بهترین کتاب های تحلیل بنیادی

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 185
    • 0
    بهترین کتاب های تحلیل بنیادی

    برای یادگیری عمیق موضوعاتی مانند تحلیل بنیادی، بهتر است از بهترین کتاب های تحلیل بنیادی کمک گرفت.

    برای سرمایه گذاری در بورس به طور مستقیم، باید دانش و زمان کافی در بورس داشت. گام‌های اول به دست آوردن دانش و زمان کافی برای سرمایه گذاری در بورس با یاد گرفتن انواع تحلیل شروع می‌شود. یکی از تحلیل‌هایی که در بورس از کاربرد بسیار زیادی برخوردار است، تحلیل بنیادی است. برای یادگیری تحلیل بنیادی می‌توان با مطالعه به عمق بهتری در یادگیری این نوع تحلیل دست پیدا کرد. بنابراین از فرصت پیش آمده به معرفی بهترین کتاب های تحلیل بنیادی بورس خواهیم پرداخت. اما قبل از این‌که به معرفی کتاب‌های تحلیل بنیادی بپردازیم، بهتر است تعریفی از مفهوم تحلیل بنیادی ارائه داد.

    آشنایی با تحلیل بنیادی در بورس

    تحلیل بنیادی به بررسی ارزش ذاتی سهام در بازار سرمایه می‌پردازد. وضعیت مالی شرکت‌ها و سال‌های مالی که گذرانده‌اند در تحلیل بنیادی مورد بررسی قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، فرد سرمایه گذاری که می‌خواهد از تحلیل بنیادی (Fundamental) برای تحلیل سهام موردنظرش استفاده کند، به گزارش‌های مالی و سابقه مالی شرکت ناشر آن سهام مراجعه می‌کند. بعد از تحلیل سال‌های مالی مختلف و مقایسه آن با شرکت‌های ناشر در صنعت مشابه، در مورد سرمایه گذاری در آن سهام به نتیجه می‌رسد. به طور معمول، اگر قیمت سهم در معامله از ارزش ذاتی آن کم‌تر باشد، زمان مناسبی برای خرید آن سهم است.

    یادگیری تحلیل بنیادی با کتاب های راهنما

    برای یادگیری عمیق موضوعاتی مانند تحلیل بنیادی، بهتر است از بهترین کتاب های تحلیل بنیادی کمک گرفت. منبع مطالعاتی هر فرد سرمایه گذار، نشان‌دهنده قدرت و تسلط او در تحلیل بنیادی است. البته گفتنی است که زمانی، مطالعه بهترین کتاب های تحلیل بنیادی به کار می‌آید که در کنار آن از معاملات کوچک با رقم‌های کم، سرمایه گذاری را شروع کرد. متاسفانه گاهی پیش می‌آید که افراد تصور می‌کنند با مطالعه یک کتاب تحلیل بنیادی، به تمام جزئیات بازار تسلط پیدا کرده‌اند. بنابراین باید از کم سوادی در این زمینه پرهیز کرد و مطالعه تنها یک منبع را کافی ندانست. مطالعه هر کدام از کتاب‌هایی که به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، هر کدام به نوعی می‌توانند در شناساندن بعدی از ابعاد تحلیل بنیادی در بورس به کمک سرمایه گذاران بیایند.

    بهترین کتاب های تحلیل بنیادی در بورس
    بهترین کتاب های تحلیل بنیادی در بورس

    معرفی وبسایت های مهم که در این حوزه راهنما است

    بعد از یادگیری عمیق اطلاعات و مفاهیم تحلیل بنیادی، می‌توان از وبسایت‌های زیر برای دریافت گزارش‌ها و صورت‌های مالی در تحلیل بنیادی بهره‌مند شد.

    بهترین سایت های کمک کننده در زمینه تحلیل بنیادی
    بهترین سایت های کمک کننده در زمینه تحلیل بنیادی

    این سایت‌ها متعلق به سازمان بورس، بورس کالا، مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران، تالار مجازی بورس، فرابورس، بورس انرژی و مواردی از این گروه است.