه بوده‌اند. همه این موارد با توحه به وخامت اقتصاد جهان و شرایط کرونایی جالب به نظر می‌رسد.

سه رتبه آخر فهرست 10 گانه

در سه رتبه آخر فهرست 10 گانه ما از ثروتمندترین افراد جهان، به ترتیب وارن بافت، استیو بالمرو لری الیسون جای دارند. وارن بافت که شرکت معروف برکشایر هتوی را اداره می‌کند، 104 میلیارد دلار ثروت دارد، در حالی که بالمر 91.1 و الیسون 90.4 میلیارد دلار دارایی دارند. میزان افزایش ثروت وارن بافت در چهار ماه نخست 2021 حدود 16.2 میلیارد دلار و دو نفر بعدی کمتر از 11 میلیارد دلار بوده است. در مجموع ثروت 10 فرد اول دنیا به حدود 1300 میلیارد دلار یا 1.3 تریلیون دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: 5 توصیه ارزشمند سرمایه گذاری از وارن بافت

رمز و راز ثروتمندان برتر

همان طور که گفتیم جالب است که حتی در شرایط کرونایی و اوضاع فعلی اقتصاد جهان هم ثروتمندان برتر دنیا با رشد دارایی خود روبرو بوده‌اند. اما چرا؟ یکی از علل این مساله به تعداد کارآفرینان حوزه فناوری در این فهرست برمی‌گردد. در واقع از میان این فهرست 10 نفره، بجز وارن بافت و برنار آرنو بقیه در حوزه فناوری فعالیت دارند. شرایط کرونایی هم موجب رشد فروشگاه‌های خرید آنلاین و برخی شرکت‌های نوآوری شد و استفاده از اینترنت و فضای مجازی را گسترش داد. به نظر می‌رسد فعالیت 8 نفر از فهرست 10 نفره برترین ثروتمندان در حوزه فناوری نشان می‌دهد این حوزه رمز و رازهایی برای ثروتمند شدن افراد و حتی کشورها در پی دارد.