چطور از شکست‌های شغلی جلوگیری کنیم؟

  • اشتراک‌گذاری
  • 58
  • 0
چطور از شکست‌های شغلی جلوگیری کنیم؟

جک ولش، مدیر عامل افسانه‌ای سابق جنرال الکتریک در یک مجمع بزرگ از کارآفرینان حاضر شد و در میان کلمات پخته و برآمده از تجربه‌اش، جمله‌ای طلایی را برای تمام کارآفرینان حاضر در سالن به یادگار گذاشت. او در مورد خطر شکست در تجارت به کارآفرینان گفت: "لطفا سریع‌تر از آن که وقتش برسد از وقوع اتفاق بترسید!". اما ترس از چه چیزی؟ همگی می‌دانیم که هر تجارت و کسب و کاری مانند یک سکه دو رو دارد. یک روی آن پیروزی است و روی دیگر شکست. بسیاری از کارآفرینان مشتاق با خوش بینی و صرفا تمرکز کردن روی کسب و کار خود گاهی دیرتر متوجه خطر شکست می‌شوند. جک ولش راهکارهایی را برای جلوگیری شکست ارائه کرده است که می‌تواند به کار هر کارآفرینی بیاید.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

زودتر به فکر بیافتیم

زمانی که متوجه می‌شویم حرکت کاری‌مان در کسب و کاری که راه انداخته‌ایم به سمت مسیری اشتباه می‌رود، باید بلافاصله به رفع مشکل بپردازیم. متاسفانه عده بسیاری از کارآفرینان فکر می‌کنند با شتاب کاری بیش‌تر می‌توانند مشکل زمینه‌ای را حل کنند. با توصیه جک ولش در چنین مواقعی باید 20 درصد از وقت خود را صرف مشکل کنیم و 80 درصد دیگر را برای پیدا کردن بهترین راه حل و بازگشت به مسیر درست اختصاص دهیم.

مراقبت در موقعیت پیش آمده

این موضوع همیشه صدق می‌کند که قبل از شما، همکاران و کارمندان‌تان هستند که از شرایط باخبر می‌شوند. تعداد پیام‌های مضطرب کننده در گروه‌های کاری بیش‌تر می‌شود و عده‌ای از کارکنان نگران آینده شغلی خود می‌شوند. مدام این پرسش به میان می‌آید که آیا کار به روال عادی برمی‌‌گردد یا خیر. در چنین مواقعی نیازی به دادن وعده و وعیدهای بی اساس نیست. تنها لازم است از زبان خودتان بشنوند که در شرایط نامساعدی قرار دارید و باید با کمک یکدیگر و انجام یک به یک راهکارها به نقطه امن برسید.

مشورت و شنیدن نظرات

طبیعی است که انسان در زمانی که در تنگنا قرار می‌گیرد احساس تنهایی می‌کند و تا حدی دچار خودباختگی می‌شود. به عنوان یک کارآفرین به یاد داشته باشید تنها نیستید. شما یک تیم هوشمند در کنار خود دارید که می‌توانید با کمک گرفتن از آن‌ها حتی زودتر از زمانی که انتظار دارید به نتیجه برسید. در اصل باید به حل مشکلات به طور تیمی رو بیاورید. کار تیمی باید به عنوان یک فرهنگ در هر کسب و کاری جا بیافتد. تمام اعضا باید این احساس را داشته باشند که یکی از نفرات اصلی هستند و باید خود را در حل مشکل سهیم بدانند.

مشاوران سرمایه گذاری

در زمانی که دچار شرایط بحرانی و رو به شکست می‌شوید شاید این تصور در ذهن‌تان شکل بگیرد که تنها شما در حال تجربه شرایط رو به شکست هستید. اما جالب است بدانید که گروهای متبحر از مشاوارن سرمایه گذاری و مالی با تجربه بسیار هستند که می‌توانند به خوبی موقعیت شما را درک کنند و شما را تا نقطه امن‌تان هدایت کنند. شرکت‌های بزرگی هم هستند که با مشورت و مشاوره یکدیگر در مواقع اضطراری با راهکارهای مناسب به یاری یکدیگر می‌آیند. به طور کلی باید به فکر روی دیگر سکه که همان شکست است باشیم اما نه به این معنا که خود را بازنده میدان تصور کنیم. ترس موجب بقا می‌شود و اگر به موقع باشد می‌تواند ما را از مرحله شکست به موفقیت برساند.