ارزان‌ترین خودروهای خارجی که می‌توان خرید

امیر شاملویی
    • اشتراک‌گذاری
    • 70102
    • 0
    ارزان‌ترین خودروهای خارجی که می‌توان خرید

    در فهرست 10 ماشین خارجی ارزان سال نام برندهای مختلفی به چشم می‌خورد که برخی از آنها ژاپنی هستند. نام خودروی فولکس واگن جتا 2023 نیز در این میان به چشم می‌خورد.

    بحث تعرفه واردات خودرو سال‌ها است که داغ بوده و موافقان و مخالفان خاص خود را دارد. بسیاری از مردم و مصرف‌کنندگان مایل هستند که این تعرفه از بین برود یا بسیار کمتر شود تا بتوانند بین خودروهای ساخته شده در بازار داخلی و خودروهای وارداتی حق انتخاب داشته باشند. به علاوه، در شرایط اقتصادی نامطئن، برخی از افراد خرید خودرو به ویژه گزینه‌های خارجی باکیفیت را نوعی سرمایه گذاری مطمئن به حساب می‌آورند. این در حالی است که خرید خودرو همواره با استهلاک و ریسک تصادف مواجه است.
    با وجود مباحثی که در مورد واردات خودرو وجود دارد، تولیدکنندگان و مقررات‌گذاران تاکنون ترجیح داده‌اند تعرفه بالایی را روی واردات بسیاری از خودروها به کشور حفظ کنند تا به گفته خود از تولید داخلی حمایت نمایند. اما فرض کنید تعرفه واردات خودرو وجود نداشت. در این صورت بهترین ماشین خارجی ارزان قیمت که در سال 2023 می‌توانستید بخرید، کدام برندها بودند و چقدر قیمت داشتند؟ ماشین های خارجی ارزان قیمت از چه شرکت‌ها و کشورهایی هستند؟ در این مطلب به بررسی ارزان‌ترین خودروهای خارجی در بازار کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه به طور جداگانه خواهیم پرداخت.

    10 خودروی ارزان خارجی در کشورهای پیشرفته

    در اولین فهرست به 10 خودروی ارزان خارجی در کشورهای پیشرفته اشاره می‌کنیم. البته به دلیل افزایش قیمت دلار در سال‌های اخیر، این خودروهای ارزان نیز اکنون برای بسیاری از ایرانیان گران و لوکس محسوب می‌شوند.

    1.نیسان ورسا 2023

    ارزان ترین خودرو خارجی که می‌توان خرید و در کشورهای توسعه یافته مورد استقبال بوده است، نیسان ورسا 2023 است. قیمت پایه این خودرو از 15830 دلار آمریکا شروع می‌شود. Nissan Versa 2023 در مقابل ماشین‌های دیگر هم‌رده خود از نظر کیفیت، بسیار ارزان است. بهای این خودرو با دلار 50500 تومانی چیزی معادل با 800 میلیون تومان است.

    نیسان ورسا 2023

    2. میتسوبیشی میراژ 2024

    دومین ماشین ارزان جهان در کشورهای توسعه‌یافته، ساخت شرکت میتسوبیشی ژاپن است. این خودرو نسبت به ارزان بودنش از کیفیت خوبی برخوردار است. Mitsubishi Mirage 2024 از ارزان‌ترین خودروهای خارجی به حساب می‌آید که طرفدار خود را در بسیاری از کشورها دارد. بهای این خودرو با احتساب دلار روز معادل با 843 میلیون تومکان است.

    3. کیا ریو 2023

    این ماشین در بازار آمریکا قیمتی معادل با 16750 دلار دارد. Kia Rio 2023 با احتساب دلار معادل با 846 میلیون تومان است.

    کیا ریو 2023

    4. هیوندای ونیو 2023

    هیوندای ونیو از خودروهای با فضای کوچک اما راحت است که از ارزان ترین خودروهای خارجی در کشورهای توسعه‌یافته به حساب می‌آید. این خودرو (Hyundai Venue 2023) قیمتی در حدود 19650 دلار دارد که برحسب قیمت دلار روز چیزی در حدود 992 میلیون تومان می‌شود.

    5. کیا فورته 2024

    قیمت پایه کیا فورته 2024 از 19790 دلار آمریکا شروع می‌شود. کابین مناسب با مصرف سوخت اقتصادی باعث شده تا این خودرو هم در فهرست ارزان ترین ماشین‌های خارجی به شمار رود و محبوبیت قابل‌توجهی در میان مخاطبان کشورهای توسعه یافته داشته باشد. قیمت خودرو با حساب دلار روز حدود 999 میلیون تومان است.

    کیا فورته

    6. کیا سول 2024

    شروع قیمت پایه از 19.990 دلار آمریکا برای کیا سول 2024 به عنوان یکی از ارزان ترین خوردهای خارجی در نظر گرفته شده است. قیمت کیا سول برحسب دلار روز یک میلیارد و 9 میلیون تومان است. (Kia Soul 2024) دارای آینه‌های هوشمند هم هست.

