گران ترین خانه های دنیا کجا هستند و قیمتشان چقدر است؟

امیر شاملویی
    • اشتراک‌گذاری
    • 5898
    • 0
    گران ترین خانه های دنیا کجا هستند و قیمتشان چقدر است؟

    در صدر فهرست گران‌ترین اقامتگاه‌های دنیا کاخ باکینگهام جای می‌گیرد. ارزش این کاخ 6.7 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و در شهر لندن قرار دارد. مالکیت آن هم در اختیار ملکه انگلستان است. این کاخ مشهور، 775 اتاق شامل 92 دفتر، 78 حمام و 240 اتاق خواب دارد.

    مسکن یکی از مواردی است که تقاضای سرمایه‌گذاری و مصرفی را به خود اختصاص می‌دهد و در کشورهای مختلف یک گزینه برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. در این میان، اقامتگاه‌های لوکس هم تقاضای مخصوص به خود را دارند. این خانه‌ها که البته عمدتا کاخ هستند و قیمت‌های چشمگیری هم دارند، در اختیار سرمایه‌داران و شاهان یا ملکه‌های کشورهای ثروتمند قرار دارند. در ادامه سری به 13 مورد از گران‌‎ترین خانه‌های دنیا می‌زنیم و قیمت هر کدام را نیز ذکر خواهیم کرد.

    13- باغ‌های کنزینگتون

    اولین موردی که با هم بررسی خواهیم کرد، باغ‌های کنزینگتون هستند. این باغ‌ها و اقامتگاه‌ها یکی از گرانترین خانه‌های دنیا به حساب می‌آید و در لندن انگلستان واقع شده است. مالک فعلی این محل لاکشمی میتال هندی است که در زمینه فولاد فعالیت می‌کند. این املاک در دهه 1990 میلادی به قیمت 5 میلیون دلار خریداری شد. البته در حال حاضر، قیمت برآوردی این خانه‌ها بسیار بالاتر رفته است.

    12- زانادو

    این عمارت مجلل متعلق به بیل و ملیندا گیتس بوده و مشرف به دریاچه واشنگتن است. این ملک 6 هزار متر مربعی 127 دلار ارزش دارد. بیل گیتس چهارمین فرد ثروتمند دنیا و رئیس پیشین هیات مدیره مایکروسافت است.

    11- سون د پیناکل

    عمارت سون د پیناکل که بسیار مجلل است یک زمین گلف خصوصی و اسکی هم دارد. این عمارت در مونتانای آمریکا واقع شده است و در مجموع 123 اتاق دارد که شامل 10 اتاق خواب است. ارزش برآوردی این بنا 155 میلیون دلار و مالک آن تیم بلیکست است. بلیکست در زمینه املاک فعالیت می‌کند.

    10- پالازا دی آمور

    این ساختمان مجلل هم در کالیفرنیای ایالات متحده واقع شده است. قیمت این بنا 195 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این ملک در سال 2014 ساخته شد در زمان خود گرانترین خانه ایالات متحده بود. مدتی بعد درون و بیرون آن توسط جف گرین بازسازی شد و ارزشش بسیار بالاتر رفت. جف گرین کارآفرین املاک آمریکایی است.

    9- الیسون استیت

    این ملک بزرگ متعلق به لری الیسون است که یازدهمین ثروتمند بزرگ دنیا محسوب می‌شود. این ملک در وودساید کالیفرنیا واقع شده است. بهای این ساختمان 200 میلیون دلار است. ثروت لری الیسون 90 میلیارد دلار است.

    8- چهار برکه فیرفیلد

    این عمارت مجلل در ایالات متحده و در نیویورک واقع شده است. بهای برآوردی آن 248 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و مالکیت آن در اختیار ایرا رنرت تارج و مدیر بزرگ آمریکایی است.

    7- پنتهاوس برج اُدئون

    این پنتهاوس که در موناکو قرار دارد، در بالای یک بنای 170 متری واقع شده است. قیمت این پنتهاوس مجلل 330 میلیون دلار برآورد می‌شود و هویت مالک آن ناشناخته است.

    6- لپاله بوله

    لپاله بوله یا کاخ حبابی کمی با خانه‌های معمولی میلیون دلاری فرق دارد. این ساختمان مشابه اسمش به شکل یک حباب عظیم و نارنجی رنگ است. ارزش این بنا 385 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و در کن فرانسه قرار گرفته است. مالک این بنا پیر کاردین، طراح معروف لباس است.

    5- ویلا لِسِدرس

    این ویلای 1672 مترمربعی یک کاخ مجلل است. پیش از این ویلای فوق متعلق به یک شاه بود. ویلای لسدرس متعلق به رینات اخمتوف است و در «سن ژان کپ فرات» فرانسه جای دارد. ارزش این ویلا 413 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

    4- عمارت دِ وان

    این عمارت که در کالیفرنیای آمریکا واقع شده، نیم میلیارد دلار ارزش دارد و تحت مالکیت نیل نیامی است. این محل گرانترین خانه در آمریکا به حساب می‌آید.

    3- ویلا لئوپولدا

    جایگاه سوم فهرست ما به ویلا لئوپولدا در فرنچ ریورای فرانسه می‌رسد. مالک این ساختمان لیلی سافرا است و ارزش این ساختمان 750 میلیون دلار برآورد می‌شود. این ویلا بین دو منطقه گران جهان واقع شده است، یعنی موناکو و نیس. باغ‌های این ویلا روزانه به 50 باغبان نیاز دارد.

    2- آنتیلیا

    در رتبه دوم فهرست ما ساختمان آنتیلیا جای گرفته که ارزشی در حدود 2 میلیارد دلار دارد. این ساختمان در بمبی هند قرار گرفته و مالک آن یکی از ثروتمندترین مردان دنیا، یعنی موکش آمبانی است. مساحت این ساختمان 37 هزار متر مربع بوده و معبد بزرگی هم درونش ساخته شده است. در این ساختمان حتی اتاقی وجود دارد که برف ایجاد می‌کند.

    1- کاخ باکینگهام

    در صدر فهرست گران‌ترین اقامتگاه‌های دنیا کاخ باکینگهام جای می‌گیرد. ارزش این کاخ 6.7 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و در شهر لندن قرار دارد. مالکیت آن هم در اختیار ملکه انگلستان است. این کاخ مشهور، 775 اتاق شامل 92 دفتر، 78 حمام و 240 اتاق خواب دارد.

    جمع‌بندی

    در بالا به بررسی گران ترین و لوکس‌ترین خانه‌های دنیا پرداختیم. این خانه‌ها مالکان متفاوتی دارند، از ملکه بریتانیا گرفته تا کارآفرینانی مانند بیل گیتس و همچنین فعالان حوزه املاک. این خانه‌ها و ویلاها هم سرمایه‌گذاری خوبی برای ثروتمندان جهان به حساب می‌آیند و هم سبک زندگی آنها را به نمایش می‌گذارند. اقامتگاه‌هایی که در اینجا بررسی کردیم، بین 100 میلیون دلار تا 6.7 میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.