نرم‌افزار مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری چیست؟

  • اشتراک‌گذاری
  • 357
  • 0
نرم‌افزار مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری چیست؟

یکان نرم افزار مدیریت و حسابداری صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و از انواع مختلف این صندوق‌ها اعم از درآمد ثابت، سهامی، طلا و ... پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری چیست؟ نرم‌افزار مدیریت صندوق به مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مدیریت پرتفوی، انجام عملیات حسابداری و گرفتن انواع گزارشات از عملکرد صندوق‌ها کمک می‌کند. این موضوع به‌ویژه با توجه به افزایش تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری اهمیت بسیار زیادی دارد و به مدیران آنها کمک می‌کند تا بتوانند دارایی مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند. نرم افزار مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکان از جمله این نرم‌افزارها است.

معرفی نرم افزار مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری یکان

نرم‌افزار مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکان، از این پس صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی Multi-NAV را نیز پشتیبانی می‌کند و مدیران این صندوق‌ها می‌توانند از یکان، برای انجام امور مربوط به مدیریت و حسابداری صندوق‌های بخشی نیز استفاده کنند. صندوق‌های بخشی یا sector funds یکی از جدیدترین انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس ایران هستند که با تمرکز بر یک یا چند صنعت خاص، دارایی مشتریان خود را در بخشی از بازار، سرمایه‌گذاری می‌کنند. در ادامه با خدمات یکان برای مدیریت این نوع از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتر آشنا می‌شویم. همراه ما باشید.

مدیریت و حسابداری صندوق‌های بخشی با یکان

یکان، یکی از محصولات شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا است که به مدیریت و حسابداری صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌پردازد. این سامانه از انواع مختلف صندوق‌ها از جمله صندوق‌های بازارگردانی Multi NAV، درآمد ثابت، سهامی، صندوق‌های با پرداخت سود دوره‌ای و ... چه از نوع ETF باشند و چه صدور و ابطالی، پشتیبانی می‌کند. یکان محصولی است که همواره رو به جلو حرکت می‌کند و از سال ۱۳۹۴ که به بازار سرمایه کشور معرفی شد تا به امروز، همواره سعی کرده است خود را با نیازهای بازار هماهنگ کند.

در این راستا با ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید، مدیریت و حسابداری این صندوق‌ها، در سریع‌ترین زمان ممکن به یکان اضافه می‌شود. صندوق‌های بخشی هم از این قاعده مستثنی نیستند، به‌ویژه اینکه با توجه به اختصاص هر صندوق بخشی به یک یا چند صنعت خاص، بحث حسابداری و گزارش‌گیری آنها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

از مهمترین مزایای استفاده از یکان برای مدیریت صندوق‌های بخشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· امکان محاسبه و ارسال NAV به ازای هر صنعت به صورت جداگانه

· امکان صدور و ابطال بازارگردان به تفکیک هر صنعت

· امکان انتخاب بازارگردان جداگانه به ازای هر صنعت

· امکان انتخاب کارگزار جداگانه برای هر صنعت

· امکان توقف به‌روزرسانی NAV برای هر صنعت

· امکان به‌روز شدن NAV و ارسال NAV به سایت TSETMC به‌ازای هر صنعت

آشنایی با سایر مزایای استفاده از یکان

اما استفاده از یکان جدای از پشتیبانی این نرم‌افزار از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، چه مزایای دیگری دارد؟

· امکان تعریف کارمزد متفاوت برای نمادهای موضوع بازارگردانی

· ارائه گزارش‌های مختلف به تفکیک نماد و بدون تفکیک نماد

· پشتیبانی از قراردادهای اختیار معامله و اوراق اختیار فروش تبعی

· آپدیت اطلاعات معاملات و قیمت‌ها طی هر روز معاملاتی

· ارائه کامل‌ترین گزارش‌های ترکیب دارایی‌ها

· محاسبه روزشمار هزینه‌ها و درآمد به‌صورت خودکار

· ثبت خودکار اقدامات شرکتی

· محاسبه NAV روز کاری قبل همه نمادها

· سادگی ورود و خروج نماد

· متنوع‌ترین گزارش‌‌های مدیریتی

· ورود آسان اطلاعات

جمع‌بندی

یکان نرم افزار مدیریت و حسابداری صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و از انواع مختلف این صندوق‌ها اعم از درآمد ثابت، سهامی، طلا و ... پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار همواره هم‌پای اتفاقات بازار حرکت کرده است و سعی کرده در سریع‌ترین زمان ممکن، خود را با اتفاقات بازار سرمایه هماهنگ کند. یکان به‌تازگی امکان مدیریت و حسابداری صندوق‌های بخشی را به عنوان یکی از جدیدترین صندوق‌های بازار بورس کشور، برای فعالان بازار سرمایه مهیا کرده‌است.