آشنایی با 3 استارت آپ مهم خاورمیانه در سال 2020

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 89
    • 0
    آشنایی با 3 استارت آپ مهم خاورمیانه در سال 2020

    استارت آپ‌ها بر خلاف نظر سنت گراهای بازار توانسته‌اند با به کار گیری فناوری‌های روز دنیا، بالاترین سطح سرمایه را جذب کنند و با توجه به نیاز بازار، جایگاه خود را در مدت زمان کوتاهی تثبیت کنند. در حال حاضر، جا دارد در مورد استارت آپ های مهم خاورمیانه در سالی که گذشت یعنی سال 2020 میلادی صحبت کنیم. استارت آپ های برتر خاورمیانه با تاخیر نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی بنیان گذاری شدند اما بعضی از آن‌ها توانستند در مدت زمان کوتاهی، خود را به عرصه رقابت جهانی برسانند. در ادامه به معرفی برخی از این استارت آپ های موفق در قلب خاورمیانه خواهیم پرداخت.

    کدد (CODED): آکادمی کدنویسی منا (Mena)

    یافتن جایی برای توسعه استعداد دشوار است. اگر بخواهیم در خاورمیانه، جایی را برای توسعه و رشد معرفی کنیم، جایی نیست جز آکادمی کدنویسی منا! این آکادمی که تخصص اصلی‌اش یافتن استعدادها است در کویت بنیان گذاری شده است. استعدادیابی و توسعه آن یکی از مظلوم‌ترین زمینه‌هایی است که در اکثر کشورهای خاورمیانه به آن توجهی نمی‌شود. منا با قرار گرفتن در کویت، یعنی در همسایگی امارات متحده عربی و عربستان، این امکان را به جوانان خوش آتیه عرب داده است تا به راحتی و در فضایی پذیرا به توسعه استعدادهای خود بپردازند.

    سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

    واحد اینوست؛ اولین پلتفرم سرمایه گذاری سازگار با شریعت

    این شرکت در نیویورک پایه گذاری شده است اما به دلیل مخاطبانی که دارد می‌توان آن را در زمره استارت آپ های برتر خاورمیانه نیز گنجاند. واحد اینوست، از پایه گذاران سرمایه گذاری شرعی است و در سال 2020 شروع به کار کرده است. سرمایه گذاری اخلاقی شرکت واحد اینوست بر اساس موازین شرعی اسلام شکل گرفته است. در زمینه های سرمایه گذاری این شرکت جایی برای معاملات مشروبات الکلی، اسلحه، قمار، دخانیات و فعالیت‌های دیگر که با شرع مبین اسلام مغایر است، وجود ندارد. بر خلاف آن چه که تصور می‌شود و عده‌ای که فکر می‌کنند سرمایه گذاری در چنین شرکتی بی فایده است باید اعتراف کرد که تعداد مخاطبان این شرکت باعث شده تا «واحد اینوستمنت» در چهار کشور مالزی، بحرین، نیویورک و انگلستان شعبه داشته باشد. مفهوم کلمه «واحد» در این شرکت بیش‌تر به مفهوم ساده سازی در سرمایه گذاری اشاره دارد که پیشگامان این ایده نهادهای معتبری مانند Acorns، Betterment و Wealthfront هستند.

    بیشتر بخوانید: داستان ۶ استارت آپ موفق دنیا/ چطور ایده‌های ساده می‌تواند شما را ثروتمند کند؟

    سوق‌المال؛ پوشش های متنوع بیمه

    سوق‌المال (Sequalmal) چیزی شبیه به NerdWallet در کشورهای غربی است. این شرکت تقریبا تمام بیمه‌ها را پوشش می‌دهد و همچنین به عنوان یک کارت اعتباری، این امکان را به مخاطبان خود می‌دهد که بتوانند کالاها را با وام خریداری کنند. آنچه باعث شده «سوق‌المال» با دیگر شرکت‌های بیمه دهنده فرق داشته باشد، این است که شما به عنوان مشتری می‌توانید تمام گزینه‌های موجود در بیمه‌ها و اعتبارات این شرکت را ببینید و در نهایت گزینه‌ای را انتخاب کنید که مناسب حال و اوضاع شما باشد. شرکت سوق‌المال با این که جزو قدیمی‌ترین استارت آپ‌ها به حساب می‌آید و کار خود را از سال 2012 آغاز کرده به خاطر ایده انعطاف پذیر و تازه‌ای که ارائه داده است همچنان جز استارت آپ های برتر خاورمیانه به حساب می‌آید.