روش های خرید بیت کوین در ایران

  • اشتراک‌گذاری
  • 129
  • 0
روش های خرید بیت کوین در ایران

بی شک نام ارزهای دیجیتال یا رمزارز را کم‌تر از نام بیت کوین (Bitcoin) شنیده‌اید. بیت کوین اولین پول دیجیتالی غیرمتمرکز است که تحت نظارت هیچ نهاد مرکزی مانند بانک مرکزی نیست. یکی از دلایل عمده‌ای که بیت کوین را معتبر می‌سازد این است که افراد با حضورشان در شبکه بیت کوین، معاملات انجام شده را تایید می‌کنند. کارمزد کم، قابل بازگشت نبودن پرداخت‌ها و عدم وجود تورم باعث محبوبیت این رمزارز شده است. امسال بیت کوین رشد قابل توجهی را شاهد بوده است. بنابراین شاید این سوال پیش بیاید که چگونه بیت کوین بخریم؟ در ادامه به بررسی برخی نکات و روش های خرید بیت کوین خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری آنلاین با کیان دیجیتال

ماین کردن در بیت کوین

یکی از روش های خرید بیت کوین ماین کردن (Mining) است. افرادی که در شبکه بیت کوین فعالیت دارند، بنا بر مقدار قدرت پردازش‌شان به صورت پاداش، از شبکه بیت کوین دریافت می‌کنند. به این ترتیب، تعداد پردازش‌ها در رایانه شخصی ماینرها بر به دست آوردن بیت کوین تاثیرگذار است.

قیمت بیت کوین

قیمت این رمز-ارز دیجیتالی نیز مانند هر کالا و یا واحد ارزی دیگر در جهان، بنا بر عرضه و تقاضا، متغیر است. با تقاضای بیش‌تر در روش های خرید بیت کوین، قیمت آن افزایش می‌یابد و با کاهش تقاضا، بالطبع، قیمت آن کم می‌شود. البته زمانی هم که عرضه بیت کوین کم می‌شود و این واحد قابل معامله کمیاب می‌شود نیز باعث می‌شود ارزش معاملاتی آن افزایش داشته باشد.

کیف پول ارز دیجیتال

به کیف پول ارز دیجیتال Wallet گفته می‌شود. این کیف پول به شما کمک می‌کند تا از نشانی که بیت کوین های شما در آن قرار گرفته‌اند، محافظت کند و تنها به شما اجازه ورود به حساب‌تان را بدهد. شما یک آدرس عمومی دارید که فقط خودتان با رمزی که برای آن گذاشته‌اید اجازه وارد شدن به حساب را دارید. یکی از نمونه‌های معتبر کیف پول در آدرس blockchain.com قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی

هر دو تحلیل در روش های خرید بیت کوین موثر هستند و یادگیری آن‌ها ضروری است. این دو روش که البته باید به صورت تخصصی با مراجعه به سایت‌ها و کلاس‌های آموزشی معتبر آن‌ها را یاد بگیرید، به شما کمک می‌کنند تا با خواندن نمودارها از وضعیت سهام، صنایع و بازار که در روند قیمت بیت کوین بی تاثیر نیستند، بهره ببرید و خرید به موقع انجام دهید. نشانی اینترنتی https://www.binance.com/ می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

دو روش برای خرید بیت کوین

دو روش از روش های خرید بیت کوین وجود دارد. یک مورد ماین کردن است که در بالا توضیح داده شد. در این روش، شما نیاز به مصرف برق و خرید دستگاه و پردازنده دارید تا خودتان اقدام به تولید بیت کوین کنید. روش ماینینگ در اول کار مثل راه اندازی یک کارخانه، خرج و برجهای اولیه دارد اما بعد از مدتی، مسیر بازدهی و سود دهی خود را باز می‌کند. اما در روش دوم که استفاده از خدمات سایت‌های ارائه کننده بیت کوین هستند، می‌توان با پرداخت کارمزد مشخص شده اقدام به خرید بیت کوین کنیم. این که کدام یک از روش‌ها را انتخاب کنیم بستگی به میزان سرمایه و دید بلند مدت و کوتاه مدت ما در سرمایه گذاری دارد.

سایت ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال

امکان دارد به دلیل برخی اتفاقات و مشکلات نتوانیم از سایت‌های خارجی برای خرید و فروش بیت کوین استفاده کنیم. در روش های خرید و فروش بیت کوین می‌توان از بعضی سایت‌های معتبر ایرانی مانند صرافی‌های معتبر بیت کوین استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: ریپل چیست؟

نتیجه گیری

در روش های خرید بیت کوین با انواع سایت‌های داخلی و خارجی معتبر که به ما امکان خرید و فروش بیت کوین را می‌دهند آشنا شدیم. به یاد داشته باشیم که این ارز-رمز جهانی انواع مختلفی دارد که باید سر فرصت با عملکرد و ارزیابی آن‌ها در بازار معاملات ارزهای دیجیتال به خوبی آشنا شویم و ابعاد جدیدی را به مهارت سرمایه گذاری خود اضافه کنیم.

یکی از روش های خرید بیت کوین ماین کردن (Mining) است. افرادی که در شبکه بیت کوین فعالیت دارند، بنا بر مقدار قدرت پردازش‌شان به صورت پاداش، از شبکه بیت کوین دریافت می‌کنند. به این ترتیب، تعداد پردازش‌ها در رایانه شخصی ماینرها بر به دست آوردن بیت کوین تاثیرگذار است.
هر دو تحلیل تکنیکال و بنیادی در خرید بیت کوین تاثیرگذار هستند. برای خواندان نمودارها و باخبر شدن وضعیت سهام، صنایع وبازار که در روند قیمت بیت کوین تاثیر دارند می‌توان به سایت binance.com مراجعه کرد.