4 سرمایه گذار افسانه ای جهان را بشناسید

  • اشتراک‌گذاری
  • 480
  • 0
4 سرمایه گذار افسانه ای جهان را بشناسید

مدیرانی که حجم عظیمی از دارایی را مدیریت می‌کنند هم به نوعی سلبریتی هستند. همگی این اشخاص که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم از راه‌هایی که خود برگزیده‌اند به موفقیت دست پیدا کرده‌اند. جدا از موفقیت‌هایی که به شخصه کسب کرده‌اند، توانسته‌اند به میلیون‌ها نفر دیگر برای رسیدن به اهداف مالی و بازدهی مشابه خودشان کمک کنند. نکته جالب توجه در مورد بزرگ ترین سرمایه داران جهان این است که هر کدام از آن‌ها استراتژی و فلسفه خاص خود را برای رسیدن به اهداف‌شان داشته‌اند. اما یک وجه تشابه در میان تمام این افراد وجود دارد و آن چیزی نیست جز توانایی در رسیدن به پیروزی پیوسته در بازارهای متنوع مالی و کار. در ادامه به معرفی این افراد و عملکرد آن‌ها خواهیم پرداخت.

بنجامین گراهام، پدر علم سرمایه گذاری ارزشمند

بنجامین گراهام از بزرگ ترین سرمایه داران جهان در اول فهرست ما قرار گرفته است. گراهام به عنوان مدیر سرمایه و همچنین، مربی مالی بسیاری از سرمایه گذاران موفق شناخته شده است. او دو اثر کلاسیک ارزشمند در حوزه سرمایه گذاری به چاپ رسانده است. کتاب‌های گراهام مورد استقبال بسیاری از مخاطبان حوزه سرمایه گذاری در جهان هستند. نام "گراهام" را نه تنها در حوزه‌های فعال سرمایه گذاری بلکه در دانشکده‌های اقتصاد جهان به عنوان «پدر سرمایه گذاری ارزشمند» و «تجزیه و تحلیل امنیت در سرمایه گذاری» می‌شناسند. از نظر این سرمایه گذار بزرگ، سرمایه گذاری که اشخاص انجام می‌دهند باید ارزش تزریق دارایی را داشته باشد و بازدهی بالایی به سرمایه گذار پس بدهد.

جان تمپلتون، رشد افسانه ای با اهرم اینترنت

جان تمپلتون جدا از این که یکی از بزرگ ترین سرمایه داران جهان به حساب می‌آید، یکی از سرسرخت‌ترین منتقدان دوران رکود ایالات متحده نیز بوده است. او یکی از اولین نفراتی است که توانسته با استفاده از بستر اینترنت، اولین گام‌های سرمایه گذاری آنلاین را نهادینه کند. تمپلتون که از کسب و کارها و داد و ستدهای تلفنی ناامید شده بود و این فضا را به شدت مورد انتقاد قرار می‌داد، توانست صندوق های سرمایه گذاری بین المللی را به مدد اینترنت راه اندازی کند و به بزرگ ترین سهام دار جهان در قرن قبل معروف شود. همان طور که می‌توان از فامیلی تمپلتون حدس زد، او اصالتا اهل انگلستان است. وی در باهاما زندگی می‌کند و از طرف ملکه الیزابت دوم مقام شوالیه را دریافت کرده است.

توماس روو پرایس جونیور، تاکید بر دیدگاه بلندمدت

سال‌های ابتدایی جوانی‌اش را در افسردگی محض سپری کرد. اما با این تفاوت که از بازارهای مالی – به ویژه سهام – هیچ وقت فاصله نگرفت. ترجیح توماس روو پرایس این بود که تنهایی خود را در آغوش سرمایه گذاری بگذراند و همین امان گرفتن، باعث شد به یکی از بزرگ ترین سرمایه داران جهان و پدر علم سرمایه گذاری تبدیل شود. "نظم، روند و ثبات در سرمایه گذاری" شعار همیشگی توساس روو در جهان سرمایه گذاری بوده است. فلسفه سرمایه گذاری او با تحقیقات بنیادی در مورد سرمایه گذاری بلند مدت گره خورده است و همین امر باعث موفقیت روزافزونش شده است.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری چیست؟ انواع سرمایه گذاری کدام است؟

جان نف، تمرکز بر سرمایه گذاری های غیر مستقیم

جان نف یکی از بزرگ ترین سرمایه داران جهان با بیش از 30 سال سابقه در مدیریت شرکت معروف Wellington راه سرمایه گذاری متفاوتی را در پیش گرفت. "جان نف" تمرکز خود را روی سهامی گذاشت که سودشان نسبت به عایدی که در بازار به دست می‌آوردند، بیش‌تر بود. در واقع، این صندوق های سرمایه گذاری بودند که مورد هدف این شخص باهوش در حوزه سرمایه گذاری قرار می گرفتند. او با چنین هدف گذاری توانست تا سال 1964 رقمی حدود 53 برابر سرمایه اولیه خود را به عنوان سود به دست آورد.