ارزهای دیجیتال برتر سال 2021

  • اشتراک‌گذاری
  • 423
  • 0
ارزهای دیجیتال برتر سال 2021

این روزها ارزهای دیجیتال در جهان بسیار معروف شده‌اند. رشد قابل توجه قیمت بیت کوین در یک سال و نیم اخیر مهمترین موضوع در این زمینه بوده است. بهای بیت کوین از آغاز سال میلادی تاکنون یعنی کمی بیشتر از چهار ماه، رشد 100 درصدی را تجربه کرده است. یعنی سرمایه دلاری افرادی که از 4 ماه پیش وارد بیت کوین شده بودند، دو برابر شده است. البته برای ایرانی‌ها به دلیل افت ارزش دلار در بازار آزاد، این رشد کمتر بوده است. به هر حال، افزایش قیمت بیت کوین موجب توجه به بازار ارزهای دیجیتال شده و قیمت آنها را نیز افزایش داده است. درست است که بیت کوین اولین و مهمترین ارز دیجیتال به حساب می‌آید، اما ارزهای دیگری نیز وجود دارند که به عقیده پایگاه اینترنتی معتبر «آنترپرنیور» در سال 2021 باید مورد توجه قرار گیرند. در ادامه نگاهی به این ارزها خواهیم انداخت.

ورود سرمایه‌ها به ارزهای دیجیتال

همان طور که گفتیم بیت کوین در یک سال‌ و نیم اخیر رشد خوبی را شاهد بوده است. سرمایه‌گذاران بسیاری در سال جاری به این بازار جذب شدند و فضای این بازار را تا حدود زیادی نسبت به سه سال پیش تغییر دادند. سرمایه‌گذاران بزرگ و نهادی نیز با رشد بیت کوین و هیاهویی که ایجاد کرد، وارد آن شده‌اند. شرکت تسلا، پی‌پل و اسکوئر باعث رشد تراکنش‌های ارزهای دیجیتال و پذیرش بیشتر آنها در سال اخیر شده‌اند. اما اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیگری را نیز دنبال می‌کنند که جای رشد بیشتری داشته باشند.

مهمترین ارزهای دیجیتال ماه پنجم میلادی

چهار ارز معتبر و مهمی که باید در ماه مه میلادی یعنی ماه جاری مد نظر داشته باشیم، عبارتند از: اتریوم، کاردانو، دوج‌کوین و بایننس کوین. اتریوم در حال حاضر دومین ارز معتبر و بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. این ارز دیجیتال معتبر 481 میلیارد دلاری دارد و از ابتدای سال 2021 حدود 452 درصد رشد کرده است. این به معنی آن است که سرمایه‌ دلاری سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال در مدت بیش از چهار ماه، حدودا 5.5 برابر شده است. قیمت فعلی اتریوم 4155 دلار است.

بیشتر بخوانید: 10 نکته که باید در مورد بیت کوین بدانید

کاردانو و رشد قابل توجه

این ارز دیجیتال مهم نیز یکی از بهترین عملکردها را در ماه‌های اخیر بازار ارزهای فوق داشته است. ارزش کاردانو از ابتدای سال 2021 میلادی حدودا 888 درصد رشد کرده و ارزش بازار آن بیش از 57 میلیارد دلار است. این به معنی آن است که سرمایه دلاری کسانی که این ارز را داشته‌اند، در مدت بیش از 4 ماه، کمی کمتر از 10 برابر شده است.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست و چقدر برق مصرف می‌کند؟

دوج کوین، پرنوسان و پررشد

دیگر ارزی که این روزها بسیار معروف شده، دوج کوین است. ارزش بازار این ارز دیجیتال حدود 66 میلیارد دلار برآورد می‌شود و از ابتدای سال میلادی تاکنون بیش از 11212 درصد رشد کرده است! این رشد خیره‌کننده بسیار قابل توجه است.

بایننس کوین، ارز یک صرافی

بایننس کوین دیگر ارز دیجیتال مهمی است که پایگاه اینترنتی «آنترپرنیور» به آن اشاره کرده است. ارزش بازار این ارز دیجیتال حدود 103 میلیارد دلار است و قیمت آن از ابتدای سال میلادی تاکنون حدود 18 برابر شده است.

نکته مهم در خصوص ارزهای دیجیتال

با وجودی که سوددهی بازارهای دیجتال قابل توجه است، ریسک آنها هم زیاد است. بنابراین بدون شناخت وارد آنها شدن تنها می‌تواند سرمایه شما را از بین ببرد. به یاد داشته باشید که این ارزها نهاد ناظری مانند سیاست‌گذاران پولی ندارند و دامنه نوسان آنها می‌تواند بسیار بالا باشد که همین عامل از اساسی‌ترین علل ریسک آنها است.