    7. نیسان سنترا 2023

    سیستم‌های کمک راننده نیسان سنترا 2023 از ویژگی‌های برجسته‌ای است که این خودروی ارزان در کشورهای توسعه یافته را متمایز می‌کند. بهای این خودرو در بازار آمریکا 20 هزار و 50 دلار است که قیمت آن برحسب پول ملی معادل با یک میلیارد و 12 میلیون تومان است.

    نیسان سنترا 2023

    8. شورولت تراکس 2024

    در میان خودروهای شاسی بلند جهان، نمی‌توان گفت که شورلت تراکس از قدرت بسیار زیادی برخوردار است. اما نسبت به قیمت ارزانی که دارد، می‌شود انتخاب آن را معقول دانست. فضای داخلی کوچکی دارد اما اسپرت به نظر می‌رسد. فضای کافی برای حمل بار دارد و سیستم سرگرمی برای سرنشینان در آن فراهم است. این خودروی خارجی 20400 دلار معادل با یک میلیارد و 30 میلیون تومان قیمت دارد.

    9. نیسان کیکس 2023

    موتور نیسان کیکس ضعیف است اما فضای داخلی آن به خوبی طراحی شده است. شتاب مناسبی ندارد اما ویژگی‌هایی نوینی مانند صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و 3 خروجی USB و 6 بلندگو دارد. این خودرو با قیمت 20590 دلاری جزو ارزان‌ترین ماشین‌های دنیا است. بهای داخلی آن معادل با یک میلیارد و 40 میلیون تومان است.

    10. فولکس واگن جتا 2023

    رانندگی با جتا به اندازه دیگر رقبای آن لذت‌بخش نیست اما سواری نرمی دارد. فناوری در فضای (Volkswagen Jetta 2023) مشهود است. قدرت موتور 158 اسب بخار دارد که این قدرت برای حرکت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. گیربکس اتوماتیک جتا برای مسافت‌های زیاد مناسب است.

    قیمت این خودروی آلمانی به 20655 دلار می‌‎رسد. قیمت این خودرو برحسب بهای داخلی آن نیز یک میلیارد و 43 میلیون تومان می‌شود.

    ارزان ترین خودروهای خارجی
    ارزان ترین خودروهای خارجی

    10 خودروی ارزان خارجی که می‌توان در کشورهای در حال توسعه خرید

    مدتی است که خبرهایی در خصوص خرید خودروهای ارزان قیمت خارجی و جایگزین برای خودروهای داخلی شنیده می‌شود. به همین دلیل به فهرستی از خودروهای مقرون به صرفه اشاره می‌کنیم. این فهرست 10 ماشین ارزان خارجی در کشورهای در حال توسعه را نشان می‌دهد.

    1.تاتا نانو

    تاتا نانو با قیمت حدود 1700 تا 1820 دلاری، در رتبه نخست ارزان‌ترین خودروهای خارجی که می‌توان در کشورهای در حال توسعه از جمله هندوستان خرید، قرار می‌گیرد. قیمت این خودرو با دلار 50 هزار و 500 تومانی حدود 86 تا 92 میلیون تومان می‌شود. این خودرو می‌تواند 4 مسافر را در خود جا دهد.

    تاتا نانو

    2. داتسون ردی گو

    این ماشین در میان ارزان ترین خودروهای خارجی، به ویژه در کشورهای درحال توسعه، از طراحی اسپرت و جذابی برخوردار است. داتسون ردی گو (Datsun Redi Go) با قیمت 3000 دلار معادل 151 میلیون تومان، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. داتسون ردی گو از خودروهای ارزان و جمع‌وجور به حساب می‌آید.

    داتسون ردی گو

    رادیو FM و پنجره‌های برقی و رنگ‌بندی سفید و قرمز و نقره‌ای و سبز و خاکستری از امکانات جانبی «داتسون ردی گو» به حساب می‌آیند. از ویژگی‌های ظاهری (Dutsun Redi Go) می‌توان به پنجره‌های شش‌ضلعی آن اشاره کرد.

    3. رنو کوئید

    خودرو (Renault Kwid) یا رنو کوئید را می‌توان به قیمت 3382 دلار آمریکا معادل 171 میلیون تومان خرید. این خودرو هم از ارزان‌ترین خودروهای جهان به حساب می‌آید که نظر مخاطبان را مناطق در حال توسعه جهان به خود جلب کرده است. قدرت 54 اسب بخار و گشتاور 74 نیوتونی از ابعاد قدرت موتور این خودرو به شمار می‌آیند. رنو کوئید انواع مختلفی دارد و ممکن است قیمت برخی از مدل‌های آن بالاتر از مبلغ بالا باشند.

