ثروتمندترین مردان جهان در سال 2023

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 11519
    • 0
    ثروتمندترین مردان جهان در سال 2023

    ایلان ماسک در پایان سال 2023 در صدر فهرست ثروتمندترین افراد دنیا جای گرفت.

    برای بسیاری از افراد جالب است که بدانند ثروتمندترین مردان جهان یا بهتر بگوییم ثروتمندترین افراد جهان چه کسانی هستند؟ فهرست ثروتمندترین افراد جهان به صورت دوره‌ای به‌روز می‌شود. برای پاسخ به این سوال به بررسی فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2023 می‌پردازیم.

    ایلان ماسک، صدرنشین ثروتمندترین افراد دنیا

    تازه‌ترین آمار و ارقامی که از سوی شاخص میلیاردرهای بلومبرگ منتشر شده است، نشان می‌دهد که ایلان ماسک، بر جایگاه اول ثروتمندترین مردان جهان تکیه زده است. مطابق با آخرین آمار، ایلان ماسک آمریکایی دوباره و بعد از مدتی صدرنشین ثروتمندان دنیا شده است. در آخرین روزهای سال 2023 ثروت ایلان ماسک معروف و پرحاشیه، به 229 میلیارد دلار رسیده که نسبت به پایان سال قبل یعنی 2022، 92 میلیارد دلار رشد داشته است. بزرگترین دارایی ایلان ماسک مربوط به شرکت تسلا است. وی در زمینه فناوری فعال است و از جمله دارایی‌های دیگرش توییتر سابق یا همان ایکس فعلی است.

    میلیاردرهای معروف دنیا

    معروفترین میلیاردرهای دنیا را می‌توان در فهرست بلومبرگ مشاهده کرد. این وبسایت به معرفی 500 نفر از میلیاردرهای معروف دنیا که بیشترین ثروت را دارند، می‌پردازد و در صورت تغییر میزان ثروت، رتبه‌بندی آنها را جابجا می‌کند. در پایان سال 2023 دامنه ثروت 500 میلیاردر معروف دنیا بین 5.5 تا 229 میلیارد دلار است.

    نام های مطرح ثروتمند

    رتبه دوم ثروتمندترین افراد دنیا متعلق به برنار آرنوی فرانسوی است. مجموع ثروت برنار آرنو در پایان سال 2023 به 179 میلیارد دلار می‌رسد. از انتهای سال 2022 تا پایان 2023 ثروت وی 17 میلیارد دلار افزایش یافته است. برنار آرنو مالک برند معروف لویی ویتون است.

    رتبه سوم ثروتمندان جف بزوس است که ثروتش به 177 میلیارد دلار می‌رسد. از ابتدای سال ثروت وی حدود 70 میلیارد دلار افزایش یافته است. جف بزوس با فروشگاه عظیم آمازون شناخته می‌شد اما فعالیت‌های زیاد دیگری نیز دارد.

    بیل گیتس رتبه چهارم را در میان ثروتمندترین افراد دنیا دارد. ثروت وی به 141 میلیارد دلار می‌رسد و از ابتدای سال 31.5 میلیارد دلار رشد داشته است. نام بیل گیتس با شرکت معروف مایکروسافت گره خورده است.

    رتبه پنجم ثروتمندترین افراد دنیا استیو بالمر است که ثروتش به 131 میلیارد دلار می‌رسد. از ابتدای سال 2023 تاکنون ثروت وی 45 میلیارد دلار بالا رفته است. بالمر سهامدار برخی از شرکت‌های معروف است که دامنه وسیعی از تولید سیستم عامل ویندوز، کنسول بازی ایکس باکس و ساخت تبلت را شامل می‌شود. بالمر مالک تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز نیز هست.

    ششمین نام مطرح ثروتمند دنیا مارک زاکربرگ با ثروت 128 میلیارد دلاری است. او با شرکت متا، فیسبوک و اینستاگرام شناخته می‌شود و ثروتش از ابتدای سال 82.5 میلیارد دلار بالا رفته است.

    لری پیج هفتمین ثروتمند جهان است که ثروتش 126 میلیارد دلار است. از ابتدای سال دارایی او 43.5 میلیارد دلار بیشتر شده است. او یکی از موسسان گوکل است.

    نفر هشتم این فهرست با 123 میلیارد دلار لری الیسون است که در طول یک سال اخیر ثروتش را 31.1 میلیارد دلار بیشتر کرده است. او سهامدار تسلا، و موسس اوراکل است.

    نفر نهم این فهرست سرگی برین است که 120 میلیارد دلار دارایی دارد و از ابتدای سال 40.6 میلیارد دلار افزایش ثروت داشته است. او هم یکی از موسسان گوگل است.

    و نفر دهم این فهرست وارن بافت است که او هم 120 میلیارد دلار ثروت دارد و از ابتدای سال 2023 12.3 میلیارد دلار به ثروتش افزوده بود. وارن بافت را به عنوان یکی از سرمایه گذاران افسانه‌ای می‎شناسند.

    ثروتمندترین مرد آسیا کیست؟

    در جدیدترین آمار و ارقام موکش آمبانی از هند به عنوان ثروتمندترین مرد آسیا معرفی شده است. آمبانی سیزدهمین فرد ثروتمند دنیا محسوب می‌شود که ثروتش به 96.3 میلیارد دلار می‌رسد. وی که هندی است در سال 2023 حدود 9.23 میلیارد دلار به ثروتش افزوده بود.

    ثروتمندترین مرد تاریخ

    درست است که در این فهرست به معرفی ثروتمندترین افراد دنیا پرداختیم، اما شاید بخواهیم بدانیم ثروتمندترین مرد تاریخ چه کسی است. بر اساس شواهد، نام وی مانسا موسی است. او دهمین امپراتور مالی در غرب آفریقا بود.

    بیشتر ثروتمندان از چه کشورهایی هستند؟

    در فهرست ثروتمندترین مدان دنیا، بیشتر نام آمریکا به چشم می‌خورد. از 10 نفر اول این فهرست 9 نفر آمریکایی هستند و تنها یک نفر فرانسوی است.

    راز ثروت میلیاردرها در سال 2023، کارآفرینی یا سرمایه گذاری؟

    نگاهی به فهرست ثروتمندان دنیا نشان می‌دهد این افراد ترکیبی از کارآفرینی و سرمایه گذاری داشته‌اند. با این حال، شاید بیشتر آنها را بتوان کارآفرین دانست. تنها تعداد کمی مانند وارن بافت صرفا سرمایه گذار هستند. البته ما در مقاله ای دیگر به ثروتمندترین زنان جهان نیز پرداخته ایم که میتوانید در سرمایه پلاس بخوانید.