پولدارترین مرد آسیا کیست؟ / چطور ایده های به موقع در کسب ثروت کمک می‌کند؟

  • اشتراک‌گذاری
  • 718
  • 0
پولدارترین مرد آسیا کیست؟ / چطور ایده های به موقع در کسب ثروت کمک می‌کند؟

جمله معروفی است که می‌گوید؛ “اگر ایده درست در لحظه و موقعیت درست قرار بگیرد، اتفاقی فوق العاده خواهد افتاد!” بسیاری فکر می‌کنند که تنها کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند که موقعیت آفرینی می‌کنند و هر روز یک سرمایه گذار و انسان موفق را متولد می‌کنند. اما کافی است نیم نگاهی بیاندازیم تا ببینیم که در همین قاره آسیا هستند افرادی که در جهان زبانزد شده‌اند. ژانگ شان شان به عنوان پولدارترین مرد آسیا روایتی دارد که این ادعا را ثابت می‌کند.

پولدارترین مرد آسیا

پولدارترین مرد آسیا، از مزرعه داری تا بیلیونر شدن

ژانگ شان شان. به او “گرگ تنها” هم می‌گویند؛ چرا که او یک سرمایه دار خودساخته است. ژانگ بعد از مدت سختی کشیدن در تحریریه یک روزنامه و کار کردن به عنوان یک کارگر در زمین کشاورزی و مراقبت از سالمندان، حالا در میان اشخاص سرشناسی مانند “موکش امبانی”، “جک ما” و گروهی از چینی‌هایی که به (تایتان‌های فناوری) معروف هستند تبدیل به پولدارترین مرد آسیا شده است و در صدر میلیاردرهای آسیا در جدول بلومبرگ نشسته است.

انباشت ثروت ژانگ شان شان

ژانگ شان شان در حال حاضر به عنوان پولدارترین مرد آسیا توانسته است ثروت خود را ۷۸٫۲ میلیارد دلار برساند. تا به این جای کار، ژانگ علاوه بر کسب رتبه برتر در آسیا، به عنوان سریع‌ترین فرد در انباشت ثروت هم در میان ثروتمندان جهان رکوردزنی کند. ژانگ ۶۶ ساله نه خود را با سیاست اجین کرد و نه خود را به تار و پود خانواده‌های ثروتمند آویزان کرد. به همین دلیل است که او را “گرگ تنها” لقب داده‌اند. با این احوال، این سوال در ذهن پدید می‌آید که پس او چگونه موفق شد؟

راه موفقیت با واکسن و آب معدنی

ژانگ، پولدارترین مرد آسیا ثروت به دست آمده خود را مدیون دو زمینه کاری نامرتبط با یکدیگر است؛ اول از همه، او توانست با در اختیار گرفتن واکسن سازان شرکت (Beijing Wantai Biological Pjarmacy Enterprise) در ماه آوریل، محصولات استراتژیکی را به عرضه عمومی برساند و چند ماه بعد توانست با در اختیار گرفتن شرکت (Nongfu Spring) که تولید کننده آب معدنی بود خود را در فهرست جنجالی ثروتمندان هنگ کنگ وارد کند از زمانی که ژانگ شرکت نانگفو را در اختیار گرفت، سهام این شرکت ظرف مدت چند ماه ۱۵۵ برابر رشد پیدا کرد و شرکت واکسن سازی وانتای نیز به مرز ۲۰۰۰ برابر سود در سهام خود رسید.

بیشتر بخوانید: پولدارترین فرد تاریخ کیست؟ / از مانسا موسی تا چنگیز خان

پله های بعدی صعود

اما ژانگ به همین میزان بسنده نکرد. او همین طور خانه های جدول سرمایه داران چین را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاشت و بالا می‌رفت. ژانگ در همان دوران که “موکش امبانی” به سختی در حال پیشرفت بود و در تلاش بود تا صنعت خود را به صورت آنلاین و در سایه فناوری بهبود ببخشد، توانست در حوزه فناوری نیز جلوتر از رقبایش عمل کند و از همان آغاز با دوراندیشی ستودنی توانست تمام ابعاد کسب و کار خود را با حوزه فناوری و اینترنت همراه کند و به نقطه اوج خود برسد و ثرتمندترین مرد آسیا شود. در چنین موقعیتی، ثروت “موکش امبانی” از ۶۱٫۷ به ۵۱٫۲ میلیارد دلار نزول یافت. ژانگ در تمام این مدت تنها به اهداف و برنامه‌های خود فکر کرده بود و در بعضی از مصاحبه‌هایش گفته بود که تا مدت‌ها اصلا به جدول‌های منتشر شده ثروتمندان نگاه نمی‌کرده است.