    رنو کوئید

    4. ماروتی سوزوکی آلتو 800

    خودرو ماروت سوزوکی آلتو 800، نه تنها از ارزان‌ترین خودروهای جهان به حساب می‌آید، بلکه یک خودروی محبوب در هند است. ماروتی سوزوکی آلتو 800 را با قیمت حدود 3500 دلار آمریکا معادل حدود 177 میلیون تومان خریداری می‌کنند.

    5. چری کیو کیو 4

    خودرو (Cherry QQ4) از خودروهای جمع‌وجور به حساب می‌آید. برخلاف ظاهر کوچکش از فضای داخلی بسیار جاداری برخوردار است. قیمت خودرو «چری کیو کیو 4» از 4150 دلار معادل با حدود 210 میلیون تومان شروع می‌شود اما برخی مدل‌های آن تا 4900 دلار هم وجود دارد.

    6. هیوندای EON

    خودرو هیوندای EON که با قیمت 4163 دلار آمریکا، وارد فهرست ارزان ترین خودروهای جهان در کشورهای در حال توسعه شده است. نوع اول (Hyundai EON) با موتور 10 لیتری و نوع دوم آن با موتور 8 لیتری تولید شده است. قیمت هیوندای EON از 210 میلیون تومان شروع می‌شود.

    7. چری A1

    این خودرو از قیمت پایه 4423 دلار آمریکا به فروش می‌رسد که معادل با 223 میلیون تومان است. با این حال، قیمت این خودرو با توجه به آپشن‌هایش تا نزدیکی 12 هزار دلار نیز می‌رسد.

    چری A1

    8. تاتا ایندیکا

    خودرو (Tata Indica) در اروپا و آفریقای جنوبی از محبوب‌ترین و البته ارزان ترین خودروهای خارجی محسوب می‌شود. تاتا ایندیکا 5 نفر ظرفیت دارد. 4 تیپ از این خودرو در بازار وجود دارد که قیمت‌شان از 5204 دلار آمریکا معادل با 263 میلیون تومان شروع می‌شود.

    9. فیات پالیو

    Fiat Palio ساخت ایتالیا است. صنعت خودروسازی ایتالیا هم در کنار تمام برندهای گران‌قیمت خود، خودرویی مینی سوپر به نام فیات پالیو تولید کرده است که در رتبه‌بندی ارزان ترین خودروهای خارجی جا گرفته است. کشورهایی مانند لهستان، هند، مراکش، ترکیه، چین و آفریقای جنوبی از طرفدارهای این خودرو هستند. فضای کابین فیات پالیو راحت است. قیمت این خودرو از 5490 دلار آمریکا معادل با 277 میلیون تومان شروع می‌شود.

    10. داسیا لوگان

    از کم‌قیمت‌ترین خودروهایی که در کشورهایی مانند ترکیه، هند و آفریقای جنوبی مورد استقبال قرار گرفته، داسیا لوگان است. این خودرو با قیمت پایه 5594 دلار، بهایی معادل با 282 میلیون تومان دارد.

    ارزان ترین ماشین های خارجی در کشورهای در حال توسعه
    ارزان ترین ماشین های خارجی در کشورهای در حال توسعه

    ارزان‌ترین ماشین های موجود در کشور

    در حال حاضر، بر اساس گزارش‌های بازار ارزان‌ترین ماشین های سواری موجود در کشور تیبا، کوییک و ساینا هستند. همان طور که دیده می‌شود در فهرست بالا ماشین‌هایی از خودروسازهای مهمی در جهان وجود دارند که با کمتر از یک میلیارد تومان قابل خرید هستند.

    جمع‌بندی

    در این مطلب به بررسی بهترین ماشین های خارجی ارزان قیمت پرداختیم. همان طور که از فهرست بالا مشخص است، برخی از این ماشین های خارجی ارزان قیمت ساخت کشورهای شرق آسیا هستند. شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای توانسته‌اند با استراتژی مناسب در صنعت خودرو و توسعه این صنعت، بهترین ماشین های ارزان قیمت خارجی را تولید کنند که بازار کشورهای اروپایی و آمریکایی را نیز تا حدودی به دست بیاورند. در حال حاضر کسانی که به دنبال ماشین خارجی ارزان و با کیفیت معقول می‌گردند، یکی از بهترین گزینه‌های خود را در میان این شرکت‌ها پیدا می‌کنند.
    همان طور که گفتیم، برخی با خرید خودروهای خارجی تلاش می‌کنند تا از سرمایه خود در برابر تورم محافظت کنند و از ماشین خوبی هم استفاده کرده باشند. به علاوه، در آینده با بالارفتن قیمت ماشین خارجی ارزش پولشان حفظ می‌شود. اما این تنها روش نیست. از آنجایی که خودرو ممکن است در طول زمان آسیبی مانند تصادف ببیند یا به هر دلیلی مستهلک شود، می‌توانید به روش‌های دیگری مانند حفظ پول خود در انواع صندوق سرمایه گذاری نیز فکر کنید.