6 نکته آموزنده برای کسب پول و ثروت بیشتر

  • اشتراک‌گذاری
  • 359
  • 0
6 نکته آموزنده برای کسب پول و ثروت بیشتر

هیچ ایرادی ندارد اگر مبتدی هستیم و می‌خواهیم از مسیرهای منطقی و پیشرفته سرمایه گذاری به ثروت بیش‌تر دست پیدا کنیم. ایجاد ثروت مستلزم سرمایه گذاری هوشمندانه است. اگر خواهان آزادی مالی هستیم تنها یک راه داریم؛ باید بیاموزیم. ممکن است این سوال پیش بیاید که چطور با مبتدی بودن می‌توان از نکات سرمایه گذاری برای ثروت بیش‌تر استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود ساختار سرمایه گذاری را مدنظر دارند. آشنایی با ساختار و اصول سرمایه گذاری بهترین راه برای رسیدن به ثروت بیش تر است.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

آموزش در درجه اول اهمیت

درک اصول اولیه سرمایه گذاری وابسته به مطالعه چندین کتاب یا آموزش دیدن در این رابطه است. آموزش در اولین گام برای شناخت زوایا و ساختار سرمایه گذاری قرار می‌گیرد. جدا از مطالعه کتاب‌های مرتبط با سواد مالی، داشتن تحصیلات باعث می‌شود تا بهتر بتوانیم از یک شناخت عادی به درک ابعاد متفاوت برسیم. آموزش دیدن می‌تواند منجر به پذیرش حرف مشاوران شود و ما را از تعصبات شخصی در تصمیم گیری‌های‌مان دور می‌کند.

چشم انداز

هدف و چشم انداز بیش از هر چیز دیگری می‌تواند شخص سرمایه گذار را به ثروت بیش‌تر نزدیک کند. مشاوره برای سرمایه گذاری خوب است اما برای این که بتوانید تعداد پله‌های ترقی که پشت سر می‌گذارید را بیش‌تر کنید بهتر است با مطالعه و برنامه ریزی، خودتان به عنوان معمار مسیر رسیدن به ثروت بیش تر دست به کار شوید. مطالعه مطالب برای چگونگی پس انداز بیش‌تر و سرمایه گذاری هوشمندانه نسبت به هدف و چشم اندازی که در ذهن مشخص کرده‌ایم می‌تواند کمک زیادی در پیشروی ما برای کسب ثروت بیش تر کند. چشم انداز مانند یک قطب نما عمل می‌کند. در صورت داشتن هدف به همان سمت حرکت می‌کنیم که هدف قرار دارد.

سرمایه گذاری پول اضافه

متاسفانه شاهد بوده‌ایم که عده‌ای هر آن‌چه برای ادامه بقا در دست داشتند را وارد بازارهای سرمایه گذاری کرده‌اند و بعد از مدتی، قسمت عمده سرمایه خود را از دست داده‌اند. اگر اهل مطالعه باشیم بی شک بارها و بارها دیده و شنیده‌ایم تنها 10 درصد از درآمد ماهیانه خود را باید برای پس انداز و سرمایه گذاری کنار بگذاریم. چه افراط و چه تفریط در سرمایه گذاری پذیرفته نیست. ما باید با اضافه پولی که داریم وارد جهان سرمایه گذاری شویم که اگر در اول مسیر دچار مشکل شدیم شاهد از دست رفتن عمده سرمایه خود نباشیم.

تصمیمات احساسی

هرگز تصمیمات احساسی نگیرید. بسیاری از مواقع فکر می‌کنیم که با افکارمان در حال تصمیم گیری هستیم. اما گاهی احساسات ما به طرز شگفت انگیزی جای منطق و فکر ما قرار می‌گیرند و تصمیم می‌گیرند. بهترین راهکار در زمان تصمیم گیری، به ویژه تصمیم گیری‌های مالی این است که احساسات خود را تحت سلطه داشته باشیم. سعی کنیم بر اساس تجربه و کسب مهارت در سرمایه گذاری تصمیمات‌مان هر روز معقول‌تر باشد. تصمیمات خود را بر اساس تحقیقات جامع قرار دهیم؛ تنها به حرف چند نفر بسنده نکنیم و جامعه آماری بزرگ‌تری را که از نظر علمی مورد بررسی قرار گرفته‌اند را مدنظر قرار دهیم.

سرمایه گذاری برای افراد خاص

یکی از باورهای غلط در سرمایه گذاری این است که فکر کنیم سرمایه گذاری تنها برای اشخاص ویژه و ثروتمند است. سرمایه گذاری برای همه ما صدق می‌کند. همان‌طور که نفس می‌کشیم و به اکسیژن نیاز داریم به سرمایه گذاری و اندوخته‌های موفق برای آینده و اهداف مالی نیز نیاز داریم.

تداوم در سرمایه گذاری‌

یک بیت معروف است که می‌گوید؛ "رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود / رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود!". نه فقط در سرمایه گذاری بلکه در هر کاری باید ممارست و استمرار را در نظر داشته باشیم. مسیر آینده نه در انتهای استکان قهوه ما خوابیده است و نه در نقش کواکب آسمانی. آینده ما نتیجه تلاش‌های مستمر همین روزهای ماست. در مورد سرمایه گذاری باید گفت که افق دید هر کدام از ما آینده خود ما و خانواده‌مان است. پس نباید سرمایه گذاری را یک برنامه مدت دار مشخص تصور کنیم. متاسفانه عده بسیاری از مردم پول خود را در بانک قرار می‌دهند و جز سود پول اندک آن، دیگر کاری با هیچ چیز ندارند. اما در مقابل هستند عده‌ای که پول‌شان را در زمینه‌های سرمایه گذاری فعال و بروز دیگر مانند صندوق های سرمایه گذاری قرار می‌دهند و در طول 24 ساعت شبانه روز به طور شفاف به رصد اوضاع سرمایه گذاری خود می‌پردازند.